Ce ar fi ideal să înveți din scandalul Spotify – Neil Young – Joe Rogan

Presupun că ai auzit despre scandalul dintre Spotify și Neil Young. Când cântărețul a cerut platformei să îi scoată muzica. Pentru că el nu vrea să fie pe aceeași platformă cu un antivaccinist și conspiraționist și nu mai știu ce ca Joe Rogan.

Și Spotify a scos muzica lui Young. Și uite rezultatele companiei la bursă. Ai zice că investitorii s-au cam vaccinat, ca să zic așa.

Doar că a ne uita DOAR la acest grafic ar fi un adevăr parțial (care de cele mai multe ori este o minciună mai mare). Pentru că, de fapt, întreaga bursă s-a dus în jos în acea perioadă. După cum poți vedea.

O fi contat și scandaul ăsta ca să scadă acțiunile Spotify? Posibil. Dar nu într-un asemenea hal. Ce vreau eu să zic este așa:

Încearcă ÎNTOTDEAUNA să te informezi din mai multe surse și să pui lucrurile în context.

Mai ales în cazul unor scandaluri. Sau controverse. Sau cum vrei tu să le zici. Căci este o regulă irefutabilă: cu cât este scandalul mai mare, cu atât creierii capului tuturor se încing mai abitir. Și când creierii capului ți se încing prea tare, nu prea mai vezi bine de atâta fum. Iar fumul ajunge să te intoxice. Unde? La creierii capului, desigur.

Ai văzut mereu și mereu că în certurile digitale funcționează logica de Steaua – Dinamo. Dacă ești stelist, și dacă ar câștiga Dinamo Champions League, tot ai găsi ceva argumente care să le faca de rahat performanța.

”Bine, măh, păi cu echipa aia care a și prins o zi proastă și Academica Clinceni ar fi câștigat”. Sau ceva de genul. Și invers. Dacă Steaua ar câștiga trofeul. Oh wait…

Ce îți recomand eu este să încerci să ții cu fotbalul. Nu cu una din echipe. Să apreciezi jocul, nu dușmănia împotriva celorlalți. Să te pasioneze pasiunea, nu răbufnirile umorale. Bref, să nu fii ca cei din galerie. Care se duc la meci nu să vadă meciul, ci să își caute ținte cărora să le strâmbe premolarii.

E greu? Sigur că da. Dar ce variantă ai? Dacă ești om cât de cât rațional. Și cât de cât echilibrat.

A răcni mereu împotriva celorlalți înseamnă să răcnești și mai tare împotriva ta.

Căci, la un moment dat, din prea mult răcnet, rămâi fără voce. Și nu mai poți povesti cu nimeni. Și din prea multă ură, rămâi fără dragoste. Și nu te mai poate iubi nimeni.

Altfel, ca să fie clară treaba: eu țin cu Neil Young în scandalul ăsta. Dar poziția mea nu mă împiedică să fac ce ziceam mai sus: mai multe surse de informare și pus totul în contextul mai larg.

Ceea ce îți doresc și ție. 

Aia zic.

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.