Cum îl controlezi pe blogger într-o campanie

Pe 2 octombrie am împlinit 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media. Din tot ce am făcut în social media am învățat enorm. Și vreau să vă spun și vouă. De aceea am dat drumul serialului ”Decalogul campaniilor cu bloggeri”, din care acest articol face parte.

După ce ai bifat pasul în care ai decis că merită să faci o campanie cu bloggeri, după ce te-ai înhămat la munca teribilă numită alegerea corectă a bloggerilor, după ce le-ai dat mailul corespunzător (nu de alta, dar chiar nu ai vrut să ajungi în situația de a nu ți se răspunde la mail) și după ce ai stabilit clar ce le ceri în campanie și după ce ai decis cum îi plătești, astăzi discutăm despre una din cele mai sensibile chestiuni când vine vorba despre campanii cu bloggeri: libertatea de mișcare necesară bloggerului versus nevoia de control din partea clientului.

Să începem cu o absolut necesară punere în context. Și să o zic direct: social media nu este despre controlul a ceea ce spun alții despre brandul tău, ci despre efortul permanent de controla cât mai exact ceea ce faci tu ca brand să (încerci să) fii prezent în social media.

Să vă explic. O mare parte din clienți resping (unii chiar urăsc) social media tocmai pentru că, din punctul lor de vedere, este totalmente incontrolabilă. Da și nu, aș zice. Depinde de ce parte a țevii pistolului ești, cum ar zice Mărgelatu, scuipând o sămânță dă floare într-un mall luat la întâmplare. Căci social media, desigur, este incontrolabilă. Doar că, vedeți voi (și pe sistem furculition), ajungi la concluzia asta doar dacă ești în mindsetul (greșit, firește) că trebuie să controlezi tot.

Dar știți cum, să controlezi tot, absolut tot. Inclusiv dunga aia roșie din cover photo – ”mai îngroșată, măh, iar trebe să vă zic eu cum să le faceți pe toate?!”. Sau schimbarea lui ”dar” în ”și” dintr-un comunicat pe care îl pui pe facebook (deci zero barat efecte) și pe care l-ai tot periat cale de vreo 7 zile (de și-au schimbat și Google și Facebook algoritmul de când te tot câcâi pe matale).

Dacă ești controlor de ăsta (dap, semeni cu controlorii RATB din vechime, pitiți în tufiș să te amendeze, nu să te convingă să îți iei bilet), apoi clar acest articol nu o să îți placă. Însă, dacă te convingi că merită să îl citești până la capăt, ei bine, am putea spune că mai ai o șansă.

Factorul ”WTF?!” vs. ”Pe banii mei faci ce zic io!

V-ați prins din prima despre ce este vorba. Adică clientul o bagă pe aia cu ”pe banii mei faci ce zic io!”, iar bloggerul reacționează cu ”WTF?!”. Perversitatea irefutabilă a acestei situații este următoarea: tu vii la blogger ca să obții beneficii din colaborarea cu el, și vii pentru că el a ajuns la un anumit statut (că doar nu îți place că are freza pe partea stângă, un pic ciufulită), dar tot tu îi spui cum să te ajute când scrie despre brandul tău în relația cu comunitatea lui, pe care bloggerul și-a strâns-o în jurul blogului tocmai pentru că a știut cum să facă asta, ceea ce tu nu știi să faci că doar de aia vii la blogger, că tu nu știi.

Ok, n-ați înțeles nimic din ce am zis mai sus. Să mai băgăm o fisă:

Lasă-l pe blogger să facă cum știe el mai bine să îți ajute brandul, că de aia vii tu la el, că e bun și știe cum să o facă.

Să îți zic direct de ce este cam nașpa să ceri bloggerului articolul înainte de publicare: practic îi spui că nu ai încredere în el. Punct. Putem discuta până mâine dimineață (sau până la Revelion, că tot e aproape, #LaMultiAni!) dacă e bine că bloggerul înțelege asta sau nu, putem diseca frunza mentosanei la câini până când o să ajungă România la un turneul final (la fotbal, că la rugby nu a ratat nici unul, hai pa, vă pup), tot aia ea: bloggerul înțelege că nu ai încredere în el. Deși, repet, tu ai venit la el și VREI SĂ ÎI DAI BANI tocmai pentru că ai decis că el se pricepe. Well…

Ce se întâmplă în actul de creație al bloggerului în aceste momente? Fix două lucruri: 1. dă din umeri și prestează cum vrei tu 2. se enervează și prestează pe baza a ce vrei tu, dar mai în scârbă, așa. Bine, nu spun de nici o culoare că acestea sunt atitudinile firești, nu îi apăr sau ceva, eu vă raportez ce se întâmplă, ca să înțelegeți chestiunea în perspectivă și ca să (sper…) acționați pe cale de consecință. Căci rezultatele campaniei cu bloggerul cu pricina, în ambele cazuri, nu sunt de nici o culoare alea pe care ți le dorești.

Ce poți să schimbi în articolul bloggerului

De fapt, mai bine zis, în ce nu ar trebui să te bagi. Caci, din nefericire, mulți din cei care cer articolul la control (yeap, asta este, control) se bagă în mățăraia bloggerului și, practic, îi strică tot feng shuiul articolului. Știți de ce? Pentru că bloggerii cei mai buni au un anumit sistem de lucru, anumite pârghii, anumite trucuri (dacă vreți să o înțelegeți așa), anumite puneri în pagină, pe care le-au învățat în mulți ani de când – practic – și-au furat-o din partea cititorilor lor. Bref, au o tehnică validată în timp și care funcționează aproape de fiecare dată.

Așa că tu vii și, dintr-o trăsătură din condeiul tău de controlor, zici așa ”mă leși, măh, io știu mai bine decât tine cum să vorbești cu comunitatea ta, pe care ți-ai construit-o în 10 ani”. Așa, ca paranteză, să vedeți cum se simte un blogger străvechi (așa, ca mine, dau exemplul acesta cu totul întâmplător…) când primește zmetii de astea de la un, să zicem, brand manager care are doar 1 an jumate de când este și el cât de cât ceva șefuț…

Revenind la chestiunile în care nu ar trebui să te bagi. Bine, ar trebui să îți aduci aminte în acest moment de importanța crucială a briefului, fără de care o campanie este ca dușul îmbrăcat: te uzi, dar nu prea te speli. Căci un brief bine construit și customizat pe feng shuiul bloggerului (fiecare blogger ticăie într-un anumit fel) este cel puțin jumate campania rezolvată.

Nu modifica titlul articolului. Una din armele pe care bloggerul profesionist a învățat să le folosească foarte bine este titlul. Aș putea spune că, pentru mulți dintre noi, titlul este o adevărată artă 2.0. Titlul este cârligul cu care bloggerul atrage cititorii asupra brandului tău, practic. Iar tu vii și zici ”nu e bine, aș vrea să zici cum am zis noi în comunicatul de presă”. Pa, te pup pe portofel, my people will contact your people. De ce vrei să faci asta? Pentru că control. Pentru că așa crezi tu că e bine să faci social media. Pentru că tu oricum știi mai bine decât bloggerul la care ai venit SĂ ÎL PLĂTEȘTI cum se face social media. Well…

Nu modifica tone of voiceul articolului. La un moment dat am rămas cu gura căscată când mi-a spus un student (nu mai știu la ce, la jurnalism sau la comunicare…) că un profesor le-a dat la un moment dat un citat și i-a întrebat dacă recunosc bloggerul care a scris asta. Și vreo 70% dintre ei mi-au recunoscut stilul. Despre asta este vorba. Bloggerul profesionist a ajuns să fie cât de cât mare (că de aia vii la el, desigur) și pentru că, în timp, și-a format un tone of voice recognoscibil și, mai important, la care cititorii revin constant. De ce să te bagi să strici asta? Doar ca să iei la pilă în minus rezultatele campaniei? Well…

Nu modifica mecanismul de concurs. Uneori ceri bloggerului să facă un concurs pe blog. Și el îți zice că ar fi bine ca mecanismul să fie cam așa. Pentru că, nu-i așa, a mai făcut vreo 9880765 de concursuri și a observat că, pentru a obține rezultate cât mai bune, cam așa trebuie făcut. Și tu vii și zici ”taci, măh, că nu știi tu”. Și după ce se termină concursul tot tu întrebi, arțăgos și controlor care ești, că de ce nu a ieșit cum ai fi vrut tu să iasă. Well…

Ce ar fi ideal să se întâmple

Am fost mai dur în rândurile de mai sus, știu. Dar prefer să fiu așa, să botezăm lucrurile. Pentru că experiența de 10 ani de când fac social media îmi spune că cei care vor să înțeleagă iau ca pe o invitație la cugetat ce zic eu când zic în stilul ăsta și, în timp, schimbă niște lucruri. Alții, care nu sunt dispuși de nici o culoare să învețe, oricum nu învață chiar dacă i-aș ruga frumos de vreo 896768 de or. Așa că prefer să scriu pentru prima categorie. Să ajut. Să încerc să ajut.

O să vezi că, după ce lucrezi cu niște bloggeri profesioniști o vreme, cei mai mulți dintre ei oricum te roagă să dai un ochi pe articol înainte de a-l publica. Pentru că așa este profi să se întâmple. Nu de fiecare dată, desigur. Adică, spre exemplu, dacă eu ar trebui să anunț lansarea unei noi beri, pe care am testat-o, care mi-a plăcut, serios că nu ar trebui să îți dau articolul să te uiți peste el, doar pe zona de berea sunt chiar mai specialist decât tine (pardon my French…).

Dar când sunt anumite chestiuni tehnice (un produs nou; un credit bancar; o mașină etc.) sau anumite chestiuni mai de coracon, așa (o campanie socială, un caz al unui copil bolnav), bloggerul o să îți dea el articolul să te uiți peste el. Ca să se asigure că nu sunt anumite greșeli, care nu doar că îți afectează ție brandul, dar îl afectează și pe el, credibilitatea lui (care este moneda principală a bloggerului).

Poate că vi se par cam plictisitor, dar pașii pe care trebuie să îi faceți înainte de a ajunge la partea cu libertatea de mișcare a bloggerului versus control sunt cruciali.

Dacă decizi că merită să faci o campanie pe bloguri, când, de fapt, chiar nu era cazul, fleoșc, orice ai face după acest punct este pe sistemul hai să fie bine, să nu fie rău. Căci ai pornit greșit la drum.

Dacă nu ai ales bine bloggerii (ehe, ce grea meserie este asta…), mai greu să mergi înainte cum trebuie și, de regulă, se întâmplă fleoșc trăznaia că nu iese jmekeria.

Dacă nu ai făcut bine brieful către bloggeri (care îți face cel puțin jumate din reușita campaniei), ete că fleoșc tu ai crezut că bloggerul o să presteze într-un fel, iar bloggerul a înțeles că tu vrei altceva de la el.

Eu de aceea vă recomand să externalizați zona de social media. Pentru că, în esență, este vorba despre o meserie aparte. Nu neapărat să veniți la noi la Kooperativa 2.0 (deși ar fi indicat, parol). Dar să externalizați. E mai bine. Și mai eficient. Și mai profitabil. Și scăpați și de stres. Și vă puteți ocupa de altceva în timpul ăsta. Și. Și. Și.

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Vă dau niște tips pe subiectul în cauză. Dar tot e mai bine să vii să povestim pe office@kooperativa.ro :)

O variantă elegantă prin care, practic, dai de înțeles bloggerului că ai vrea să vezi articolul înainte de publicare este ceva de genul: ”avem încredere că tu vei ști cel mai bine cum să pui problema, dar, dacă crezi cumva că ar ajuta să ne uităm și noi peste anumite ASPECTE TEHNICE ALE PRODUSULUI (am bagat io masjuscule, că doar nu o să îi zici bloggerului cum să dea titlul, really? Oh, wait, se întâmplă…), noi suntem aici ca să ajutăm să iasă bine colaborarea între noi”. Ceva de genul, zic. O să vedeți că reacția bloggerului va fi aia pe care o doriți.

Dacă tot vrei să te uiți înainte peste materialul bloggerului, să îi spui din start asta, nu pe sistem ”ah, uitasem, vreau să mă uit peste articol înainte de a-l publica”. Căci, dacă o bagi pe asta, se întâmplă fix două chestiuni: 1. bloggerul intră în mindestul ăla în care își dă o perversă creativității 2. te bagă în sertarul ăla cu papagali (și are cam mulți acolo; deh, bloggerii sunt niște fițoi, desigur).

Dacă v-a plăcut sau dacă v-a fost util ce am scris acilea, dați mai departe :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

5 thoughts on “Cum îl controlezi pe blogger într-o campanie”

  1. Intotdeauna este o placere sa iti citesc recomandarile. Atunci cand am o zi proasta si sunt dezamagita de blogosfera, apari tu cu ceva fain si zambesc.
    Ramane doar sa visam ca materialele tale vor deschide ochisorii unor forte supreme si in timp, cine stie, poate vor schimba/remedia tactica de colaborare cu bloggerii.

  2. Eu as vrea sa-ti explic si situatia inversa. Sunt foarte multe companii internationale ale caror bugete de marketing vin „de afara”. Omul de marketing din Romania trebuie sa trimita inainte la aprobare la sefii regionali campania pe care vrea sa o faca in Romania si lista de bloggeri cu care isi propune sa colaboreze. Aia de afara dau un ok pe idee, fac un background check pe bloggeri (chiar se intampla asta) apoi vor sa vada materialul inainte de a fi publicat. Omul de marketing din Romania daca nu trimite materialul inainte de publicare nu poate sa porneasca respectiva campanie, ca nu va primi bugetul. Situatie in care bugetul se va investi in Bulgaria, ca ala de acolo trimite totul inainte de publicare. End of story. Real story. Nici bloggerul nici clientul nu castiga. Toata lumea pierde. Pana si economia tarii: pierde o investitie ;) Multe companii functioneaza asa. Insa asta e adevarul. Pentru ca aia de la regiune vor sa se asigure ca marele brand international nu va face vreo greseala in vreo tara din Tier 3 – cum e Romania. Sau Bulgaria. Sau Polonia. Asa ca nu e vorba despre „pe banii mei fac ce vreau eu”, nici despre „bloggerul stie cel mai bine”. Astea sunt niste frustrari. Si pana la urma este o colaborare, e normal sa existe un dialog.

    1. Părerea dumneavoastră, desigur. Eu personal prefer să nu am de a face cu cei despre care povestiți. Bine, nu îmi iese tot timpul, desigur :)) Din fericire sunt mulți care nu gândesc așa cum spuneți. De aia treaba merge. Dialogul trebuie să existe, dar controlul nu. Eu despre control vorbesc, nu despre dialog. Dar unde să știu eu de astea, vai păcatele mele…

      Încă ceva: vă răspund din pură politețe. Dar există și o frustrare: faptul că țineți să rămâneți anonim. Ce ironie, rămâneți anonim când încercați să justificați un control din partea celor care înțeleg social media cam cum a uitat bunica să se dea cu zeppelinul :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.