Mai vrei campanii cu bloggeri? Sau bagi banii în altceva?

Recent am împlinit 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media. Din tot ce am făcut în social media am învățat enorm. Și vreau să vă spun și vouă. De aceea am dat drumul serialului ”Decalogul campaniilor cu bloggeri”, din care acest articol face parte.

După ce ai bifat pasul în care ai decis că merită să faci o campanie cu bloggeri, după ce te-ai înhămat la munca teribilă numită alegerea corectă a bloggerilor, după ce le-ai dat mailul corespunzător (nu de alta, dar chiar nu ai vrut să ajungi în situația de a nu ți se răspunde la mail) și după ce ai stabilit clar ce le ceri în campanie și după ce ai decis cum îi plătești, după ce am stabilit care-i fază cu libertatea de mișcare necesară bloggerului versus nevoia de control din partea clientului, după ce am stabilit ce trebuie să faci pe partea de monitorizarea a campaniei, după ce am dezbătut importanța feedbackului oferit și primit la finalul campanie și după am bifat teribil de importanta parte cu analiza a ceea ce s-a întâmplat în cadrul campaniei, astăzi discutăm despre decizia strategică dacă mai faci sau nu. Campanii cu bloggeri, adică.

Articolul pe subiectul acesta este foarte simplu de scris. Serios! Pentru că, în esență, dacă nu ai respectat pașii de mai sus, este foarte greu să iei decizia dacă mai vrei campanii cu bloggeri sau nu. Mă rog, și dacă i-ai respectat e greu, darămite altfel!

O campanie cu bloggeri este ca orice altă resursă de marketing (hai să îi zicem așa, ok?). Adică uneori dă rezultate, alteori nu. Căci tare mi-aș dori să cred că nu judeci cu calapoade diferite o campanie de, să zicem, flyere (unde nici nu te uiți ca lumea la ce rezultate obții căci ”de unde să știu io, că nu am cum să calculez?!” și una pe bloguri (”aici vreau măsurători exacte!” – nu-i bai că tu nu ai set-upul făcut cum trebuie să poți să măsori cum trebuie, este?).

Acesta este adevărul despre orice faci pe marketing, incusiv o campanie cu bloggeri. Uneori iese, alteori nu. Îți mărești masiv șansele să bifezi ok dacă respecți cât de mult poți din ce zic eu în decalogul acesta. Nu ai cum să fii 100% pe check-list, ca să îi zic așa, asta este, ca în orice alt domeniu, de domeniul aspiraționalului, adică ori imposibil de atins, ori de nerecomandat să utilizezi atât de multe resurse, pe care le-ai putea utiliza în alt scop.

Dar, pe scurt, cu cât încerci să stai cât mai aproape de decalogul acesta, cu atât elimini din păcătoasele variabile care vin la pachet cu orice mișcare de marketing. Cu cât ai variabile mai puține în ecuația campaniei cu bloggeri, cu atât există șanse mai mari ca rezultatul să fie unul estimat sau previzionat (căci în funcție de estimări, de ce ne-am propus dăm verdictul de bun sau rău, sper…).

Model de calcul pentru reușita unei campanii cu bloggeri

X+Y+Z=W

În care

X = sumele de bani pe care le plătești agenției sau bloggerilor aferente pentru derularea campaniei (inclusiv impozite, taxe, alea, alea)

Y = orele muncite în relația cu agenția sau cu bloggerii, promoționale, premii, costuri de curierat etc.

Z = costuri de oportunitate, adică ce ai putea face dacă nu ai aloca resursele de mai sus în campania cu bloggeri, ci în alte zone

W = rezultatele obținute (brand awarness + leaduri, clickuri, engagement, vizualizări, shares etc…)

Evident, ca să aibă sens ecuația (și să nu ne complicăm inutil) ar trebui să transformați toate ”literele” de mai sus în monedă (Euro, lei, dolari, ce vreți voi), ca să aveți o bază de calcul comună. Ca să nu scădem pere din dinamite, practic. Ceea ce este greu, desigur. Căci, nu-i așa, câți dintre voi nu doar că nu ați calculat ever, ever costurile de oportunitate, dar câți dintre voi știați că există așa ceva și că ar trebui să le prindeți în orice calcul?

Câți dintre voi calculați așa o campanie? Nu neapărat cu bloggeri, ci orice pe partea de marketing. Well… Nu de alta, dar e cam nu știu cum să cereți cuiva, oricui să vă zică la virgulă cu ce v-a ajutat o campanie cu bloggeri, dacă voi nu știți exact să înlocuiți, din punctul vostru de vedere, X, Y, W sau orice altă literă mai vreți să folosiți în ecuație cu bani.

E complicată social media? Cam da. De aia unii facem doar asta. Pentru că este o meserie. Învățată în ani de zile. Prin trial and error. Prin mult efort și cu multă trudă. De aceea unii ne-am ales să facem asta în viață, nu altceva.

Fă calculul de mai sus. La fiecare campanie cu bloggeri pe care o faci. La dracu, fă asta pentru fiecare mișcare de marketing pe care o faci! Și apoi decide dacă mai vrei sau nu. În cunoștință de cauză. După ce le pui pe toate pe hârtie.

Ocazie cu care dau cuvântul și colegului Cristian Florea, pe care chiar vă invit să îl luați la întrebări despre social media și digital :)

Cristian Florea
Cristian Florea
Social Media Manager
Kooperativa 2.0

Dacă ai nevoie de parteneri pe zona de social media,
dă-ne un mail pe office@kooperativa.ro să vedem cum putem colabora.

Dacă v-a plăcut sau dacă v-a fost util ce am scris acilea, dați mai departe :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

6 thoughts on “Mai vrei campanii cu bloggeri? Sau bagi banii în altceva?”

  1. Îmi place la nebunie franchețea asta! Și faptul că explici lucruri simple, aș zice de bun simț, însă experiența „mă doare” așa că…eu doar îți mulțumesc că îmi mai faci ziua și mai senină, și că îmi oferi informații super utile :)

  2. Toate campaniile de marketing se pot masura (sau asa ar trebui), inclusiv cea de flayere. Trebuie doar sa fii un pic creativ si sa bagi pe Flayer un cod (codul poate fi in functie de zona, strada etc, ideea e sa le gestionezi corect, chiar intr-un excel). iar atunci cand vine la tine sa cumpere produsul/serviciul sa ceri codul ala oferindu-i ceva in schimb (3% discount de exemplu). In felul ata poti sa mosori orice fel de campanie de markeitng (inclusiv cele cu bloggeri). Ceea ce nu le spui to oamenilor, si ar trebui sa le spui asta, este ca nu s eface rpimavara cu o floare si ca rezultatele apar dupa un timp cu mai multe campanii si ca aceste campanii nu se fac din prima campanie de vanzare ci au si ele o logica (si o palnie, pentru cine stie ce e aia). Deci, daca faci o singura campanie, care e si de vanzare, ai sanse mari sa ai rezultate proaste pe orice canal ai face.

    1. Da și nu. Căci a măsura o campanie cu flyere nu este doar despre conversia codului, căci oamenii care nu au activat codul ăla oricum au fost expuși la brand și și aia trebuie calculată.

      Cât despre faptul că îmi spui tu ce ar trebui să spun oamenilor, de ce nu scrii și tu de astea în loc să mă cerți pe mine? :))

      Altfel, firește, înțeleg ce zici. Dar ar fi bine să mă înțelegi și tu pe mine când îți spun că scriu cum scriu pentru că știu că scriu bine că scriu ce scriu :D Am niște sute de campanii în spate, deci sunt absolut bazat în aroganța mea!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.