Cum încurcă comportamentul angajaților în social media ceea ce îndeobște se numește employer branding

Am stat o leacă să mă gândesc dacă să scriu acest articol sau nu. Dar până la urmă am zis că prefer (încă o tură de) înjurături din partea unora decât să nu încerc, again, să pun degetul pe una din rănile 2.0, din care unele branduri sângerează pe partea de employer branding și nu înțeleg de ce se simt slăbite, ca să zic așa.

Bine, unul din motive a fost și dorința de a promova cursul nostru ”Cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare”, unde vom povesti și despre ce zic în titlul acestui articol.

Vom povesti la curs despre multe altele, inclusiv cât de importantă este prezența corespunzătoare în social media a top managementului companiei.

Dați un mai pe office@kooperativa.ro dacă vreți mai multe detalii despre curs decât găsiți pe pagina cursului.

Bun, momentul de auto-promo fiind bifat, hai să ne apucăm de discuție. Căci la o discuție pe tema dată vă invit.

Cu câteva mențiuni de început foarte importante:

Există două categorii de oameni când vine vorba despre scriitură de asta mai pe business (ca să îi zic așa, generic):

  • cei care vorbesc aplicat, cu exemple concrete, căci consideră că doar o astfel de abordare ajută cu adevărat
  • cei care o lasă atârnând, aspirațional, fără să menționeze nimic din realitate (probabil pe principiul ”să nu supărăm pe cineva”).

Eu, desigur, fac parte din prima categorie. Chiar mai pe axa mai radicală, gen.

Am preferat să ascund numele celor din exemplele de mai jos, dar am lăsat brandul.

Pentru că 1. sunt sigur că 98% dintre ei nu își dau seama că fac ceva greșit 2. vorbim despre cum este afectat brandul de acțiunile lor, deci ar fi caraghios să dau exemple fără să nominalizez brandurile, parol.

Personalmente, cunosc unele din brandurile pe care le dau ca exemplu mai jos. Drept pentru care o reacție mai ciudățică din partea unuia dintre angajați are șanse mici să îmi schimbe părerea deja formată despre ele.

Pe altele nu le știu. Ei bine, aici la acestea din urmă, interacțiunea cu unii stimabili care poartă aceste branduri la butoniera 2.0 (=profil) mi-a setat o atitudine mai degrabă reticentă la aceste branduri (ăsta-i, practic, cel mai nașpa efect).

Recomandare: după ce citiți mini-studiile de caz de mai jos, imaginați-vă articolul fără ele. Yeap, nu ar fi fost același lucru.

Fără exemplele concrete aș fi rămas în zona teoretică, anostă și oarecum degeaba mai ales când vorbim despre social media.

Scopul meu cu astfel de articole este nu să pedepsim păcătosul, ci ne dorim îndreptarea lui.

Căci, în nimicnicia mea, cred că, de fiecare dată când îmi asum niște riscuri (mi-e plin podul de arătat obrazul, zic) și scriu astfel de lucruri, cumva îmi aduc o mică mititică parte la educarea celor care păcătuiesc din greșeală, nu din dorință.

Am ales doar din reacțiile pe care le-am avut din partea unora doar la ce am zis eu în social media. Astfel știu sigur despre ce este vorba, sunt informații la prima mână, adică. Și pot pune și în întregul context reacțiile cu pricina.

De asemenea, am ales niște exemple mai cumințele, așa, tocmai pentru a discuta pe o intensitate medie a reacțiilor.

Mi-ar fi fost ușor să aleg de alea de să ziceți ”uau…”, dar nu asta-i ideea cu ce vreau eu să fac aici, ci să fim cât mai pe realitate, că asta ajută, nu extremele.

Pentru primele trei exemple, o să folosim ce am zis pe Linkedin, adică am povestit cum la Kooperativa 2.0 am refuzat un client pentru că noi nu am simțit chimie cu el.

Pentru că vorbim despre ce am zis în urmă doar cu câteva zile. Iar printre reacțiile la ce am zis eu acolo s-au numărat și cele de mai jos.

Exemplul 1

Ipsos este una din companiile mele preferate pe partea de cercetare de piață. Îi urmăresc la modul constant și dau mai departe, de obicei în newsletterul meu, studiile lor.

Drept pentru care este foarte greu în ceea ce mă privește ca un angajat (sau mai mulți!) care au anumite scăpări în social media, să îmi schimbe părerea despre ei.

Dar vin și vă întreb ce se întâmplă dacă ne punem un pic în pielea unui potențial candidat la un job la Ipsos și vede ce zice coleguțul din imagine, care, practic, pe lângă faptul că i-a făcut pe toți clienții Kooperativa 2.0 PSDiști, consideră, pe cale de consecință, că PSDiștii nu merită consultanță sau ceva?

Să nu mai vorbim despre cazul în care respectivul candidat are opțiuni politice de stânga, ca să nu zic direct că-i PSDist…

Exemplul 2

Să defilezi cu Allianz Technology în nume și să dai de înțeles la modul explicit că toată treaba-i să îmbrobodești clientul, restul principiilor mai etice, gen, sunt pe lângă, așea…

Again, știu Allianz și nu mă afectează foarte tare. Dar un candidat mai cu principii morale (există, stați liniștiți; măcar că sunt proaspeți și încă mai cred în așa ceva și tot mai există!), s-ar putea să se gândească de două ori.

Ah, și dacă vreți să îmi ziceți că ”este alt Allianz” sau ceva de genul, nu vă obosiți. Nici potențialii candidați nu se obosesc să facă diferența, despre asta-i vorba în realitate.

Exemplul 3

Recapitulez: eu am zis că am refuzat un client pentru că am simțit că nu avem chimie. Stimabilul de mai jos a zis că asta-i infatuare ieftină. Deci, cum?

Nu am auzit niciodată de OFC Conect și de Intermed Concept și tocmai de aceea o să fiu foarte reticent dacă o să mă intersectez cu ele.

Cât despre un potențial candidat, o asemenea atitudine poate transmite ideea că cei de acolo sunt radicali, duri și alte chestii de astea mai neortodoxe ca atitudine față de angajați, drept pentru care s-ar putea să se mai gândească.

Exemplul 4

Am pus la un moment dat, tot pe Linkedin, rutina mea de dimineață. De antreprenor. Și am întrebat și alți antreprenori cam care este rutina lor, pe ideea că poate descoperim împreună un pattern, care să îi ajute pe alții.

Reacția distinsului domn de la SIGUREC (nu știu compania, drept pentru care am fost pus în gardă de reacția sa) este de pe după șură, așa.

Din nou, un potențial candidat s-ar putea uita cam strâmb, căci ar putea să creadă că aceasta este feelingul companiei, de sărit la ceartă sau ceva și poate nu vrea să facă parte dintr-o astfel de echipă.

Exemplul 5

Nici măcar nu mai are rost să vă zic ce am zis pe Facebook de a reacționat doamna așa cum a reacționat. Chiar nu mai are rost.

Cum nu are rost să vă spun cam cum se uită un posibil candidat la un astfel de comentariu, gândidu-se că duduia asta i-ar putea fi, cumva colegă.

Recomandări pentru branduri

O zic din nou: ne dorim îndreptarea păcătosului, nu pedepsirea lui.

Ce vreau să zic cu asta este că soluția nu este să îi certați sau să îi sancționați pe angajații care au anumite atitudine necorespunzătoare în social media.

Ci să discutați cu ei, să le explicați ce nu e bine să zică și să facă și de ce nu e bine să zică și să facă.

Cei mai mulți dintre ei greșesc pentru că nu le-a spus nimeni că este greșit ce fac. Și pentru că au un – să îi zicem așa – bagaj de cunoștințe featuring caracter care nu funcționează ca o frână în calea nevoii (oarecum naturale ca specie) să sărim la gâtul altora. Vorbiți cu ei, explicați-le ce și cum.

Unii dintre ei au greșit prin comentariile și prin reacțiile lor pentru că așa au crezut ei că apără brandul. Iar asta este aur, aur curat! Ăsta-i material de lucru, clar.

Pentru că dorință și elan există, dar modalitățile prin care se exprimă sunt nasoale și anulează toată buna intenție. Aceștia sunt oamenii care merită trainuiți și folosiți ca ”guri de tun” în social media. Doar că e musai să le spuneți cum să facă asta și, mai ales, ce să nu facă.

Și, desigur, dacă vreți să veniți sau să vă trimiteți niște angajați la instruire la cursul nostru ”Cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare”, noi vă așteptăm cu drag și promitem să oferim sfaturi și tips and tricks care să ajute, nu să încurce, știți cum zic.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

5 thoughts on “Cum încurcă comportamentul angajaților în social media ceea ce îndeobște se numește employer branding”

  1. Mi-a sarit in ochi ,,customer service representative,,…Daca asa se rezolva si reclamatiile clientilor,probabil ca si din cauza asta vor fi tot mai multi nemultumiti…Personal, nu asociez persoana mea de locul meu de munca pe retele sociale (in afara de Linkedin,normal, dar ..cu masura),am invatat sa ma abtin de la comentarii (subiective sigur) pe teme legate direct de locul meu de munca..In mod normal avem persoane dedicate pentru asta (pe care le pot contacta eu daca nu au reactie imediata la un atac la imagine,rauvoitor, cu trimitere la concret, articol, fotografii,etc..), managerii nostri ar trebui sa ne instruiasca despre toata aceasta avalansa, si modul de reactie cel mai potrivit pentru conservarea (macar)imaginii companiei..Neavizati fiind,putem crea mari prejudicii,involuntar,dar ..efectul se produce!
    Despre chimia cu pricina, numa de bine !Total de acord cu tine, ferice de voi ca puteti alege clientul, nu avem toti norocu asta..EL, se crede, oricand, stapanul nostru ! Aici am oarece dubii, la tin la rece pentru dupa pensionare(daca mai apuc momentu..)
    Stima !

  2. cum se face ca acum un an nici nu auzise cineva de employer branding, in luna mai a.c. au innebunit toti de la ui ce path pina la lied l cu employer branding. oare ce-o fi asta, un tag de gitul omului, un chip in ureche? ca sa-l prinda cineva cind ia o gura de fin pe undeva in liniste? facem o militie a ideilor si ii spunem la stapin?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.