Ingredientele unei campanii reușite cu influenceri

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Dacă vrei să faci o campanie cu influenceri și vrei și să scapi de griji, hai să povestim pe office@kooperativa.ro.

Ca să fie clar din start, o campanie 100% reușită cu influenceri este o rara avis, aproape de statutul de ideal. Adică, desigur, se întâmplă (și noi la Kooperativa 2.0 chiar am reușit, din fericire, să bifăm câteva), dar foarte rar. Din rațiuni pe care o să încerc să ți le raportez mai jos.

Înainte de toate, hai să ne gândim la o campanie reușită cu influenceri ca la o mâncare pe care o gătești chiar tu. Și, ca la orice sesiune de gătit (ca să îi zic așa) ai nevoie de o rețetă, ustensile, de ingrediente și, opțional, (dar cu atât mai bine venit) de o anumită experiență.

Rețeta în acest caz este brieful (recomand articolul dedicat briefului). Pe care știi să îl faci ori din experiența ta de până acum în comunicare sau în marketing, ori, dacă ești la început, din ce mai găsești pe google, întrebi pe alții sau pur și simplu după inspirație (unele mâncăruri bazate pe inspirație ies extraordinar; uneori se întâmplă fix la fel cu campaniile cu influenceri).

Ustensilele, adică oalele și polonicele și lingurile și cuțitele, sunt în cazul campaniilor cu influenceri după cum urmează: stilul tău de lucru, relația pe care o ai cu șeful sau șefii (ah, de câte ori se întâmpla ca exact ”scula” asta să nu funcționeze…), relațiile cu colegii (caz extrem: când te ”sapă” careva și se străduiește să nu îți iasă campania pe care o coordonezi) și multe altele din ”sertarul” acesta, trag nădejde că v-ați prins.

Adică vorbim, dacă vreți, despre niște componente care nu influențează direct campania, dar, puse cap la cap, o pot trage în jos, ca să îi zic așa, pe un ton lejer…

Ingredientele sunt de bază în cazul unei campanii cu influenceri. Pentru că de aici încolo începe magia. Mă rog, în cazul gătitului în bucătărie, vorbim mai mult despre chimie :D Să le luăm pe rând, căci sunt foarte importante. Și luate separat, și luate împreună.

Profesionalism

De ambele părți. Ca să fie mai clar (simt io nevoia să precizez negru boldat pe alb): să fie profi și influencerul, dar și brandul (sau agenția, după caz).

Ce înseamnă influencer profi în relația cu brandul sau cu agenția am spus în mare în articolul din Decalog. Dar, în mare, pornind de la cele trei supărări majore ale brandurilor sau agențiilor, trei condiții ar fi așa: să respecte calendarul campaniei, să le răspundă la mailuri sau la telefoane, să se simtă implicarea în campanie.

Ce înseamnă să fii brand sau agenție profi în relația cu influencerul o să scriu într-un articol separat. Dar, în mare, pornind de la cele trei supărări ale influencerilor, trei condiții ar fi așa: să plătească la timp, să nu schimbe brieful DUPĂ derularea campaniei, să lase mai multă libertate de mișcare influencerilor (asta este cu dus și întors, recunosc; dar poți să fii profi și să controlezi la sânge influencerul, la acest tip de profesonalism mă refer).

Buget corespunzator

Per blogger și overall campanie. Chiar nu are rost să insistăm asupra subiectului, mi se pare self-explanatory. Adică, mai de la peluză spus, să vrei să ”fac ce a făcut și brandul X”, dar cu buget de vreo 27 de ori mai mic și cu influenceri pe care ai încercat să îi prinzi în campanie cu ”acum nu am bani, dar data viitoare rupem gardul, promit!”.

Am zis ”buget corespunzător”. Nu mare. Deși, de multe ori, se suprapun noțiunile. Cu cât ai buget mai mare, cu atât poți să te întinzi mai mult, ca să zic așa. Dar este important să știi cât să te întinzi, în asemenea măsură încât să calculezi bugetul corect. Sau corespunzător, cum vreți să îi ziceți.

Din punctul meu de vedere, un buget corespunzător este acela care îți aduce în campanie maximum de beneficii cu minimum de investiții. Da, știu, cam pedagogică definiția, dar nu am cum să o zic altfel. Și nici nu avem timp să insistăm acum pe acest subiect.

Chimie

Eu cred foarte tare în chimia dintre influencer și brand (după caz, agenție). Pentru că acolo se întâmplă magia, dacă vreți. Ok, cuvânt mare, știu, dar mai bag și io prețiozități p-acilea!

Magia în acest caz se traduce foarte pragmatic: cresc foarte mult șansele ca 1. influencerul să bage cărbuni mai ca lumea în campanie (a se citi uneori să fie chiar mai profi decât este de obicei sau chiar să livreze extra) 2. brandul sau agenția să îi acorde ori libertatea de mișcare (pe care orice influencer o adoră) ori să îi ceară chiar sfatul cam cum să se deruleze campania. Adică, bref, aur, aur curat. Pe care doar această chimie o poate aduce.

Context

Cel mai bun exemplu este unul ipotetic (și nu prea…): două campanii la exact același produs, cu exact aceleași bugete, în exact aceleași condiții. Una iese, alta nu.

Fie că vorbim despre sezonalitate (vinzi înghețată iarna în România), fie că vorbim că a dispărut trendul pe care s-a bazat insightul campaniei (remember moda aplicațiilor pe Facebook, care a dispărut subit?), fie că potențialii clienți au ajuns la o anumită oboseală în relația cu respectivul produs (sunt cicluri de viață ale produselor, pe care le vezi că se termină abia după ce s-au terminat, gen, în ciuda previziunilor făcute de oameni foarte deștepți, de altfel) plus  multe alte cauze.

Bref, contextul este un ingredient foarte important în reușita unei campanii cu influenceri.

Noroc

Aici nu există nici o formulă matematică sau ceva de genul. Pur și simplu este ca în viață: uneori ai noroc, alteori nu ai. Putem discuta la modul savant până ninge cu licurici, tot aia e concluzia.

Adică se întâmplă (sau nu) ceva ce este foarte greu să bagi în excel. Ceva ce îți scapă permanent la analiză. O variabilă pârdalnică rău. Pe care nu o poți controla de nici o culoare.

Vă dau un singur exemplu. Unul extrem: dai drumul campaniei, ia avânt, te bucuri, iar apoi apare tragedia Colectiv. The end.

Cum puteți să minimizați acest ingredient (în comparația cu bucătăria ar însemna să faceți o mâncare cu cât mai puțină mâncare)? Să aveți grijă ca celelalte ingrediente să fie cât mai bune (în comparația cu bucătăria ar însemna să aibă un gust și o aromă atât de bună încât gustul de sare să fie uitat).

Revenind la comparația cu gătitul. Cu cât ai cât mai mult grijă la aceste ingrediente, cu atât îți sporești șansele să îți iasă mâncare mai bună. Adică ciorba ta, de exemplu, să fie nu doar ”ok” ci să meargă dinspre spre ”foarte bună” spre ”excelentă” și #dacăe să atingă nivelul de ”cea mai bună ciorbă ever”.

Tradus pe zona de campanii cu influenceri, cu cât ingredientele sunt mai bune (practic, nișe variabile), cu atât cresc șansele de reușită ale campaniei.

Experiența (opțională, dar binevenită)

Cei mai mulți bifează foarte bine la unul sau două din aceste ingrediente. Există câțiva care bifează cam două treimi din ele. Și există câțiva, extrem de puțini, care le bifează bine spre foarte bine spre toate. Aici ajungem la partea de experiență.

Personalmente (am deja 13 ani în zona de digital) nu am văzut niciodată, dar niciodată un om de marketing (să îi zic așa, generic), care să bifeze bine spre foarte bine toate ingredientele dacă nu avea măcar 5 ani de experiență. Nu am văzut.

Bine, asta cu 5 ani de experiență este o condiție necesară, dar nu suficientă care să iasă o campanie brici. Doar că această experiență, ca în orice domeniu, de altfel, crește masiv șansele să nu dai de gard cu celelalte ingrediente. Spune-i know-how. Spune-i nas. Spune-i intuiție. Spune-i oricum vrei tu. Dar ea există. Și se manifestă. Și crește șansele reușitei unei campanii.

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Dacă vrei să o campanie cu influenceri și vrei și să scapi de griji, hai să povestim pe office@kooperativa.ro.

V-aș recomanda să vă abonați la newsletter (căsuța din dreapta blogului, dacă citești de pe desktop; căsuța din josul paginii, dacă citești de pe mobile), ca să nu pierdeți alte articole pe tot ce ține de zona de social media și nu numai :)

Încă ceva: am scris un Decalog al campaniilor cu bloggeri. Poți înlocui liniști blogger cu influencer, regulile se păstrează.

Despre mine

Am împlinit recent 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media.

Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media. Una peste alta, am participat la sau am organizat peste 500 de campanii.

Adică, tradus, o leacă de bătaie știu pe zona asta de influencer marketing. Și vreau să îți spun și ție. Inclusiv prin acest articol :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

2 thoughts on “Ingredientele unei campanii reușite cu influenceri”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.