Citește acest decalog al campaniilor cu bloggeri. O resursă de aur despre influencer marketing!

Cum îți dai seama că ai deficit de vitamina B12

Așa cum am promis când vă povesteam despre cum am început cursa grea a recuperării sănătății mele, merg înainte pe linia aceasta de articole în care abordez chestiuni legate de sănătate (să le zicem așa, generic). Și fac asta și pentru că sunt în plin proces de învățare a ceea ce am de făcut, dar și pentru că am văzut mult interes din partea voastre pentru astfel de articole.

Așadar, astăzi discutăm despre cum poți să îți dai seama că ai deficit de vitamina B12. Un subiect care, după cum puteți vedea în rândurile de mai jos, este mult mai important decât pare la prima vedere.

Subiectul l-am tratat cumva adiacent când v-am recomandat B12 Vital, pornind, la fel, de la frământările mele, dacă vreți, din acel moment legate de utlizarea de suplimente.

Dar ce este vitamina B12

Știițific, definiția sună așa (sursa: b12vital.ro): Vitamina B12 este o vitamină hidrosolubilă, esențială pentru organism. B12 este necesară pentru funcționarea sistemului nervos și pentru producția de celule roșii.

Vitamina B12 nu poate fi sintetizată de către organism (deci nu poate fi stocată) și, de aceea, este nevoie de un aport extern de produse care conțin vitamina B12. Vitamina B12 este depozitată, în special, în ficat (60%) și rinichi (30%).

Vitamina B12 se găsește aproape exclusiv în alimente de origine animală, cum ar fi peștele, fructele de mare, carnea, ouăle, produsele lactate. Absorbția vitaminei B12 se face printr-un metabolism activ și unul pasiv.

Cantitatea maximă absorbită activ este de 1,5 μg, restul de vitamina B12 absorbindu-se prin metabolism pasiv până la atingerea unui nivel plasmatic optim. Pentru o absorbție normală, în situația unui aport bun de vitamina B12, este nevoie de o cantitate suficientă de acid gastric și de factor intrinsec (IF), precum și de un intestin subțire sănătos.

Atenție: O cantitate mare de vitamina B12 conținută de diversele tipuri de alimente consumate, nu reprezintă o garanție a atingerii necesarului zilnic de substanță activă necesară organismului uman.

Care sunt simptomele de deficiență de vitamina B12

Ar fi bine să vă monitorizați starea de sănătate în funcție de simptomele de mai jos. Adică să nu trageți concluzii pripite, doar pentru că, spre exemplu, la un moment dat, într-o zi din săptămână, ați avut amețeli.

După cum vedeți, simptomele deficienței de vitamina B12 pot aparține și altor afecțiuni. Oricum, dacă vedeți că una sau mai multe din aceste simptome persistă, cel mai bine este să vă adresați medicului pentru că sunt multe teste care pot fi făcute în acest sens (mai ales că uneori este chiar dificil să se pună acest disgnostic).

Simptomele principale ale deficienției de vitamina B12 sunt:

Anemie
Limba umflată
Piele îngălbenită
Amorțeală, furnicături la nivelul mâinilor sau picioarelor
Scădere a capacității de concentrare și a memoriei
Tulburări de vedere
Probleme în timpul mersului (lipsa echilibrului, împiedicări dese)
Halucinații
Stare de slăbiciune generalizată
Senzație de oboseală sau chiar extenuare
Tinitus (țiuituri în urechi)

Cum se tratează deficiența de vitamina B12

Prin tratament oral (tablete) sau injectabil. Recomandarea este să vă adresați medicului înainte de a începe o cură de B12 pentru ca împreună să decideți 1. dacă este vorba despre această deficiență 2. care să fie doza și modul de administrare.

Dacă, totuși, decideți să luați pentru o perioadă un supliment de B12, eu am mers și merg în continuare pe B12 Vital. Și pentru că am povestit cu mai multă lume despre acest supliment, dar și pentru că m-am informat mult înainte de a vă recomanda acest supliment.

Foarte important: să nu depășiți doza zilnică recomandată de B12 Vital. Nu există studii care să certifice efectele nocive ale depășirii dozei recomandate de vitamina B12 (pentru că este hidrosolubilă, deci excesul este eliminat de organism prin urină). Dar specialiștii B12 Vital recomandă să rămânem în doza stabilită, ceea ce vă recomand și eu cu căldură.

Apropo de administrarea de suplimente, vă recomand și articolul pe care l-am scris, în care focusul este pe extrem de importanta parte de informare, despre cât este de important să ne informăm cât de bine putem înainte de a ne adiministra orice fel de suplimente. 

Distribuie pe:

Un comentariu la “Cum îți dai seama că ai deficit de vitamina B12

  1. Dan Răspunde

    Interesant, multumesc pentru sfat, o sa incerc si eu, ma simt foarte obosit si molesit in ultimul timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.