Asta este axioma 1. Adică nu: axioma fundamentală. Aia zero. De la care pornește totul.
Dacă nu înțelegi axioma asta, dacă nu îți intră în ADNul comunicațional, apoi o să îți dea cu virgulă în ce faci în social media. Ca brand comercial dar mai ales ca brand personal.
Este ca ploaia afară. Nu ai cum să o oprești. Bine, unii am văzut că încearcă să roage ploaia să plouă mai oblic, așa. Și, se întâmplă să aibă noroc. Și vântul să bată, prin coincidență, fix atunci când ei își doresc asta. De unde trag concluzia, totalmente greșit, că dorința lor a fost miezul. Și că au reușit să îmbune ploaia. Când, de fapt, a fost o întâmplare. Mai ales că, dacă îi întrebi dacă au mai reușit, măcar o dată, o singură dată, cu dorința lor, o să îți spună, cu un amestec de sfială și enervare, că nu, nu au reușit.
Când plouă afară, ai mai multe opțiuni. Dar niciuna din aceste opțiune nu înseamnă că poți opri ploaia. Sau că poți să o rogi să plouă altfel. Opțiunile înseamnă să îți pui o pungă în cap (dar arăți cam ridicol…), să îți cumperi o geacă impermeabilă (dar asta înseamnă investiție), să îți cumperi o umbrelă (asta înseamnă costuri de oportunitate; îți ții o mână ocupată cu care ai putea face altceva). Sau ai opțiunea să nu ieși în ploaie.
Problema cu opțiunea neieșitului în ploaia numită social media este că nu ajungi la potențialii consumatori. Căci ei sunt acolo. Afară. Unde plouă. Iar tu stai în casă. La căldurică. Și speri să vină cineva și pe la tine. Poate, poate…
Ce am zis mai sus este unul din subiectele pe care le abordăm în cursul nostru lunar de social media. Pe care îl săvârșesc împreună cu musiu Robert Nicolae Feraru. La sediul Kooperativa 2.0. Ține cam toată ziua. Costă 200 de E de persoană. Că noi și știm. Ca să știi și tu la finalul cursului.
Aia zic.
PS Cană de la ai mei de la Cappuccino Story.