Citește acest decalog al campaniilor cu bloggeri. O resursă de aur despre influencer marketing!

Modul în care ceri o ofertă spune despre tine muuuuult mai multe decât crezi

Discuție pe mail.

El (fix cât vă redau acilea atâta a zis și el în mail): Bună, dă-mi te rog o ofertă de promovare pe internet de la Kooperativa 2.0.

Eu (după ce mă uit în semnătura lui și văd că se ocupă cu ”consultanță de business”): Bună, îți dau, dar după ce îmi dai și tu o ofertă de consultanță de business.

El: Păi trebuie să știu mai multe detalii, despre ce fel de servicii ai nevoie, ce buget ai, care-i statusul businessului, nu pot să fac o ofertă doar pe câteva cuvinte pe care mi le-ai zis!

Eu: Păi, vezi?

Ce-am vrut să vă zic: hai să nu ne mai pierdem timpul unii altora cu chestii de astea superficiale. Cum ar veni, puțin mai mult profesionalism în comunicarea de business nu are cum să strice, dă-l dreaqu de profesionalism. Iar profesionalismul ține inclusiv de modul în care ceri o ofertă. Foarte mult, chiar. Pentru că, practic, în acel moment setezi tone of voice-ul, dacă vrei, al potențialei relații comerciale pe care să o ai cu potențialul furnizor, de la care ai cerut oferta cu pricina.

Ascultați un chinezu bătrân și pe alocuri simpatic :)

Hint: de foarte multe ori, cel căruia îi ceri oferta într-un astfel de mod neprofesionist își dă seama, pe românește, că nu are cu cine (explic mai jos ce înțeleg eu prin asta) și te refuză în cel mai politicos mod cu putință, adică îți trântește o ofertă de vreo 3 ori mai mare, pe principiul ”dacă mușcă, aia e, facem treaba, dar măcar să știu că îmi merit bani la cât stres o să îmi iau de la unul care pune problema așa oblic”, gen.

Ce am vrut să zic prin ”nu are cu cine”? Păi, ori își dă seama, în urma experienței cu alte sute de astfel de ”cerători” de oferte că există probabibilitatea undeva în jurul lui 98,67578% să nu iasă nimic, ori a avut câteva experiențe totalmente dezagreabile (ca să nu zic mai rău) cu unii din specia asta, așa încât e la limita apucatului de greață comercială, parol, când se gândește să mai intre într-o astfel de horă.

Bine, este drept că aproximativ majoritatea (pardon my French) celor care se încadrează în regretabila categorie despre care discutăm sunt, din punct de vedere business, semi-ghiolbani. Din punct de vedere business, repet. Căci, altfel, în ”civile” s-ar putea să fie de o frumusețe sufletească și comportamentală de-a dreptul răpitoare.

Din această perspectivă de semi-ghiolbăneală de business, când cere o ofertă formulează acel mesaj de parcă i-ar face o favoare irefutabilă celui de la care vrea oferta. Știți cum zic, gen a descălecat nobilul în ograda iobagului ca să facă un pișu scurt pe șura omului, ca să îi poarte noroc sau ceva.

Aceasta atitudine este una mizerabilă. Nici mai mult, nici mai puțin. Pentru că tu, atunci când cauți un anumit furnizor de servicii nu îl cauți pentru că nu ai ce face acasă sau la birou, ci pentru că ai nevoie de acele servicii, ca să îți manevrezi businesul mai bine pe apele învolburate ale economiei. Sper, cel puțin, că asta este în mintea lor, altfel clar le bate o planetară…

Un furnizor de servicii este un partener, nu un angajat, nu o slugă, nu un milogică, asupra căruia pogori celesta ta binecuvântare. Iar acest posibil parteneriat începe din momentul în care, #iată, trimiți mesajul ca să ceri o ofertă. Și, dacă trimiți acest mesaj strâmb și ciung, de ce să vrea destinatarul să înceapă o relație de parteneriat cu unul care nu vrea parteneriat, ci feudalism de business? Furculition, desigur.

De aia zic, ascultați un chinez bătrân și pe alocuri simpatic, aveți puțintică mai multă grijă când cereți o ofertă. Pentru că o să aibă muuuult mai multă grijă de cererea voastră și cel care face ofertă, jur pe roz bombon.

Distribuie pe:

8 comentarii la “Modul în care ceri o ofertă spune despre tine muuuuult mai multe decât crezi

  1. Cristina Răspunde

    Ești de belea (excuse my chinese)! Am întâlnit și eu (nu români fericiți) „specialiști” care te trag și de ureche dacă nu îndrăznești să răspunzi solicitării lor. Bașca (excuse my chinese again), după ce spui politicos că nu ai chef să colaborezi cu ei, să te ia de sus că, vai, ai ratat ocazia vieții și că siteul tău va muri în chinuri dacă nu colaborezi cu ei… Deh, specialiști cu școala vieții!

    • Emil Răspunde

      Eu i-as vrea pe astia ai tai cu mare drag, eu nu reusesc sa scap de cei care nu vor sa plateasca mai mult de 100 RON/luna pentru orice. :) Site-urile se fac cu 200 de lei, suportul IT pe 100 de lei pe luna (per companie!!!)… m-au spart, efectiv nu mai gasesc clienti. ca nu, ei au gasit mai ieftin.
      Deja mi-am facut cont pe Freelancer si astept sa vad ce fac cu firma… momentan is pe minus.

      • Cristian China-Birta Răspunde

        Emil, e complicat la tine… Adică cel mai probabil, din câte îmi dau seama, ai o problemă de poziționare, care se legă indivizibil, gen, de una de pricing. Dar, mă rog, așa văd eu din avion, cum ar veni. E serioasă chestiunea, îmi dau seama…

      • Florin Putura Răspunde

        Emil.
        Nu te cunosc, nu ma cunosti. De problema ta m-am lovit atat acum 12 ani cand vindeam servicii internet, cat si acum, de curand, cu vanzarea de servicii social media, grafic design, etc.
        Eu sunt convins ca problema e a noastra. E la fel cu scolarizarea in Romania. Toti copii fac scoli teoretice dar piata cere altceva.
        Ai vazut caricatura aceea cu omul cazut pe jos, actiunea se petrece in 2030, iar cel care vrea sa l ajute ii intreaba pe cativa de langa el daca e vreunul care stie sa dea prim-ajutor. Care mai de care spune ca e freelancer, influencer.
        Concluzia mea, ar trebui gasite acele servicii conexe, in relatie cu ce oferi tu, iar clientul sa fie agatat in acest mod.
        Spor

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Daaaaaaa, cei care îți prezic că fără să lucrezi cu ei vei muri în chinuri, cât de simpatici sunt în ghiolbănismul lor… :)) Pentru ei există ceea ce îndeobște se numește flit :D

  2. Laurentiu Răspunde

    In mod normal la un privat care se respecta daca un agajat afiseaza asemenea prestanta, este concediat pe loc.

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Haideți să nu fim așa duri din prima. Adică să dăm, ca în fotbal, întâi un avertisment, apoi un galben și abia după aceea cartonașul roșu :))

  3. Cristina G. Răspunde

    Genial!
    Sunt analist de apeluri telefonice (email-uri, etc.) și un asemenea comportament denotă lipsă de profesionalism, da, clar, dar și mai evidentă este lipsa de respect. Parcă timpul altuia n-ar avea nicio valoare.
    Primesc des propuneri de afaceri trimise la grămadă. Nu tu nume, nu tu explicații…
    Nu știu în ce direcție se îndreaptă lumea, dar nu-i o direcție bună.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.