Modul în care ceri o ofertă spune despre tine muuuuult mai multe decât crezi

Discuție pe mail.

El: Bună, dă-mi te rog o ofertă de promovare pe internet de la Kooperativa 2.0.

Eu (după ce mă uit în semnătura lui și văd că se ocupă cu ”consultanță de business”): Bună, îți dau, dar după ce îmi dai și tu o ofertă de consultanță de business.

El: Păi trebuie să știu mai multe detalii, despre ce fel de servicii ai nevoie, ce buget ai, care-i statusul businessului, nu pot să fac o ofertă doar pe câteva cuvinte pe care mi le-ai zis!

Eu: Păi, vezi? Atunci mie de ce îmi ceri ceea ce tu nu poți să îmi dai? 

Ce-am vrut să vă zic: hai să nu ne mai pierdem timpul unii altora cu chestii de astea superficiale. Cum ar veni, puțin mai mult profesionalism în comunicarea de business nu are cum să strice.

Iar profesionalismul ține inclusiv de modul în care ceri o ofertă. Foarte mult, chiar.

Pentru că, practic, în acel moment setezi tone of voice-ul, dacă vrei, al potențialei relații comerciale pe care să o ai cu potențialul furnizor, de la care ai cerut oferta cu pricina.

Ascultați un chinezu bătrân și pe alocuri simpatic :)

Hint: de foarte multe ori, cel căruia îi ceri oferta într-un astfel de mod neprofesionist își dă seama, pe românește, că nu are cu cine. Explic mai jos ce înțeleg eu prin asta.

Și te refuză în cel mai politicos mod cu putință. Adică îți trântește o ofertă de vreo 3 ori mai mare.

Pe principiul ”dacă mușcă, aia e, facem treaba, dar măcar să știu că îmi merit bani la cât stres o să îmi iau de la unul care pune problema așa oblic”, gen.

Ce am vrut să zic prin ”își dă seama că nu are cu cine”? Păi, avem așa: ori își dă seama, în urma experienței cu alte sute de astfel de ”cerători” de oferte că există probabibilitatea undeva în jurul lui 98,67578% să nu iasă nimic.

Sau a avut câteva experiențe totalmente dezagreabile – ca să nu zic mai rău – cu unii din cei cărora, totuși, le-a trimis oferta. Și, pe principiul mai bine suflăm și în iaurt, sunt foarte reticenți. Pentru că nu mai vor să se frigă.

Așa, ca tipologie de proprietari sau administratori de business care cer ofertă, aș face următoarele categorii. Cumva pe sistemul tipurile de clienți pentru o agenție digitală. Doar că nu până la capăt.

Pafariștii

Jur că o zic cu drag! Și le-o zic și lor. Și unii râd. Alții se enervează întâi. După care râd și ei. Pentru că își dau seama că nu o zic deloc cu răutate.

Sunt cei care nu ai nici cea mai mică idee ce presupune promovarea digitală. Nu înțeleg contextul, nu știu tehnici, habar nu au de costuri. Sunt pe lângă total, ce să mai…

Și mai au o caracteristică: li se pare că pe internet, unde poți ajunge oriunde cu doar câteva clickuri, este ușor de făcut treabă. Că doar este foarte ușor internetul, nu?

La faza asta, după ce le explicăm ce și cum și după ce le dăm oferta, își iau cei mai mulți dintre ei daună totală. Pentru că li se pare îngrozitor de complicat totul. Și îngrozitor de scump!

Din fericire, unii se lasă pe mâna noastră. Și accepta ceea ce le oferim tuturor clienților aflați în categoria asta: o perioada de testare. După care să ia decizia dacă mai vor să investească sau nu.

Ghiolbani

Din punct de vedere business. Din punctul de vedere al modului în care cer oferta. Căci, altfel, în ”civilie” s-ar putea să fie de o frumusețe sufletească și comportamentală de-a dreptul răpitoare.

Din această perspectivă de semi-ghiolbăneală de business, când cere o ofertă formulează acel mesaj de parcă i-ar face o favoare irefutabilă celui de la care vrea oferta.

Aceasta atitudine este una mizerabilă. Nici mai mult, nici mai puțin. Pentru că tu, atunci când cauți un anumit furnizor de servicii nu îl cauți pentru că nu ai ce face acasă sau la birou. Ci pentru că ai nevoie de acele servicii. Ca să îți manevrezi businesul mai bine pe apele învolburate ale economiei. Sper, cel puțin, că asta este în mintea lor, altfel clar le bate o planetară…

Pseudo-profesioniștii

Par egzamplă.

Bună, vreau o ofertă pentru o activare cu 5 bloggeri, care să se adreseze unui public care cumpără umbrele roșii cu buburuze violete și pe care să îi plătim doar la vânzări realizate. O să vreau și un link personalizat pentru fiecare, ca să văd ce se întâmplă la ei pe site. Obiectivul este de vânzare, dar și de reach”.

Pare că știe ce zice, este? Dar nu știe. Numai pare. Dacă nu te-ai prins de ce este greșit ce zice și ce cere, dă-mi un mail pe cristi@kooperativa.ro. Și îți zic. Ca să nu ne lungim aici. Căci răspunsul este mai complex. Desigur. Ca orice lucru pe internet care pare inițial de la sine înțeles.

Deci

Un furnizor de servicii este un partener. Nu un angajat. Nu o slugă. Nu un milogică, asupra căruia pogori celesta ta binecuvântare. Și căruia îi face fabuloasa onoare de a-i cere o ofertă.

Acest posibil parteneriat începe din momentul în care, #iată, trimiți mesajul ca să ceri o ofertă. Și, dacă trimiți acest mesaj strâmb și ciung, de ce să vrea destinatarul să înceapă o relație de parteneriat cu unul care nu vrea parteneriat, ci feudalism de business? Furculition, desigur.

De aia zic, ascultați un chinez bătrân și pe alocuri simpatic, aveți puțintică mai multă grijă când cereți o ofertă. Pentru că o să aibă muuuult mai multă grijă de cererea voastră și cel care face ofertă, jur pe roz bombon.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

22 thoughts on “Modul în care ceri o ofertă spune despre tine muuuuult mai multe decât crezi”

  1. Ești de belea (excuse my chinese)! Am întâlnit și eu (nu români fericiți) „specialiști” care te trag și de ureche dacă nu îndrăznești să răspunzi solicitării lor. Bașca (excuse my chinese again), după ce spui politicos că nu ai chef să colaborezi cu ei, să te ia de sus că, vai, ai ratat ocazia vieții și că siteul tău va muri în chinuri dacă nu colaborezi cu ei… Deh, specialiști cu școala vieții!

    1. Eu i-as vrea pe astia ai tai cu mare drag, eu nu reusesc sa scap de cei care nu vor sa plateasca mai mult de 100 RON/luna pentru orice. :) Site-urile se fac cu 200 de lei, suportul IT pe 100 de lei pe luna (per companie!!!)… m-au spart, efectiv nu mai gasesc clienti. ca nu, ei au gasit mai ieftin.
      Deja mi-am facut cont pe Freelancer si astept sa vad ce fac cu firma… momentan is pe minus.

      1. Emil, e complicat la tine… Adică cel mai probabil, din câte îmi dau seama, ai o problemă de poziționare, care se legă indivizibil, gen, de una de pricing. Dar, mă rog, așa văd eu din avion, cum ar veni. E serioasă chestiunea, îmi dau seama…

      2. Emil.
        Nu te cunosc, nu ma cunosti. De problema ta m-am lovit atat acum 12 ani cand vindeam servicii internet, cat si acum, de curand, cu vanzarea de servicii social media, grafic design, etc.
        Eu sunt convins ca problema e a noastra. E la fel cu scolarizarea in Romania. Toti copii fac scoli teoretice dar piata cere altceva.
        Ai vazut caricatura aceea cu omul cazut pe jos, actiunea se petrece in 2030, iar cel care vrea sa l ajute ii intreaba pe cativa de langa el daca e vreunul care stie sa dea prim-ajutor. Care mai de care spune ca e freelancer, influencer.
        Concluzia mea, ar trebui gasite acele servicii conexe, in relatie cu ce oferi tu, iar clientul sa fie agatat in acest mod.
        Spor

  2. Genial!
    Sunt analist de apeluri telefonice (email-uri, etc.) și un asemenea comportament denotă lipsă de profesionalism, da, clar, dar și mai evidentă este lipsa de respect. Parcă timpul altuia n-ar avea nicio valoare.
    Primesc des propuneri de afaceri trimise la grămadă. Nu tu nume, nu tu explicații…
    Nu știu în ce direcție se îndreaptă lumea, dar nu-i o direcție bună.

  3. Tare frumos mi-a spus un client saptamanile trecute: nu am venit sa cumpar cartofi. Unii trateaza serviciile ca la taraba, unde, ce-i drept, nici nu e nevoie sa intrebi cat costa pentru ca e afisat. Poate si pentru ca am vandut la randul meu servicii, atunci cand cumpar incerc sa fiu foarte atenta la modul de lucru al furnizorilor. Dar nu ma mir ca sunt si astfel de cazuri. Succes la clienti de calitate buna!

  4. Poate asta apare si din zicerea „Clientul nostru, stapanul nostru” ? Eu de multe ori am vazut ca inca este valabila mai ales in cazul unor „clienti”. Sper ca aceasta idee sa dispara si nu doar in cazul cererilor de oferta dar si din ideea ca noi stim mai bine si iti spunem tie ce sa faci. Pai atunci de ce mai ai nevoie de mine? Fa singur. In cazul de fata de ce imi ceri oferta doar sa imi faci o favoare?

  5. Foarte bun articolul. Cred ca mai in toate serviciile de consultanta se practica abordarea asta, pentru ca suntem inca in zorii businessului romanesc – comparativ cu state mai civilizate ….ca sa nu mai zic ca ne-am imputinat ingrijorator si clar avem nevoie de educatie mai multa in ale antreprenoriatului.

  6. Da, iti mai faci si pomana cu unii si ii ajuti, chiar daca te abordeaza ca marlanii, ba mai mult….mai mult decat trebuie. Apoi evident omul nemultumit si te mai si blesteama. :D

      1. Deci mi nu nat. Și eu m am regăsit… Ani la rand în chestia asta. Am învățat. Nu mult dar am învățat. Măcar știu ce sa nu ma aștept. Merci de articol. Îți dă impresia ca nu ești singur 😆

  7. Mai e o categorie. Aia a profitorilor, care, de fapt, vor doar sa afle cum se face una sau alta, dar nu au nici cea mai mica intentie sa contracteze serviciile tale. Stai cu ei la masa, le explici cu ce se mananca toata treaba, le dai un pret orientativ, le spui cam la ce sa se astepte, le recomanzi chiar si solutii la unele dileme, iar apoi uita subit de tine. Din cauza acestei categorii a aparut si metoda “va rog banii inainte, da, ca la c***ve, dar si timpul nostru este important”. Case closed.

  8. Nu stiu cum a ajuns la mine articolul asta tocmai azi, dar trebuie sa spun o chestie care pe mine ma frapeaza la vanzatori in in ultima vreme. Chestia asta cu „pretul in privat” si „cererea de oferta” a ajuns la un nivel la care ai impresia ca omul nu are niciun interes sa vanda si sa-si faca afacerea sa mearga.

    Am nevoie de o piesa de mobilier din lemn, cu sertare si cu usi, eventual si un blat expus pe care s-au mai zgariat diverse. Testez niste vopsea, nu trebuie sa i mearga balamalele sau sa fie intr-o stare perfecta. Magazinele care au asa ceva sunt in capatul celalalt al orasului si sunt responsabila, nu fac o declaratie pe tema asta. Zic sa intru pe facebook marketplace. Gasesc. Chiar aproape de mine. vreo 10 vanzatori. pret: 1ron. intru pe anunturi: blablablabla, pentru pret, da-mi mesaj! Nu am dat. Pur si simplu mi se pare un consum de timp chiar si acum, in carantina.

    Gasesc o comoda care arata senzational, intr-o singura poza ca na!, in 2020 e scump developatul. pret – 20ron. La descriere: foarte veche, bine pastrata. Intreb ce inaltime are, dupa ce salut, civilizat. Primesc urmatorul raspuns: Este 3500eur, redusa de la 4500.
    Repet intrebarea. Primesc raspunsul: nu stiu sigur, 1 metru si ceva.
    Sunt nebuna? De 3500 de euro, nu poti sa faci un anunt cat de cat normal la cap? Cati tampiti care nu ar da in viata lor 3500 de euro pe toata mobila dintr-un apartament cu 3 camere nu i-au scris duduii asteia, doar ca s-o intrebe unde sta si cand sa vina sa ia comoda? Chiar nu au deranjat-o? Chiar nu i s-a parut ca o sa stea comoda aia pe veci la ea acasa? Chiar n-o fi injurat-o nici unul?

    Parerea mea e asa, ai un produs, un serviciu, o halvita de vandut online. Descrie cat poti de bine, dar cat poti de bine si inca putin peste. Si apoi da-i omului un punct de unde sa porneasca. Pravalia asta nu se deschide pentru mai putin de 1000 de euro pe pachetul minim „x”. De acolo, discutam. Pana acolo, nu-mi pierde si nu-ti pierde timpul.

    Asa, numarul de ceratori de oferta se va reduce considerabil, iar numarul de contracte semnate va creste. Si toata lumea e fericita.

    1. Perfect de acord! Până la un punct :D Căci, atunci când omul nu caută o mobilă punctuală, ca să îi zic așa, cum ai căutat tu, ci vrea promovare pe internet, eu ce preț să pun la promovarea asta? :)) Dar, pe de altă parte, pentru că au fost teribil de multe astfel de cereri în perioada asta, o să scriu niște articole de genul ”ce promovare pe internet poți să faci de 1.000 de E”. Și de 500 de E. Și de 2.000. Exact pe idee despre care zici tu. Să aibă un punct de pornire. Cam cum a fost cu articolul ăsta: https://cristianchinabirta.ro/2019/01/31/cat-costa-o-prezenta-decenta-a-unui-brand-in-social-media/

      Care, știu, este pentru o altă ligă. De branduri care joacă într-o ligă superioară a bugetelor :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.