Cum m-au ajutat butoanele de social media să promovez ce scriu pe blog – studiu de caz

Discuția despre eficiența sau ineficiența butoanelor de social media sharing (alea de le puteți vedea la finalul articolului la mine – precizare pentru cei care nu sunt familiarizați cu astfel de chestiuni) esta una lungă. Și, din toate punctele de vedere, benefică. Pentru că ne ajută să înțelegem 1. pe care merită să le folosim sau nu 2. vedem niște exemple concrete de folosire a lor.

Astăzi, ca să vedeți că nu doar fac ce zice bloggerul, ci și fac, cum ar veni, vreau să vă arăt cum au funcționat butoanele de social media sharing la mine pe blog, în perioada 24 iulie – 24 august 2017. 

Cu niște precizări importante:

Photo by Nick Hillier

Statisticile de mai jos sunt doar pentru clickurile pe butoanele de social media de pe blog, adică ”apăsările” pe care le-au dat cititorii pe direct pe blogul meu.

Faptul oarecum surprinzător că butonul de facebook de pe blog stă prost în acest clasament nu trebuie echivalat cu sharurile pe care le-am primit pe facebook. Pentru că am avut articole cu multe mii de shareuri, dar doar pe facebook (share din share din share, știți sistemul).

Dacă WhatsApp vi se pare o surpriză, well, ar trebui să vă obișnuiți din ce în ce mai tare cu această rețea și cu faptul că o să fie din ce în ce mai prezentă în viețile noastre.

Bun, eu alte comentarii nu mai fac. Poate vă dați voi cu părerea despre această statistică.

Statistici butoane social media pe cristianchinabirta.ro

în perioada 24 iulie – 24 august 2017

Total click-uri: 5.462

Top rețele sociale

1. WhatsApp – 2.697 click-uri (49,38%)
2. LinkedIn – 993  click-uri (18,18%)
3. Google+  – 944  click-uri (17,28%)
4. Facebook – 485  click-uri (8,88%)
5. Twitter – 343  click-uri (6,28%)

Top cele mai distribuite articole

1. Viață personală fără viață profesională se poate. Invers, nu prea. Atunci de ce ucideți ”personalul” din viața voastră? – 858 click-uri (15,71% din total)

2. Cum să scapi de păduchi. Fără stres și fără să traumatizezi copilul – 566 click-uri (10,36% din total)

3. 5 cuvinte toxice din viața noastră: trebuie, dar, iubesc, vedem, așteaptă – 509 click-uri (9,32% din total)

4. Am slăbit cam 10 kile în 30 de zile. Știți cât m-a costat să fac asta? – 458 click-uri (8,39% din total)

5. Dragi părinți, dați-l în morții lui de telefon! – 317 click-uri (5,80% din total)

12 comentarii la “Cum m-au ajutat butoanele de social media să promovez ce scriu pe blog – studiu de caz

  1. Stoian Ciprian Răspunde

    Clar aceste butoane ajuta. Eu is curios, cum au fost contabilizate (trackuite) acele click-uri si ce plugin de social media sharing este cel pe care il folosesti acum pe blog?

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Pe mine mă întrebi degeaba chestii de astea. Jupânul Cristian Florea este șerif la departamentul ăsta pe blogul meu :)) Dar, cum cred că mulți sunt interesați de chestiunea în cauză, o să îl rog să zică în comentarii despre ce jmekerii este vorba :D

    • Cristian Florea Răspunde

      Preiau eu discuția pe chestiile tehnice. :D Pluginul este cel de-aici: https://wordpress.org/plugins/mashsharer/

      E un plugin destul de complex căruia poți să-i adaugi tot felul de addon-uri, pe lângă setările de bază. Unul dintre addon-uri e cel care calculează numărul de click-uri pe butoanele de share. Contorizarea asta se poate verifica direct în Google Analytics, deci presupun că adaugă pluginul niște coduri în cadrul fiecărui buton care să facă această măsurătoare și s-o contorizeze ca eveniment în Analytics. :D

      • Adrian Răspunde

        Buna Seara va rog frumos sa ma ajutati.am avut un cont vechi cu nr de telefon care nul mai am de oare ce sa expirat nr.si acu am facut altu.cu numaru lu Mama.si mi sa blocat.pentru ca mia cerut poza de confirmare si eu am trimes cu mine.si tot nu mia dat drumul la Adresa de Mail.Contul meu este Floroiu Adrian.va rog frumos ajutatima.verificati ca contul este al meu.Eu am pus poza de profil cu mine si de coperta si dupaia la 10 minute ma blocat.va rog mult de tot ajutatima.si datim drumul la contul asta care v-am scris.care este valabil nr.Floroiu Adrian.mia cerut poza de confirmare.si am trimes si tot nu merge.va multumesc!

  2. Oana Mitroi Răspunde

    Câți din cei 2.697 de pe WhatsApp chiar au interacționat cu tine?

    • Cristian Florea Răspunde

      Cred că e imposibil de contorizat. Pluginul poate măsura câte click-uri s-au dat pe acel buton, dar nu poți ști cine a dat click sau ce activități au făcut cei care au dat acele click-uri, cum nu știi nici ce activități au făcut cei la care a ajuns link-ul.

  3. Florin Grozea Răspunde

    Wooooow, de ce nu zici, maestre, așa? Deci am nevoie de buton de Whatsapp!!! Mulțumesc!

  4. Xaara Novack Răspunde

    Multumim pt articol si lui Cristian pt lamuriri :D Daca am deja butoane de sharing primite odata cu tema cumparata cum fac sa-mi mearga si mie aceasta chestie misto?

    • Cristian Florea Răspunde

      Nu cred că poți combina cele două funcții. Ar trebui să scoți butoanele care vin cu tema și să le pui pe cele din plugin. :D

  5. Monica scrie Răspunde

    Misto statisticile. Dar sunt curioasa cum ai facut pe WhatsApp? Din status? Mass messaging? Ratez eu ceva?

    • Cristian Florea Răspunde

      Pluginul numără click-urile pe butonul de WhatsApp (pe care-l vezi doar atunci când intri pe blog de pe mobil). Nu poți contoriza la câți oameni a fost trimis link-ul după ce cititorul a dat click pe buton. :D

  6. Ionut Răspunde

    Interesant articol, social media poate fi un ajutor nesperat de bun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: