Cum poate un brand să scape mai puțin șifonat din interacțiunea cu ”scuipătorii” din social media

Am găsit lipit pe capota de la mașină abțibildul ăsta. Și am zâmbit. Căci Hop Hooligans sunt printre preferații mei pe linie de bere artizanală. Dar apoi m-am gândit așa: cum aș fi reacționat dacă era un abțibild cu ultimul (să sperăm…) album Vali Vijelie? M-aș fi enervat, firește.

Ideea fiind, desigur, nu CU CE era abțibildul, ci DE CE să îl lipească cineva de mașină.

Moment în care vine următoarea întrebare: este o formă de marketing a celor de la Hop Hooligans (io mă cam îndoiesc, sincer) sau a pus-o cineva doar așa ca să lipească ceva pe o mașină aflată la întâmplare?

Ei bine – că aici am vrut să ajung cu discuția – trăim în lumea în care ambele forme de mai sus sunt marketing. Doar că una controlată de brand (ce este sigur este că Hop Hooligans a făcut abțibildele), iar cealaltă controlată de cei la care ajunge într-un fel sau altul (primit, cumpărat, găsit pe stradă etc.) o modalitate de marketing a brandului (abțibildul cu pricina).

Una din axiomele fundamentale ale social media (o repet mereu și mereu la workshopuri) este că orice se întâmplă în offline are imense șanse să ajungă în online. Cam cum fac io acum cu ce zic și cu poza asta. Asta nu ai cum să controlezi. Deloc.

Atunci când mai multe variabile de astea incontrolabile se pupă reciproc, se pot întâmpla multe nasoleli cu brandul. Care brand, săracul, n-avea nici cea mai mică intenție să se întâmple așa ceva.

Ce ai putea face ca brand?

Stimabilelor și stimabililor care vă ocupați de branduri, încercați din răsputeri să vă construiți cât de bine puteți amprenta digitală a brandului. Că pe aia o puteți controla. Singurul lucru pe care îl puteți controla la brandul vostru, de altfel.

Și, oricum, amprenta digitală odată construită (cât de bine se poate, după buget, resurse și uneori mic sau mare noroc), este aruncată pe piață, ca să îi zic așa. Iar piața ia brandul, îl mestecă, îl amușinează și uneori îl și consumă. Alteori îl dă de-o parte. Și de multe ori, mai ales în vremurile aste în care social media e la butoniera existențială a fiecăruia, îl și scuipă.

Cu cât amprenta digitală este construită mai bine, cu atât brandul scapă mai puțin șifonat din interacțiunea cu ”scuipătorii” din social media.

Ce înseamnă ”mai bine” când vine vorba despre construit amprenta digitală a unui brand? S-au scris cărți pe tema asta. Și ar mai fi loc. Dar, din punctul meu de vedere, există fix trei condiții sine qua non pentru o amprentă digitală construită cât mai bine:

Brandul să fie prezent pe piață

Cumva furculition, dar vaaaai cât de multe branduri nu înțeleg că piață acum nu înseamnă ce cred șefii brandului că înseamnă… Piață acum înseamnă acolo unde potențialul public al brandului tău se ”plimbă”. Fiecare rețea socială este o piață în sine. Căci există potențiali consumatori ai brandului tău, care se plimbă doar pe o singură rețea. În timp ce tu ești pe altele. Deci, bref, nu exiști ca brand pe acea piață.

Brandul să fie ori stelist, ori dinamovist

Faza cu să facem ceva să placă la toți este în zilele noastre (de fapt, mai ales în zilele noastre) perfect echivalent cu a nu place nimănui. Nu ai cum să targetezi toate publicurile. Este absolut imposibil. Nu ai cum să creezi conținut care să placă tuturor. Un conținut pentru un stelist nu are cum să placă unui dinamovist. Și invers. A-ți contura publicul țintă (după testări permanente) și a vorbi permanent DOAR cu el este vital pentru un brand.

Brandul să aloce resurse

Am io un incisiv masiv față de studiile de caz aspiraționale. Care mai mult strică decât ajută. Căci pentru fiecare poveste de succes cu un brand care nu a făcut mare lucru, dar a a avut mare succes (a dreaqu noroc cum îi alege mereu pe alții, nu pe noi…), există cam 87568 de branduri care este musai să aloce resurse. Căci piața concurențială de marketing însemna că tu ca brand te bați pe același public țintă cu alte branduri. Care alte branduri alocă resurse ca să ajung cât mai repede și cât mai bine la publicul ăla. Iar tu, care nu aloci resurse, nu prea ai cum să te bați cu ele.

Ce înseamnă resurse?

Foarte multe lucruri. Discuția este luuuuungă rău. Și pe tema asta s-au scris multe cărți. Și mai este loc. Dar eu, în nimicnicia mea de om care de 15 ani fac marketing digital și am văzut taaaaaaaare multe în ăst timp, încerc să simplific lucrurile. Întru ajutor. Chiar dacă, așa cum se întâmplă cu orice simplificare, forțez un pic lucrurile. Dar doar ca să fie de ajutor.

Dacă îmi dai un mail pe cristi@kooperativa.ro îți pot da un tabelaș cu cât costă amprentăa digitală a unui brand. Pe căprării. Cu sume aproximative. Ish. Căci, desigur, depinde. Doar că mie nu îmi place deloc răspunsul ăsta cu ”depinde”. De aceea dau sume clar. Mă rog, intervaluri de sume. Dar care-s orientative. Foarte orientative, pardon my French.

Pe scurt, e cam cum se vede mai jos. Dar dacă îmi dai mail îți dau pe fiecare serviciu în parte. Cu câteva info despre fiecare. Ca să îți faci o idee. Să te ajute. Cât de cât ideal.

Aia zic :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Cum poate un brand să scape mai puțin șifonat din interacțiunea cu ”scuipătorii” din social media”

  1. Hello Cristian,

    M-ar ajuta tare mult tabelul tau pe căprării.

    Astept cu drag emailul cu tabelul pe madalin.farc@gmail.com

    P.S ti-am mai scris recent un mesaj tare fain si nu am primit nici un raspuns inapoi. O fi fost sarbatorile. Mi-ar parea bine sa primesc un raspuns.

    An nou fericit!

    Farc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.