Dragilor,
Sunt atât de entuziasmat de proiectul Chivas The Venture de nu vă puteți închipui! Și vă avertizez de pe acum că o să vedeți foarte des chestiuni legate de această excelentă competiție de antreprenoriat cu impact social acilea la mine pe blog. Pentru că îmi place maxim! Și pentru că m-am aruncat cu trup, suflet, coracon și tastatură în susținerea acestui proiect!
Când am primit informații despre Chivas The Venture am zis ”uoauuu, cât de tare”. O să vedeți mai jos ce șansă extraordinară poate să însemne pentru niște businessuri românești. Iar când mi s-a făcut propunerea de a face parte din juriul care va decide ce bussinesuri vor beneficia de această oportunitate am rămas cu gura căscată. Căci onoarea care a fost pogorâtă asupra mea (fără caterincă o zic, ba chiar cu imensă emoție) m-a blocat. Iar când am mai auzit că în juriu o să mai fie și Andreea Esca, Marius Ghenea și Tudor Furir (Directorul General al Pernod Ricard România și Republica Moldova), ei bine, aroganța mea funciară s-a dus dreaqu :)) Și m-am făcut mic de tot (deși am 1.83 :D), copleșit de această responsabilitate…
Ca să v-o zic altfel, am ajuns în acest moment să îmi dau seama că ceva, ceva trebuie că am făcut eu bine de cei de la Chivas s-au gândit că mă potrivesc în postura de jurat. Și au decis că merită să riște cu mine :)) O onoare, zic din nou, teribilă care mi-a fost făcută. Și care înseamnă în mintea mea o responsabilitate imensă. Față de cei de la Chivas, față de colegii mei din juriu și, evident, față de bussinesurile pe care le vom juriza.
Vă dau mai jos informațiile oficiale despre Chivas The Venture. Cu mențiunea că în următoarea perioadă voi reveni asupra multor chestiuni legate de acest proiect, pentru că sunt multe de povestit și și mai multe de făcut :) Dar întâi clipul oficial, ca să îi zic așa, al juriului.
Competiția The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar și, nu în ultimul rând, de a obține un lucru visat de mulți: recunoaștere internațională.
Cei 5.000 de euro puși în joc pentru competiția locală nu reprezintă decât o etapă în drumul către un milion de dolari care își așteaptă câștigătorii în marea finală. În plus, fiecare antreprenor are ocazia să treacă prin stagii de pregătire și consiliere și să își dezvolte abilitățile în afaceri.
Etapa globală a competiției The Venture, care urmează să se desfășoare în perioada aprilie – iulie 2016, va însemna pentru câștigător, fără niciun cost:
– experiența unui Accelerator de business în Los Angeles, unde, timp de o săptămână, se va întâlni cu antreprenori din Statele Unite
– participarea la pitch-ul final de la Shanghai, locul unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor.
– șansa să obțină finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din întreaga lume va decide modul în care trebuie să fie distribuiți, între finalisti, primii 250.000$ din premiul de un milion, urmând ca restul premiului (750.000 $) să fie acordat la finala din Shanghai.
Competiția The Venture se va desfășura în două etape: mai întâi cea locală, unde se va decide business-ul câștigător din România și apoi etapa globală, unde vor concura cele mai bune 20 de business-uri din toată lumea.
Orice start-up, înființat de mai puțin de 3 ani și cu încasări anuale mai mici de 500.000 dolari, sau afacere aflată la nivelul de dezvoltare, având vechime mai mare de 3 ani, dar încasări anuale mai mici de 1.000.000 de dolari, pot concura pentru titlul de cel mai bun business cu impact social.
Antreprenorii români trebuie să se înscrie pe site-ul www.TheVenture.com în perioada 1 septembrie – 31 octombrie, pentru a-și testa mai întâi forțele în etapa locală. După finalizarea înscrierilor, pe 10 noiembrie 2015, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch. În urma acesteia, juriul competiției va alege 5 finaliști.
Toți cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizată de Chivas The Venture. Finaliștii vor trebui să își demonstreze abilitățile de business în cadrul a 4 probe, câștigătorul fiind desemnat acela care va reuși să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.
Întregul demers de a descoperi cel mai promițător business cu impact social din România va fi analizat și supravegheat cu atenție de un juriu de specialiști format din:
– Marius Ghenea, expert în domeniul antreprenoriatului și cel care a pus bazele companiilor Flamingo și FIT Distribution, fiind în prezent coordonatorul investițiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala și de Est.
– Andreea Esca, prezentator și realizator de televiziune la ProTv, dar și cea care a ocupat timp de 10 ani postul de Director Editorial la revista The One, în prezent ocupându-se și de un proiect personal, site-ul www.AndreeaEsca.com.
– Cristian China Birta, antreprenor online, consultant și blogger pe www.cristianchinabirta.ro, fiind totodată Managing Partner la Kooperativa 2.0, o agenție specializată în diverse acțiuni care privesc și implică bloggeri.
– Tudor Furir, Directorul General al Pernod Ricard România și Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentați executivi români și având o experiență de peste 20 de ani în cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars și, din 2005, Pernod Ricard.
În plus, în dorința de a sprijini antreprenoriatul cu impact social în România, proiectului The Venture i s-a alăturat, în calitate de partener, și eMAG. Astfel, celor 5 finaliști li se va pune la dispoziție listarea produselor pe eMAG Marketplace pentru o perioadă de 6 luni, fără niciun cost.
Experții în business au semnalat că una dintre problemele cu care se confruntă antreprenorii aflați la început de drum este lipsa unei rețele de distribuție importante, cu ajutorul căreia să își poată susține business-ului. Astfel, eMAG Marketplace reprezintă un sistem prin care partenerii liderului pieţei de e-retail din România pot să își afișeze propriile produse pe emag.ro sau în aplicaţiile mobile eMAG, iar clienţii pot să comande simultan de la toți partenerii.
Printre partenerii noștri se numără Connect Hub, prin evenimentul Open Connect, cel mai longeviv eveniment de networking pentru antreprenori din România, precum și Business Days, platforma de networking dedicată antreprenorilor și managerilor români.
De asemenea, alături de Chivas The Venture se află și Impact Hub București, organizația care sprijină antreprenorii cu impact din România prin intermediul primului spațiu colaborativ de lucru, programe de accelerare și dezvoltare a afacerii dar și finanțare prin crowd-funding.
9 thoughts on “Chivas The Venture sau șansa unui milion de dolari pentru businessuri românești!”
Pingback: Lansez secțiunea #Antreprenoriat de pe blog cu un concurs la care puteți câștiga câte 100 E
Pingback: Aș vrea să fiu antreprenor social, dar nu știu de unde să pornesc...
Pingback: Antreprenoriatul social face parte din fiinţa umană
Pingback: Antreprenoriatul social ca filosofie de viaţă
Pingback: Antreprenorii sociali – oamenii obişnuiţi care schimbă viaţa altor oameni
Pingback: Care-i treaba cu antreprenoriatul social?
Pingback: Oamenii cumpara de la oameni, nu de la companii
Pingback: Antreprenoriatul social? Antreprenoriatul normal
Pingback: Să urăm succes proiectului SafeDrive, care va reprezenta România în competiția internațională The Venture! - Cristian China Birta