Faza cu un om care le face pe toate pentru un brand nu funcționează

Zilele trecute am fost în Cugir. Și, pentru că am auzit din întâmplare de Crama Ţelna, care-i cam la 1 oră jumate de condus de la Cugir, am zis că nu ar fi rău să trag o fugă până acolo (da, recunosc, sunt un păcătos bachic…).

Intru pe site. Și văd că ”sâmbăta şi duminica vizitele se fac pe bază de programare telefonică la numerele…”. Și sun la un număr de acolo. Îmi răspunde un domn. Și, pe scurt, îmi zice ceva de genul ”noi suntem în plină campanie (de recoltare, desigur – nota mea), ieri ne-am culcat la 1 noaptea și am vrea să ne odihnim azi”.

Faza asta cu un om care le face pe toate pentru un brand nu funcționează.

Că aici am vrut să te aduc.

Am văzut asta în toți ăștia 15 ani de când fac marketing și am intrat în contact cu jdemii de oameni de la branduri. Nu funcționează. Pentru că, atunci când faci de toate, este imposibil să le faci pe toate bine. Și, de regulă, la un moment dat, ceva crapă. Tocmai pentru că fix de acel lucru nu ai putut să te ocupi cum trebe. Pentru că aveai alte treburi, de regulă muuuuult mai importante.

În cazul Cramei Țelna, domnul de la telefon (care a vorbit frumos cu mine, să nu înțelegeți cumva că îi reproșez ceva, nici pe departe!) era -presupun – cineva care se ocupa de producție, din moment ce a zis că era în plină campanie. Dar, pentru că numărul dânsului era la contact pe site pentru programări, el se ocupă și de vizite. Și, probabil, se mai ocupă de încă multe lucruri acolo la cramă. Și nu are cum să le facă pe toate bine. Este imposibil.

Faptul că cei de la Crama Țelna au făcut pași corecți (e chiar corect făcut totul pe digital, am verificat înainte de a scrie aceste rânduri) este categoric de lăudat. Faptul că au magazin online este brici. Faptul că au dechis crama spre vizitare este iarăși foarte bine. Doar că, atunci când toate aceste moduri de a promova brandul nu se pupă cu realitatea din teren, se lasă cu oareșce gust amar.

O să cumpăr de pe siteul lor câteva butelcuțe să le testez. Dar mi-ar fi plăcut să mă duc acolo să simt feng shuiul locului. Ca să nu mai zic de faza că aș fi cumpărat de la fața locului muuuuult mai mult (mă știu, de fiecare dată când ajung într-o cramă rup norma la achiziție…).

Later edit: între timp, în timp ce scriam acest articol, mi-au venit butelcuțele. Cele trei comandate (din 5 în total existente pe site). Și, spre mare mea surpriză, găsesc în cutia cu care veniseră sticlele următorul mesaj, care zicea așa:

Dragă Cristian, dacă tot nu ai vizitat crama, sperăm măcar să îți placă gama! Lăsând gluma la o parte, îți mulțumim pentru feedbackul constructiv, îl apreciem. Ne pare rău că nu am fost la cramă când ai vrut să ne vizitezi, însă într-adevăr, așa cum ai spus și tu, suntem o cramă mică și nu avem pe cineva disponibil permanent pentru vizite. Sperăm să îți mai faci un drum prin zonă și pe viitor să ne vedem la ”butelcuță”, să povestim pe îndelete. Pentru a degusta gama completă, ți-am trimis și sortimentele Muscat Ottonel și Cuvee, sperăm să îți placă.

Mesajul se referea la feedbackul pe care îl dădusem pe Facebook când am zis cam ce zic aici în acest articol. Foarte faină reacție. Social media done right, cum se zice :) De aceea am și schimbat poza cu care ilustrez acest articol :))

Reacția lor este și un exemplu care arată ca partea de monitorizare digitală (componentă foarte importantă ca să fii pe fază despre cum se vorbește despre brandul tău) să se ”pupe” cu partea de marketing decizional, care să se pupe cu partea de distribuție și toate la un loc să se pupe cu o decizie strategică de management, care să ofere celorlalte, subordonate, să funcționeze corespunzător.

Cu atât mai mult cu cât văd că la Crama Țelna se pare că lumea chiar știe să își facă treaba cum trebuie și că sunt deschiși la cap, cu atât mai mult, deci, cred că feedbackul meu din acest articol nu are cum să pice chiar rău, zic.

Pe scurt, revenind la pățania mea cu tentativa ratată de a vizita crama, atunci când oferi potențialului client o potențială posiblitate de a ”gusta” cu adevărat brandul și din anumite cauze nu poate să se bucure de acea posibilitate, rămâne cu un gust amar.

Dacă nu poți ține acea promisiune din partea brandului, mai bine să nu o faci.

Tentația este mare pentru un brand să se arunce în cât mai multe direcții când vine vorba despre marketing. Doar că fiecare ”front” deschis înseamnă, practic, câte o promisiune făcută de respectivul brand în fața potențialilor clienți.

Să te bazezi pe ”să vină el, clientul, că apoi vedem noi cum o dregem” este un pariu super-riscant (am extins discuția, te-ai prins, nu vorbesc despre cazul punctual de la care am pornit). Uneori iese. Unora. Adică sigur că enervezi niște clienți care au picat fix pe perioada în care tu nu poți livra ce ai promis, dar sunt alții, mai mulți decât cei din prima categorie, de pe urma cărora obții beneficii. Problema vine când aceștia, cei mulți, nu sunt chiar așa de mulți…

De regulă antreprenorii la început de drum sunt în situația aceasta. De a încerca să facă singur jdemii de chestii. Și io am făcut asta la începuturi. În draci. Și, în afară de faptul că arzi repede, că te epuizezi într-un ritm infernal, nu prea îți iese mare lucru.

Cu mintea de acuma, eu îți recomand așa: stai tu cu tine la un pahar de vorbă și alege doar două modalități de promovare. Doar două. Atât. Și mergi pe ele duduind măcar pentru o perioadă de probă (3 luni, 6 luni, 1 an – depinde de tipul afacerii tale).

Concentrarea forțelor și resurselor tale în doar două direcții este muuuuult mai eficientă decât împrăștierea lor în 13 direcții.

Și nu doar concentrarea pe două direcții este mai eficientă, dar și analiza a ceea ce ai reușit să obții din acele două direcții. Înțelegi cu totul și cu totul altfel care dintre direcții este mai bună versus ce resurse ai investit când ai mai puține de analizat. Iar asta te ajută enorm ca să faci cuvenitele corecții de alocare de resurse într-o anumită direcție.

Dacă te ajută eu am făcut tabelul de mai jos cu cât te-ar putea costa o prezență decentă a brandului tău în mediul digital. Cu mențiunea că este de o aproximare atroce ce zic eu. Și că, din experiență o zic, există fix două categorii mari și late de reacții când văd tabelul cu pricina: 1. cei care zic ”uau, atât de mult costă...” și 2. cei care zic ”neeee, ăsta-i minimul de băgat!”. Caz clasic, practic, în care ambele categorii au dreptate :D

Te las cu tabelul. Și cu întrebarea: tu din care categorie faci parte? Și, desigur, dacă vrei să povestim mai multe, știu eu o agenție faină numită Kooperativa 2.0, cu 25 de profesioniști gata pregătiți să te ajute să îți optimizezi investițiile în digital :D

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

6 thoughts on “Faza cu un om care le face pe toate pentru un brand nu funcționează”

    1. Dacă o sa ajungeți la crama la Telna, veți fi impresionați de ospitalitatea celui care se ocupa te toate acolo, chiar dacă nu sunați înainte. Merita detour-ul.
      Carmen

  1. Valoarea de 350 de euro pentru crearea unui site cred ca este o suma mult prea mica, valabila poate doar pentru configurarea tehnica și un layout wp adaptat. Sa nu uitam și de contentul initial (imagine și text), plus contentul care trebuie creat periodic.

      1. Întotdeauna exista „un băiat” (sau o fata) care fac orice cu 100 de e, și FB, și site, și Insta, dar ideea e sa înțeleagă oamenii ca nu asta e prețul la care și funcționează ceea ce primești.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.