De ce nu răspund bloggerii fruntași la mailuri

Pe 2 octombrie am împlinit 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media. Din tot ce am făcut în social media am învățat enorm. Și vreau să vă spun și vouă. De aceea am dat drumul serialului ”Decalogul campaniilor cu bloggeri”, din care acest articol face parte.

Dacă etapele cu căutarea și găsirea bloggerilor pentru o campanie sunt oareșcum dureroase pentru multe branduri și agenții care au trecut prin ele, ei bine, partea cu contactatul bloggerilor este de departe cea mai nașpa pentru mulți. Mă refer, desigur, la primul contact cu bloggerul pe care tu ai decis că merită să îl ai în campanie.

Din discuțiile cu brandurile sau cu agențiile care au inițiat primul contact, ca să îi zic așa, plângerea cea mai mare era că bloggerii nu răspund la mailuri. Încerc să vi le explic de ce se întâmplă asta din perspectiva bloggerului, ca să înțelegeți lucrurile în context. Nu ca să îi apăr sau ceva, ci ca să vedeți că lucrurile sunt mai complicate decât par la prima vedere.

Nu spun că e bine ce fac bloggerii care nu răspund. Doar vă explic de ce se întâmplă asta. Și de ce multe din explicațiile de mai jos sunt combinate, de multe ori, în cazul unor bloggeri. Bine, pe de altă parte este de ajuns doar un motiv de mai jos ca să nu îți răspundă, dar asta nu te încălzește, firește, tu tot nerăspuns rămâi.

Noi, la Kooperativa 2.0, nu avem astfel de probleme. Din două motive mari și late: 1. îi știm cam pe toți și altfel povestești cu tovarășii 2. știm că le livrăm constant campanii, așa că suntem sursă verificată, ca să zic așa.

Cel mai puțin înțeles de branduri și de agenții este că bloggerii fruntași (pardon my French…) s-au cam sictirit, în mulții ani de când prestează în câmpul blogosferic, de nenumăratele mailuri cu ”Bună ziua, vă rog să îmi spuneți cât mă costă un advertorial la dumneavoastră pe blog”. Pentru că experiența le spune că vreo 95% din aceste mailuri sunt degeaba. Adică degeaba le răspunzi că vrei mai multe detalii despre brand, produs, despre ce trebe să faci, dar că, în principiu, ar fi X Euro, de cele mai multe ori nu se întâmplă fix nimic. Nici măcar un mail de follow-up sau ceva. Așa că mulți dintre ei au dezvoltat un fel de mecanism de apărare, adică nici nu mai bagă în seamă mailurile astea.

Bloggerii fruntași au foarte puțin timp. Ați putea zice ”bine, măh, dar cât îți ia să citești un mail și să răspunzi la el???”. Așa este, nu îți ia mult pentru un mail. 3 minute, să zicem. Dar, când primești vreo 5 mailuri de astea și când ești în mindsetul de sictir despre care vă spuneam mai sus, vedeți că se leagă niște lucruri. Căci nu este vorba despre cele 15 minute în care răspunzi la mailuri, ci că în alea 15 minute ai putea face altceva, care să îți aducă beneficii, nu să dai niște mailuri din care 95% rămân fără nici o treabă.

Modul de adresare. În timp, bloggerii și-au făcut un fel de ”nas” prin care se prind din primele cuvinte ale mailului dacă pot să facă ceva cu tine, ca brand sau ca agenție, sau nu. Este greu de explicat, vine cu experiența de ani și ani de colaborare în campanii, dar bloggerii profesioniști simt asta. Am făcut la un moment dat un experiment timp de vreo 6 luni, pe mailurile pe care le-am primit eu. Le citeam și ziceam ”nu o să se întâmple nimic cu mailul ăsta; cu ăsta poate iese chestia asta; ăsta e mail bun, pot să fac conversia într-o campanie”. Știți cât de bine am ghicit? Aproape de 100%.

Lipsa de research. Intru direct în exemple care s-au întâmplat. Adică un blogger chel care a primit propunere de campanie la șampon sau o bloggeriță care a primit propunere din partea unei bănci, în condițiile în care fata avea clar la ”Despre mine” că nu suportă băncile și că nu o să facă niciodată campanii cu ele. Și vin și vă întreb: de ce să răspundă fata asta la mailul tău când tu nu ai făcut un minimuleț research despre ce face ea ca bloggeriță? De ce aș investi eu, ca blogger, în ce îmi trimiți tu la grămadă cu alții mai mult decât ai investit tu să îmi trimiți, adică maximum 3 secunde jumate. Chiar nu e ok să îmi ceri așa ceva, ca să o zic politicos. Și puneți chestia asta alături de ce v-am spus mai sus și iacătă de ce nu (prea) vă răspund bloggerii.

Nu au disponibilă categoria respectivă. Să v-o zic direct: tu ești bancă și îi dai un mail că vrei să colaborezi unui blogger care este în plină campanie cu un alt brand bancar. Să faci asta fără să zici din start (apropo de tips and tricks când dai mail unui blogger) ”știu că ești în campania cu brandul X, concurentul nostru, dar ne place ce faci și de aceea am vrea să povestim” este, practic, o invitație la nerăspuns, ca să zic așa.

Au planul editorial full. Pur și simplu mailul tău a căzut pe o perioadă în care bloggerul mai este prins în vreo 5 campanii și nu mai există loc pentru încă una. Cu cât este bloggerul mai profesionist (dați-mi voie să forțez exprimarea), cu atât mai mult acesta este un criteriu pentru el. Bine, pe de altă parte, dacă tot ești profesionist (sau, în cazul unora, zici că ești), normal ar fi să răspunzi unor mailuri și să zici exact asta, ca nu poți face campania. Dar uite că foarte mulți nu o fac…

Primesc foarte multe mailuri. Și nu le pot gestiona. Sau, mai bine zis, aleg să nu le gestioneze pe cele care nu se pupă cu ce vor ei. Eu, spre exemplu, primesc cam 120 de mailuri pe zi. De astea la care să răspund, măcar dacă o fac doar de politețe. Dar, pe de altă parte, eu răspund pentru că am un alt mindset: în fiecare mail mai de business văd un posibil lead pentru ce facem noi la Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Aș răspunde la fel de mult în cazul în care nu aș avea acest mindset? Vă spun sincer că habar nu am…

Încă o dată: eu nu spun că e ok ca bloggerii să facă asta, nu le găsesc scuze. Doar explic ce este în capul lor, ca să zic așa, când nu răspund la mailuri. Apropo, evident că aceste rânduri nu trebuie să fie percepute ca o generalizare. Pentru că, din fericire, sunt mulți bloggeri fruntași care răspund la mail și care nu intră de nici o culoare în categoria celor al căror comportament îl explic eu acilea.

Sper să vă ajute rândurile acestea. Și, dacă v-au fost de folos, dați-le mai departe, nu fiți zgârciți, doar nu dați dintr-al vostru :))

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Dacă bloggerii nu îți răspund la mailuri, s-ar putea să ai o problemă, așa că hai să povestim pe office@kooperativa.ro.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “De ce nu răspund bloggerii fruntași la mailuri”

  1. Buna Cristian,
    Astept cu nerabdare articolul cu raspunsul la intrebarea din live:
    De ce agentiile nu raspund la mailurile de la bloggeri?
    Asta in cazul in cazul inca din primul mail adresat, s-a facut cercetare din partea bloggerului (despre campanii lor actuale, targetul lor de bloggeri).
    In toate mailurile, acel blogger spune exact ce poate oferi, isi prezinta blogul, pagina de fb, zice cum vede el o posibila colaborare. Culmea e ca nu le cere bani, deci pe moca.
    Ok, hai sa nu zicem chiar asa- produse care se vor inapoia dupa o campanie :)
    Inteleg ca agentiile nu au timp sa raspunda tuturor, cum ai zis si tu, insa daca nu se cere un buget din partea lor, nu e in interesul lor nu numai sa raspunda acelui mail, ci si sa faca posibila colaborarea?
    Multumesc frumos pentru gandurile tale de sensei in ale digitalului :)
    Ana

  2. Singura dată când am fost întrebată cât costă voiau să postez articole despre videochat ? Am lăsat baltă faptul că abia pe la al treilea mail au specificat subiectul, dar m-a deranjat că nu făcuseră un research. Scrisesem înainte un articol în care judecam studioutile de videochat (nu persoanele). Le-am mulțumit pentru propunere şi le-am specificat că dacă ei chiar aruncau un ochi pe blog observau că nu aş promova aşa ceva.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.