Cam asta-i treaba cu ”dai click pe reclame și iei viruși”

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Pe locul 3 în Top 10 pericole pe internet se află, așa cum bine a descris situația un comentator, ”reclame pe tot ecranul pe care dacă dai click primești viruși”. Așa că am apelat la cunoștințele lui Alex Bălan de la Bitdefender să ne explice cam care-i faza.

Și, ca să îți fie mai ușor să urmărești, ai și varianta video, dar și transcrierea mai jos.

Asta cu reclamele este o treabă de viitor ce să zic. Vorbeam despre asta cu targetarea și retargetarea prin social media, că suntem  noi manipulați, lumea se plângea că vede reclame, că Facebook ne manipulează atâta.

Nu poți să te plângi că răsare soarele, că pământul se învârte și toate chestiile astea, lucrurile astea vor deveni din ce în ce mai agresive dar mai discrete, la un moment dat nu o să mai fie atât de in your face și deranjante pentru că toată tehnologia asta de blocare de reclame o să se dezvolte și ea în paralel, o să fie mai subliminale, mai subversive mai product placement, printre rânduri pe nu știu unde.

Atunci când dai click pe reclame pe un site cât de cât decent, nu vorbim de site-uri obscure, de regulă tot ce ți se întâmplă este că îți este furat comportamentul, sufletul cum era pe vremea primului aparat de fotografiat. Ți se înregistrează părerile, ce-ți place, cum îți place pentru a fi țintit mult mai la țintă cu alte reclame pe profilul tău.

Viruși mai puțin, indiciul pentru viruși este atunci când este o ofertă mult prea bună gen: “Ai câștigat, ești singurul din cei 10 mii de oameni care a câștigat un telefon în tombolă”, atunci când oferta este un pic prea bună pentru a fi adevărată, de multă vreme nu a mai existat așa ceva.

A circulat și pe Facebook că Gigi Becali dă 10 mii de dolari pentru fiecare persoană care distribuie acest mesaj, sute de mii de distribuiri. Din păcate mă tem că dacă ați fost printre cei care au sperat că vor primi 10 mii de dolari de la Gigi Becali pentru acea distribuire, există o probabilitate destul de ridicată să fiți dezamăgiți, nu pentru că n-ar avea, dar pentru că nu el a scris acel mesaj și nici măcar cineva în numele lui.

Deci da, nu sunt viruși neapărat decât atunci când sunt site-uri obscure și de asta vă protejează soluțiile de securitate, sunt reclame menite să vă facă să cumpărați pe de o parte și să vă învețe preferințele pe de altă parte.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)