Tipurile de clienți în digital, ce vor ei de la branduri și cum pot brandurile să ajungă la ei

În peste 10 ani de când sunt prins în vâltoarea asta internautică, ca blogger sau ca om de agenție digitală, am învățat, în timp, că unul din lucrurile de bază când vorbești cu un potențial client este să înțelegi cât de bine poți tu cui se adresează clientul. Și, uneori, să faci tu în locul lui asta.

Sigur, s-ar putea să vă pară furculition. Și așa ar trebui să fie. Adică nu este rocket science că ar trebui să știi cui vinzi ceva atunci când vinzi ceva, este?

Doar că, vedeți voi, în realitatea asta în care mă învârt eu, lucrurile nu stau chiar așa. Vorba mea celebră deja: teoretic se poate, practic suntem la nivel teoretic. Pur și simplu unii clienți nu sunt betonați (ca să nu zic mai rău…) la acest capitol. Iar noi trebuie să lucrăm cu ei, în aceste condiții. Iar ei au tot felul de temeri și de preconcepții. Și cu ele trebuie să lucrăm.

Din fericire, există mulți clienți care chiar știu ce vor. Doar că în acest articol nu fac referire la ei. Ci la cei din tabăra cealaltă, cei care sunt în ceea ce am putea numi (de-a dreptul politicos, știți cum zic…) etapa intermediară de cercetare a targetului. Bref, cei care nu prea știu unde le sunt clienții și cât e ceasul cu ei.

O să lucrăm, așadar, pe o simplificată, dar tocmai de aceea excelentă, schemă cu care lucrăm noi la Kooperativa 2.0 în relațiile cu partenerii noștri. Și care clasifică clienții în trei categorii mari și late. După cum urmează.

Clienți care te caută

Sunt cei care te vor pe tine, brandule. Direct. Au auzit despre tine, ai fost recomandat, n-are importanță. Ei te vor. Punct! Dar nu prea știu unde să te găsească. Dar știu unde să te caute.

Unde te caută

Google și alte câmpuri de căutare. Poate nu știați, dar YouTube este al doilea motor de căutare la nivel mondial. Și pe Facebook te caută lumea, chiar dacă motorul său de căutare este cam prafones. Și pe Linkedin te caută. Inclusiv pe SlideShare. Pe România, dacă ești brand care vinzi în marketplaceul de la eMag (să zicem), are rost să îți spun cât de importantă este căutarea acolo? Pe blogul meu te caută (dap, la un moment dat o să vă dau o statistică despre brandurile care sunt căutate pe blogul meu).

Te caută peste tot. Ceea ce este aur, aur curat! Clienți care te caută ei pe tine, care vor să te aibă, să te consume! Doar că, furculition, ar trebui să te găsească. Cum vor ei. Nu cum crezi tu că ar vrea.

Ce ar trebui să găsească clienții care te caută

Așa, pe principiul ghici ciupercă ce-i, dacă un client te caută, ar cam trebui să te găsească. Pentru că este oribil, în lumea de astăzi, când este atât de greu să găsești clienți care să și cumpere (care să îți dea doar Like e mai ușor, știți cum zic…), încât a dezamăgi un client care te caută și nu te găsește este de-a dreptul strigător la cer!

Reguli de aur pentru cei care te caută

Regula 1. Să fii prezent acolo unde te caută.
Regula 2. Să fii prezent acolo unde te caută cum se așteaptă ei să te găsească.
Regula 3. Să fii prezent acolo unde te caută cum se așteaptă ei să te găsească și să găsească ce vor ei.

Ce vor ei să găsească atunci când te caută

Site. Este, practic, o carte de vizită. Care, ca orice carte de vizită, nu prea este citită. Dar faptul că o ai transmite mult despre tine. Așa e și cu siteul brandului.

social media coaching
După 10 ani de ”internet”, o leacă de bătaie 2.0 am învățat și eu :)

Altfel spus, să zicem că nu ai site și că omul care te caută nu ți-l găsește (furculition). Ce impresie crezi că își face omul? Dap, în mintea lui, chiar dacă nu conștientizează asta, deja ai primit niște puncte în minus. Bref, siteul trebuie să existe. Unul decent nu avion cu reacție, care să transmită faptul că exiști și că nu ești ultimul ghiolban ca brand, pardon my French.

Rețele sociale proprii. Foarte important. Pentru că, vreți-nu vreți, clienții care te caută sunt ființe social media, ca să le zic așa. Mai ales în România, unde statisticile arată nu doar că Facebook rupe tot, ci că românii sunt și mari cititori de bloguri și să au dat asaltul în ultimii doi ani și la Instagram. Adică, pe scurt, faptul că ei consumă atât de multă social media, iar tu nu ești în ”meniul” lor pentru că îți lipsește prezența în social media, nu prea e bine.

Prezență în alte surse. Aici vorbim despre ziare online, publicații de nișă (în funcție de nișa ta), ONG, instituții de stat chiar (gen zice Ministerul Culturii ”am colaborat bine cu brandul X”) etc. Adică surse care să le confirme că nu ești nimeni în drum, ca să o zic direct.

Testimoniale influenceri (vezi acest decalog, o să te ajut mult ca să înțelegi ce și cum). Aici se joacă cea mai mare carte. Pentru că primii trei pași de mai sus au pregătit, practic, terenul pentru asta. Pentru că abia când potențialul client vede că ”au scris niște oameni faini” despre tine se încheie un proces mental, care duce la decizia de cumpărare. Sau, după caz, la lipirea mai serioasă de brand.

Ce poți face pentru clienții care te caută

Conținut. Zic încă o dată: conținut. Dar un conținut care să le satisfacă o nevoie. Nu reclame. Nu îndemnuri la cumpărare. Nu rugăminți fierbinți de cumpărare. Ci conținut care să le placă. Și pe care să îl consume. Și de la care să obțină niște beneficii. Iar acest conținut este – super-simplificat – de două feluri: 1. conținut propriu făcut de tine (și aici intră și agenția ta sau freelancerii cu care lucrezi) 2. conținut despre tine făcut de alții (influenceri, gen). Dar, despre asta, în episoadele viitoare.

PPC. AdWords, YouTube Ads, Facebook ads, Instagram ads etc. Chestiuni tehnice. Pentru mulți foarte tehnice. Care sunt o meserie aparte. Dar, pe scurt, te ajută să ”sari” cât mai sus în căutările clienților. Dați-i un mail lui vlad.dulea@kooperativa.ro dacă vreți să aflați mai multe despre această zonă (extrem de importantă, de altfel!) din ceea ce înseamnă prezența online.

SEO. Pe scurt, să scrie alții despre tine pe interneți. Ca să te ajute să ”sari” în față. Dar să scrie pe baza unor rigori tehnice, gen număr de cuvinte, linkuri în text, alea, alea, așa, mai tehnice. S-ar putea scrie un articol întreg despre asta și tot nu ar fi de ajuns, desigur, dar nu asta-i idee la ce zic eu aici.

Campanii cu influenceri. V-aș recomanda cu maximă căldură să citiți acest decalog. În care o să aflați tot ce vreți despre ce înseamnă o campanie cu influenceri (bloggeri, vloggeri, celebrieties etc., în principiu cam la fel funcționează). Cu mențiunea că tot ce citiți acolo vine din experiență personală de om care a organizat sau care a participat alături de colegii mei de la agenția digitală Kooperativa 2.0 la (la) peste 500 de campanii cu influenceri. Dați un mail pe office@kooperativa.ro ca să discutăm punctual despre ce aveți nevoie.

Clienți care nu te caută direct, dar caută ce ai tu de oferit

Practic, aș putea să dau copy/paste la ce am zis la prima categorie de clienți. Căci diferența în acest caz este una pe care aș exemplifica-o așa: dacă în primul caz clientul a căutat direct ”Kooperativa 2.0”, în al doilea caz clientul a căutat ”agenție social media”.

Adică omul are nevoie de servicii de social media. Și nu are o agenție anume în cap. Doar categoria. Așa că ar fi bine să fii acolo unde caută el ”agenție social media”. Măcar să intri pe lista sa scurtă de opțiuni. Adică, practic, se aplică tot ce am zis la prima categorie, nu reluăm. Căci, nu-i așa, după ce omul a dat de tine căutând categoria din care faci parte și după ce i-ai făcut, cumva cu ochiul, potențialul client merge pe traseul pe care vi l-am zis mai sus.

Clienți care NU te caută

”Ce cauți, bre, în bula mea?”

Unde NU te caută pe tine ca brand? În ceea ce îndeobște am putea numi bula lor. Acolo ei nu te caută. Acolo ei vor altceva. Acolo este ”casa” lor în mediul digital. Acolo nu au nevoie de branduri care să vină să se laude CĂ CÂT de bune sunt ele și că ce afaceri maximă ar face ei, clienții, dacă le-ar cumpăra pe ele, brandurile.

Acolo, în bula lor, potențialii clienți și-au format un ecosistem digital, în care ei găsesc ceva ce și-au ”setat” să găsească: să râdă, să se emoționeze, să se informeze, să vorbească nimicuri, să înjure (dap, mare atenție la acest aspect când intrați, cumva, în bula lor, puteți să v-o furați ca brand) etc. Dar nu să fie expuși la conținutul ”clasic” pe care brandurile îl fac și pe care ei, potențialii clienți, în echivalează cu reclamă enervantă.

Aici, în bula lor, dacă reușești să intri corespunzător (oho, cât de multe înseamnă acest ”corespunzător”…), ei bine, aici se fac cele mai tari conversii. Care te ajută nu doar acum, ci pe termen mediu și lung.

Reguli de aur pentru clienții care nu te caută

Regula 1. Să te duci tu înspre ei.
Regula 2. Să te duci tu înspre ei fără să îi agasezi.
Regula 3. Să te duci tu înspre ei fără să îi agasezi și să le dai ce au ei nevoie de la tine, nu ce ai tu nevoie de la ei.

Cum ajungi la clienții care nu te caută

Ca să simplificăm discuția la maximum, aș împărți fix în două categorii mari și late opțiunile pe care le aveți: tehnici intruzive și tehnic mai cu manta, așa.

Tehnicile intruzive

Țin mai mult de zona de advertising (aș băga de astea cu display, dar am intra în tehnicalități și, în plus, nu ar fi atotcuprinzătoare). Adică celebrele Facebook Ads. Sau – horror of the horror! – bannerele de pe anumite siteuri, pe care oricum nu le mai vezi (există mecanismul psihologic de autoapărare numit banner blindness: pur și simplu nu mai vedem conținutul bannerelor, căutăm doar acel ”x” ca să le închidem). Sau spamul (dap, multe braduri prestează mizeria asta, dar o fac pe sistemul ”curat neconstituțional, dar umflați-l”, adică știu că e ilegal, imoral și nașpa, dar obțin beneficii, deci…). Și, într-o anumită măsură, sponsored posts.

Acestea fac parte din capitolul ”aia e”. Adică potențialul client nu are ce face, nu are cum să le evite, căci toate cele de mai sus (și multe altele!) vin la pachet cu consumul de digital. Sunt enervante pentru el? Desigur. Dar sunt niște costuri pe care el este dispus să le plătească pentru a obține conținutul digital pe care îl vrea (nu discutăm despre adblockere, ok?).

Cu atât mai mult, dacă tot apelați la astfel de tehnici, faceți-le bine! Pentru că – enervante sau nu – dacă sunt făcute bine, ele funcționează. Doar că trebuie făcute foarte bine. Să fie cât mai pe feng shuiul omului care este expus la ele. Să îi stârnească, după caz, curiozitatea, interesul, emoția, distracția chiar enervarea (dar doar în niște riscante, dar superbe când ies strategii de guerilla). Adică să îi atraga atenția, bref.

Nu am epuizat lista de tehnici intruzive. Nici pe departe. Dar am vrut doar să dau câteva exemple, ca să înțelegem mai bine despre ce vorbim. Discuția strict pe această temă ar putea fi lungă, desigur. Dar noi mai bine mergem înainte, zic.

Tehnicile mai cu manta, așa

Listen to me, I am famous! – said no one ever…

Pe scurt, aici vorbim despre influencer marketing. Adică să apelezi la resursele numite infuenceri (atenție, sunt resurse, așa trebuie să îi vedeți!), ca să obții anumite beneficii. Vă recomand cu deosebit elan să studiați acest decalog. Veți înțelege foarte multe despre ceea ce îndeobște se numește influencer marketing. Să nu ziceți că nu v-am zis!

De ce activarea influencerilor? Răspunsul este mai simplu decât formarea spumei într-o halbă turnată corect: pentru că prin influenceri ajungi cel mai ușor în bula clienților care NU te caută. Pentru că acei potențiali clienți urmăresc influenceri, au încredere în influenceri, consumă brandurile pe care influencerii le recomandă.

O dau de gard și influencerii câteodată? Oh, da! Doar că, oricât de dărâmat ar fi acest gard, atunci când vine vorba să ajungi printr-o modalitate cât mai puțin intruzivă, ca să zic așa, la clienții care nu te caută, aia e. Adică influencer marketing scrie pe strategia ta.

Ce trebuie să le transmiți clienților care NU te caută

Că ești un brand mișto. Chiar dacă nu e cumpărare imediată, tot te ajută. Așa, pe scurt, întrebați-vă de ce marile branduri fac uneori DOAR campanii de brand awarness. Că doar nu or fi niște tembele, știți cum zic. Bref, cu cât îi expui pe oameni la brandu tău într-un context favorabil (atenție: care să transmită valorile brandului, nu să plecați alandala departe de ele), cu atât cresc șansele ca acești oameni să devină, în timp, consumatorii brandului.

Că ești o opțiune de cumpărare. Adică omul, pe scurt, se gândește de ceva vreme să își ia un frigider, dar o arde pe sistem de amânare, de analiză, de research, de alea, alea. Și, brusc, îi apare în bula lui, via un influencer, frigiderul tău. Moment în care există fix două variante: 1. omul nu se gândise la frigiderul tău; acum se gândește 2. omul se gândise la frigiderul tău; acum frigiderul tău tocmai ce a primit un punct în plus, gen.

Să le creezi nevoia de cumpărare. Discuția pe acest subiect este de-a dreptul fascinantă. Dar acum zic doar atât, întru exemplificare: ”hmmm, chiar mișto chestia asta, ia să văd despre ce este vorba”. Adică, practic, omul habar nu avea de existența chestiei cu pricina și că ar putea avea nevoie de ea, dar hopa tropa Penelopa, odată apărută chestia cu pricina în bula lui, iată că s-ar putea să nu se știe, zic.

Să le confirmi că nu greșesc când le place brandul tău. Adică clienții care ți-au cumpărat brandul sau care l-au recomandat. Și care, prin asocierea brandului tău cu un mesaj pe care acești clienți l-au primit prin intermediul unui influencer în care ei au încredere, iată că se lipesc și mai bine de brandul tău. Pe principiul ”am știut io că e un brand fain, doamne, pupa-m-aș, că deștept mai sunt!”. Are rost să vă spun cât de importantă în luarea deciziei de achiziție este acest sistem de word of mouth în special în lumea asta digitală?

Ce poți face pentru clienții care nu te caută

Conținut. Zic încă o dată: conținut. Dar un conținut care să le satisfacă o nevoie. Nu reclame. Nu îndemnuri la cumpărare. Nu rugăminți fierbinți de cumpărare. Ci conținut care să le placă. Și pe care să îl consume. Și de la care să obțină niște beneficii.

Dap, nu vi se pare, am dat copy/paste din ce am zis la prima categorie de la începutul acestui text. Căci îmi pare că enorm de multe branduri nu înțeleg o ecuație fundamentală a prezenței în digital: ai 365 de zile pe an în care trebuie să creezi CONȚINUT pentru prezența ta digitală. Și că nu este de ajuns că ți-ai făcut pagină de facebook ca lumea să dea năvală, căci – mind blowing! – lumea nu vine la pagina ta de facebook, ci la conținutul pe care îl încarci pe pagina ta de facebook.

Iar acest conținut este – super-simplificat – de două feluri: 1. conținut propriu făcut de tine (și aici intră și agenția ta) 2. conținut despre tine făcut de alții (influenceri, gen).

Voi reveni asupra importanței conținutului creat de brand în lumea digitală, căci, oricât de ciudat mi-ar părea să vorbesc despre frizeri care ar trebui să aibă foarfecă și de grădinari care ar trebui să aibă sol unde să cultive castraveții, ei bine, se pare că este nevoie de astfel de discuții…

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Dacă v-a plăcut cât de cât acest articol, dați-l mai departe. Sau printați-l. Și citiți-l cu carioca în mână. Aia roșie. Și, dacă aveți nelămuriri, întrebări, observații, critici, dați-mi un mail pe cristi@kooperativa.ro.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

2 thoughts on “Tipurile de clienți în digital, ce vor ei de la branduri și cum pot brandurile să ajungă la ei”

  1. Din testele mele cu influencerii, nu obtii nimic altceva decat brandawarness neconcretizabil. Astfel, daca este sa vorbim despre un site de servicii, da poate fi util. Dar in ecommerce, cifrele conteaza, iar concretizarea efectului unui influencer poate fi greu de masurat uneori.
    O alternativa ar fi oferirea de vouchere personalizate pentru acei cumparatori ce vin din partea unui influencer pentru a determina cate vanzari a facut acesta sau link-uri de affilate/referral. Dar din ce am testat in ecommerce, foarte putine rezultate pentru bani prea multi.

    1. Să le spui celor de la Coca-Cola despre faza cu brand awarness neconcretizabil. Să să râdă tare :)) Altel, dacă îmi permiți, îți recomand să citești seria Decalogul (https://cristianchinabirta.ro/2017/09/13/decalogul-campaniilor-cu-bloggeri/), pe care am scris-o cu mult spor. Înlocuiește bloggeri cu influenceri și aia e. Și noi la Kooperativa 2.0 facem campanii de performance cu influenceri. Și unele ies foarte bine. Altele doar ok. Și altele deloc. Ca în orice altă modalitate de marketing, de altfel.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.