Oamenii de comunicare nu au nevoie de MBA, ce să facă cu el?!

Notă: Articol realizat în parteneriat cu City College Romania, University of York Europe Campus. Dacă te interesează mai multe informații despre înscriere la acest MBA, contacteaz-o cu încredere pe Alina Toader la alina.toader@york.citycollege.eu sau telefon 0722610561.

Păi, ia hai să o auzi pe Simona Stoica, Communications Leader – Central& South East Europe at Lenovo, vorbind despre asta. Despre #LaCeAjutaUnMBA.

Simona are un MBA. Și, vorba aia, nu îi este frică să îl folosească :)) O să auzi în discuția pe care am avut-o cu ea motivele pentru care ea crede că merită să faci un MBA.

Cu mențiunea că, de când m-am apucat de seria aceasta, realizată în colaborare cu City College Romania, University of York Europe Campus, este pentru prima dată când vorbesc cu un om de comunicare. Și eram foarte curios să îi aud argumentele.

Și îți zic doar atât: dacă la începutul seriei nu credeam că eu, la aproape 50 de ani, aș fi tentat să fac un MBA, mai întreabă-mă acum…

Aia zic :D

Ai mai jos atât varianta cu transcrierea ideilor principale, dar și varianta video. De asemenea, poți asculta varianta podcast pe: SpotifyApple PodcastYoutubeSoundCloud sau Libsyn.

La ce te ajută un MBA?

Cred că nu ține de comunicare dar de zona de business în care te învârți, noi muncim într-un mediu competitiv indiferent de industria în care ne aflăm și ca angajat, ca manager care face orice într-o firmă dacă dorești să avansezi gândești cu ce poți contribui în companie dar și ce poate compania să-ți ofere la schimb pentru acest lucru. Astfel ajungi să gândești, cum poți ajunge mai sus sau cum poți face să te dezvolți multilateral și atunci mergi să faci un MBA, să te perfecționezi. Alegerea o faci pentru tine, pentru că vrei tu să fii mai bun în compania ta, antreprenorii au și ei nevoie de un MBA ca să se perfecționeze.

E greu pentru oamenii de comunicare să treacă printr-un MBA?

Onest nu, dar cifrele totuși te ajută chiar și în comunicare tot cu cifrele te confrunți, cifre pe care le citești în balance sheet, eu nu știam să citesc în balance sheet până să fac un MBA. Atunci când am ajuns la cursul de financiar am intrat în panica dar m-am bazat pe faptul că pot primi ajutorul de la alte persoane care veneau din financiar. Astfel gândeam că această informație și faptul că voi putea citi cifrele mă va ajuta în viitor dacă la un moment dat voi dori să apuc calea antreprenorialului, voi cunoaște cum să adaptez o strategie pentru businessul meu. Financiarul e foarte greu pentru o persoană de comunicare dar nu e imposibil.

MBA te ajută să deschizi mai multe uși și absolut oricine are de învățat ceva dintr-un MBA.

Există preconcepția că cei care accesează un MBA sunt manageri la început de drum dar e o preconcepție greșită. Sunt persoane cu o funcție deja înaltă în companie și nu înțeleg de ce ar avea nevoie de un MBA, eu nu încerc să-i conving dar încerc să le aduc argumente de ce ar avea nevoie totuși de un MBA. Un top manager poate nu știe prea multe detalii despre zona HR sau despre departamentul de comunicare din compania sa. Toată lumea are de învățat dintr-un MBA și nu neapărat în domeniul din care face parte.

Colegii de la MBA

Eu am crezut foarte puțin în aceste relații dar nu a fost așa, noi avem un grup pe whatsapp unde comunicăm, ne ajutăm unii pe ceilalți. În continuare ne vedem, comunicăm, mă ajută ei pe mine, eu pe ei și asta contează foarte mult, să ai un grup pe o zonă de business și să te ajute când ai nevoie. În grupul nostru există oamenii care au construit un business împreună, este foarte important când îți cauți un partener de business să știi cum e acel om că asta contează cel mai mult în afaceri.

Costuri personale, timp și familie

Când am luat decizia să urmez acest MBA m-am uitat la timpul meu, și viața mea, ce trebuie să sacrific. Nu ai cum să nu sacrifici ceva, pentru că ziua tot 24 h are și ești nevoit să mai și dormi câteva ore pe noapte. Mi-a fost foarte greu să iau această decizie din punct de vedere al timpului pentru că și călătoream foarte mult dar gândeam că trebuie să fac acest MBA din punct de vedere profesional și pentru dezvoltarea mea.

Nu a fost chiar așa cum planificam dar a trebuit să sacrific cu timpul meu personal. În vacanțe scriam de pe plaje, din avioane pentru că aveam teme. După fiecare curs ai o mini-lucrare pe care trebuie să o trimiți pentru o revizuire. Astfel am învățat să-mi gestionez timpul ca niciodată, decât să stau 3h pe facebook eu preferam să învăț, absolut tot timpul îl investeam acolo. Acest timp investit îți aduce ceva mai mult ulterior.

Toată lumea merită să facă un MBA, îți schimbă personalitatea chiar și când mergi să-ți negociezi salariul ai deja o altă atitudine, poți cere ceva mai mult. Mi-aș dori ca managerii care angajează personal în România să valorifice MBA-ul pentru că e benefic pentru businessul lor, aceste persoane aduc o valoare companiei cu cunoștințele lor. E vorba de relația asta tranzacțională ce îți aduc eu, ce îmi oferi tu. Nu exclude nimeni că poți să faci o grămadă de bani având un MBA, dar poți să ai și posibilitatea unui job mai bun în afară, într-o companie de top.

Un MBA deschide orizonturi și poate la un moment dat nu ai acces la un anumit post dar înțelegi alte chestii, eu fiind din comunicare astăzi când se vorbește despre board finance înțeleg și eu câte ceva, ba mai mult pot avea reacții mult mai rapide, înțeleg și partea lor de business, pot fi instant acolo, să reacționez cu decizii mult mai valoroase pentru toată lumea.

Sunt oameni care spun că nu au fost mulțumiți de MBA, oameni colecționari de diplome dar ca să reușești trebuie să și vrei, să faci ceva cu aceste cunoștințe, să miști puțin lucrurile. Toți ne plângem dar dacă stai în starea asta și nu miști lucrurile ai putea să rămâi acolo.

Un MBA reprezintă o investiție de timp și de sacrificu dar tot ceea ce se întoarce după finalizarea acestui MBA e nemăsurabil și chiar merită măcar să încercați fără să abandonați, trebuie să duceți lucrurile la bun sfârșit. Oamenii sunt și ei oameni la MBA, oameni super mișto.

Notă: Articol realizat în parteneriat cu City College Romania, University of York Europe Campus.

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.