Cum mi-am petrecut 16.905 minute. Studiu de caz din care poți învăța ceva

Să începem cu-nceputul. Cu vizualul centralizator. Și apoi povestim.

Buuuuuun… Ce vezi mai sus reprezintă monitorizarea activității mele în decurs de 30 de zile. În perioada ianuarie – februarie 2022.

Am stat un pic până să scriu acest articol dintr-un motiv foarte pragmatic: am vrut să văd dacă datele culese o să îmi schimbe comportamentul. Și mi l-a schimbat. Cel mai bine se înțelege când explic mai jos, la fiecare categorie în parte.

16.905 minute. Din cele 43.200 cât are în total intervalul monitorizat de 30 de zile. Bine, dacă mai scădem 8 ore pe zi de somn (căci eu chiar reușesc să am media asta), mai rămân 28.800.

Unde s-au dus cele aproape 12.000 de minute care au rămas nemonitorizate? În activități care țin de familie, prieteni și alți aparținători, ca să zic așa. Plus muncă prin gospodărie. Inclusiv gătit. Și dat cu aspiratorul. Și întins hainele. De astea, te-ai prins.

N-am mai monitorizat și aceste activități. Că devenea cearceaful ăsta de articol și mai cearceaf :)) Și oricum ideea articolului este să îți dea idei (și mie, de altfel) despre ce activități poți să optimizezi. Iar din punctul meu de vedere toate cele pe care nu le-am monitorizat nu merită de nicio culoare să le eficientizezi. Doar dacă mai adaugi minute, nu să scazi.

N-ar fi rău să îți faci și tu o astfel de monitorizare. Ca să identifici unde se duce degeaba, ca să zic așa, mult din timpul tău. Pe care l-ai putea folosi în alte părți. Care să te ajute să trăiești mai bine în viața ta.

Aia zic :)

Filme – 2790 minute

Adică peste 46 de ore. În care m-am uitat la filme și documentare. Adică în medie cam 1,5 ore pe zi.

Am avut un șoc atunci când am văzut această statistică. Pentru că pentru mine filmele nu reprezintă o mare atracție. Îmi place să fac mult mai multe alte lucruri decât să mă uit la filme.

Totuși în perioada monitorizată eram într-un fel de avânt. În sensul că am zis să încerc să mă uit la mai multe filme. Să fiu și eu în rând cu lumea. Bine, nu cu cei care văd tot Netflixul și apoi îl reiau :)) Dar să ridic nivelul, ca să zic așa. Adică în loc să văd maximum 20 de filme pe an (că atât era media mea înainte), să văd mai multe.

Am încercat. Dar nu mi-a ieșit. Și nu mai fac așa ceva. Mai ales după ce am realizat că am irosit (io așa îi zic) multe din cele 2790 de minute din viața mea pe filme care au fost foarte proaste. Și nimeni nu îmi dă minutele alea înapoi!

Așa că de atunci am revenit la stilul meu. Adică la mult sub 1.000 de minute pe lună dedicate filmelor. Și dintre acestea mă uit de regulă la documentare. Iar timpul câștigat față de perioada monitorizată l-am dedicat, în ordinea importanței, cititului, muzicii și uitatului la sport. Și, foarte important, o parte din acest timp câștigat o să îl dedic scrisului.

Citit – 2530 minute

Aici nicio surpriză. Căci citesc foarte mult. Adică, mă rog, cel puțin așa îmi zice lumea. Cam 11 cărți pe lună. Este, de altfel, activitatea mea preferată în timpul liber. Și o să rămână așa multă vreme de acum înainte. De preferat, cam toată viața :D

Altfel spus, nimic schimbat la acest capitol în perioada de după monitorizare. Este ritmul meu normal de lectură, ca să îi zic așa.

Administrative – 2430 minute

Aici am monitorizat activitățile ce țin de rolul meu de asociat în agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Cumulat, au însemnat 81 ore. Adică înspre 3 ore pe zi, pe medie. Ceea ce înseamnă, având în vedere că eu aplic cu sfințenie programul #După18FaraWeekend, că de fapt sunt undeva înspre 4 ore pe zi media în zile lucrătoare.

Ceea ce mie mi se pare chiar ok. În sensul că am mare noroc cu ceilalți 3 asociați. Vlad Dulea, în primul rând (cu care am înființat de altfel firma în urmă cu 10 ani…). Și lupii tineri Robert Feraru și Cosmin Sipoș, care au devenit de la începutul anului asociați cu acte în regulă.

Nimic schimbat în această privință, cam tot aceasta este media lunară și acum.

Deplasări – 1540 minute

Adică 51 de ore. De deplasat. Atenție! Vorbim doar de deplasat cu mașina sau cu Uber, Bolt și alte mijloace motorizate, ca să îi zic așa. Inclusiv cu mijloacele de transport în comun (deși aici foarte puțin am bifat). Nu vorbim despre mersul pe jos, care este o altă categorie, zic mai încolo.

Practic, sunt vreo 2 ore pe zi pe media. Ceea ce mie mi se pare enorm! Să pierzi atât de mult timp cu deplasările… Aia e, când stai în București, costul acesta vine la pachet cu beneficiile că stai în Capitală.

Meetings – 1250

Aici includ și cele offline, dar și cele online. Și mă refer doar la întâlnirile cu cei din afara Kooperativa 2.0, desigur. Sunt vreo 42 de ore în 30 de zile. Adică o medie de înspre 2 ore pe zi.

Dacă ți se pare puțin spre foarte puțin (cum li s-au părut unor amici cărora le-am spus despre rezultatele monitorizării mele), îți spun despre mine atât: sunt un maestru al spusului de ”NU”. Inclusiv celor (câțiva pe zi) care îmi cer să ne întâlnim sau să facem un Zoom. Pentru că eu cred cu tărie că atunci când spui celorlalți nu, îți spui ție da.

Unii mă consideră arogant când, după ce le pun câteva întrebări directe, le spun la fel de direct că nu are rost să avem întâlnirea aia. Pentru că sunt foarte slabe șanse să facem ceva împreună. Așa că de ce să ne pierdem reciproc vremea?

Sport – 1110 minute

Ehe, ce aș fi vrut eu ca aici să se înțeleagă prin sport chiar sport. Adică io făcând mișcare. Dar n-ai să vezi… Căci este, de fapt, uitatul la sport :))

Cu băieții de la Kooperativa 2.0 ne uităm la Formula 1 și fotbal american. Adică la modul constant. Ne vedem cel puțin de două ori pe săptămână la birou. Unde avem un proiector ca lumea. Și mai bem și câte o bere, de astea :D

Eu personal mă mai uit la rugby (sportul meu preferat), la fotbal (80% la Premier League), Moto GP. Și cam aia e cu sportul.

Interviuri – 1075

Mă refer la timpul pe care l-am petrecut dând sau luând interviuri. O medie de cam 1 oră pe zi. Dacă ți se pare mult, să știi că și mie mi se pare :))

Dar există explicații. Pe linie de dat interviuri, lumea mă vrea. Nu știu de ce, dar iote că mă vrea. Iar pe linie de luat interviuri, sunt în plin proces de interviuri cu mai mulți influenceri. Pentru documentarea cărții mele viitoare #Influprenorii. Care vine după succesul în anumite cercuri al primei cărți ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?”.

Social media – 1030 minute

34 de ore în 30 de zile. Atât am stat în social media. Adică 1 oră și un pic pe medie. Pe zi.

Da, știu, sunt bun… :)) Adică par atât de prezent în social media încât este pentru unii imposibil să creadă că doar 1 oră și un pic pe zi petrec acolo. Doar că este purul adevăr.

Sunt de 15 ani în digital. Și tot de atunci construiesc cu migală de chinez bătrân brandul meu personal. Iar una din direcțiile constante pe care m-am dus a fost să îmi eficientizez la maximum prezența în social media.

Adică să obțin cât mai multe beneficii cu cât mai puține resurse. Iar resursa de timp este una teribil de prețioasă. Așa că este știință cum procedez de par atât de prezent, dar nu prea sunt :) Poate vorbim cândva mai pe îndelete despre asta…

Corespondență – 940 minute

Da, știu, din nou ți se pare incredibil. Adică să reușesc să gestionez corespondența (mailuri și mesaje) cu o medie de mai puțin de 1 oră pe zi.

Dar, din nou, aici vorbim despre un sistem cu care operez de ceva vreme. Și care este crâncen de eficace! Mai ales că și aici sunt un adevărat zeu al spusului de ”nu”. Și al eficientizării comunicării până pe culmi laconice :D

Din nou, aici nu vorbim despre corespondența din cadrul agenției Kooperativa 2.0. Care a intrat la administrative. Ca să fie clară treaba.

Scris – 710 minute

Da, știu, cam puțintel. Ceea ce îmi propun să recrtific. Adică am în plan o revigorare masivă a acestui blog. Precum și finalizare cărții #Influprenorii. Și apoi să încep să scriu la următoarea.

Doar că pentru a-mi găsi mai mult timp pentru scris este musai să iau din altă parte. Căci cât am luat de la filme nu îmi ajunge :)) Work in progress, cum ar veni…

Mers pe jos – 635 minute

Am ținut să separ deplasarea auto și cu alte mijloace de mersul pe jos. Din două motive: 1. este singura mișcare pe care o fac 2. recomand mersul pe jos din toată inima.

Pentru mine este foarte important. Dacă mi se întâmplă (destul de rar) să treacă niște zile fără să fac asta, după aceea recuperez. Căci îmi cere organismul.

N-aș zice că sunt campion mondial cu cele înspre 40 de minute media pe zi, dar nici de aruncat nu sunt, zic. Apropozito, am în plan să mă apuc de gestionat la modul serios pagina Mergi pe jos. Poate îmi dai idei, știi cum zic :)

Muzica – 460 de minute

Da, știu, nașpa… Dar în apărarea mea mare parte din timpul recuperat de la filme s-a dus către muzică în perioadă ce a urmat monitorizării. Așa că am mai crescut. Dar nu suficient. Adică nu cât mi-aș dori…

Newsletter – 405 minute

Aici am avut dubii. Legate de modul în care să trec minutele. Căci îmi ia mult mai mult decât 100 de minute per newsletter, cât arată această monitorizare.

Așa că fac cuvenita precizare: este vorba despre cât îmi ia SĂ SCRIU newsletterul. Scrisul fiind partea cea mai ușoară și cea mai scurtă în conceperea unui newsletter.

Ce îmi ia foarte mult intră la categoriile de mai sus. Căci îmi găsesc inspirația pentru newsletter citind mult și fiind atent la o grămadă de chestii din jurul meu. Din care doar o foarte mică parte intră în newsletter


Cam asta a fost. Sper să îți fie util ce am zis eu aici.

Aia zic :)

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

3 thoughts on “Cum mi-am petrecut 16.905 minute. Studiu de caz din care poți învăța ceva”

  1. Eu merg pe jos cam ora si jumatate – doua pe zi, iar in weekend, cand am timp, poate si 3-4. Sunt curioasa cu ce idee in minte ai creat pagina de mers pe jos. Poate pot sa arunc vreo idee utila. :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.