Cum după lunga pauză competițională îndeobște numită Sărbăutori se pare că am venit cu mintea mai liniștită (un eufemism pentru ”nu am chef de muncă!” la agenție), iote că îmi vin idei de astea crețe.
Cum ar fi cam cum mi-am zis în barbă într-o dimineață când m-am trezit (ca tânăr pensionar 2.0 ce mă aflu) înainte de a gândi cocoșul să își propună să se trezească: ”măh, cum ar fi să vezi cum se promovează Facebook pe Linkedin și invers?”.
Așa a început. Doar de la astea două rețele sociale, unde prestez cu predilecție (apropo, dați Like la pagină și hai să ne conectăm pe Linkedin, zic; sau abonați-vă la newsletter, cei peste 3.300 de abonați zic că e bine de tot ce le trimit de maximum 3 ori pe săptămână).
După care, desigur, am mers mai departe și am băgat și alte rețele sociale în horă, după cum puteți vedea mai jos.
Evident că ați putea zice că m-am aruncat la comparat mere pădurețe cu unghii de cămilă. Și ați avea dreptate. Oarecum.
Ideea este că nu întru comparație am pus aceste statistici în oglindă, ca să le zic așa, ci doar ca să ne facem o idee despre fix ce ziceam în titlu, adică despre cum se promovează rețelele sociale nu între ele (asta ar presupune un parteneriat sau ceva; valabil doar în cazul Instagram și Facebook, desigur), ci folosind-se fiecare de platforma de promovarea a dujmanului, gen.
Evident că a compara fanii de pe Facebook cu followers de pe Tik Tok este precum ai compara praful stelar cu margarina râncedă. Adică ambele există în acest univers, dar cam atât, având în vedere diferențele de specific, de algoritm, de cine folosește platforma etc..
Doar că ce am vrut să fac io cu asta este să arăt (poate-i mult spus, dar las-o așa) că, par egzamplă, pentru Tik Tok are cât de cât o logică minimă să se promoveze pe Linkedin (tineri sunt și acolo în căutare de loc de muncă).
Dar, invers, Linkedin să se promoveze pe Tik Tok, ar fi o flexare peste măsură a capacităților pulmonare 2.0 ale aceste rețele profesionale (drept pentru care nici nu există oficial acolo).
Adică am vrut să văd la modul vizual (dăăăăh, furculitiooooon!) care-i logica minimă (și dacă există una) pentru care o rețea socială ar avea sens să își caute business (căci nu se îndoiește nimeni că business fac toate rețelele sociale, da?) pe o altă rețea socială, care – cumva – e printre dujmani (discuția e lungă, știu, dar o lăsăm așa, deocamdată).
Am băgat și Google acolo doar ca să fac o punere în perspectivă despre numărul de căutări de acolo pentru fiecare rețea socială în parte, dar și pentru că am vrut să văd cum prestează chiar Google pe acele rețele sociale.
Bref, infograficele de mai jos nu au o pretenție statistică irefutabilă sau de mare iluminare digitală. Ci sunt doar așa să ne mai clătim ochii de profesioniști într-ale comunicării și, după caz, de stătători la birou (sau ceva :D).
Apropo, dacă aveți și voi păreri despre cum să interpretați informațiile astea, băgați mare. Căci sunt absolut sigur că sunteți mult mai deștepți decât mine la faza asta. Punem pariu? :D
Și, desigur, mai am un motiv pentru care am scris acest articol: ca să fac un pic de reclamă agenției de digital marketing Kooperativa 2.0 (pe sistem de ”ai, n-ai mingea, tragi la poartă!”), unde prestez cu drag și spor, pentru al meu și al colegilor din agenție personal viitor, vă pupez cu drag :D
Citiți statisticile din infograficele ce mai jos ca pe niște fracții. Adică, spre exemplu, prima statistică se citește așa ”Linkedin pe Facebook are 2,2 milioane de fani”, iar a doua ”Facebook pe Linkedin are 5,2 milioane de followers”. Și tot așa la toate celelalte. O găselniță a lui Dan Ciocîrlie de la noi de la agenție :)