Ok, nu are nimeni pretenția că se reinventează apa caldă cu studii de genul celui de mai jos. Dar, în același timp, faptul că piața, cu mici modificări, zice, an de an, că există acealași probleme la magazinele online, cumva n-ar fi rău să se îndrepte, zic, anumite aspecte.
Ca să înțelegi mai bine contextul, vezi și următoarele informații:
Românii au făcut cumpărături online de peste 3,5 miliarde de Euro în 2018
80% din traficul magazinelor online din România este generat de telefoanele mobile
De câte ori, ce și de ce cumpără românii online
Care sunt categoriile de produse pe care le cumpără online românii
De ce 83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare
15.000 de magazine online se bat pentru 11.7 milioane de internauți români
În mai 2018, GPeC împreună cu compania de cercetare de piață iSense Solutions au derulat un studiu în rândul utilizatorilor de internet pe un eșantion de 914 respondenți – eșantion reprezentativ la nivel urban în funcție de vârstă, sex, mărimea localității și regiune. Studiul a avut loc pentru al doilea an consecutiv, după ce prima ediție s-a desfășurat în aprilie 2017 pe un eșantion de 1.012 respondenți.
Principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine (*întrebare cu răspuns multiplu):
• Neîncrederea că produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund întocmai realității: 65% în 2018 comparativ cu 68% în 2017, într-o ușoară scădere
• Imposibilitatea de a vedea, testa și proba produsele: 58% în 2018 comparativ cu 53% în 2017 (în creștere)
• Neîncrederea în magazinele online / Teama de a nu fi fraudat: 46% în 2018 comparativ cu 51% în 2017 (în scădere)
• Plata taxelor de transport în plus față de prețul produsului: 33% în 2018 comparativ cu 30% în 2017 (într-o ușoară creștere)
Cele mai importante două argumente care i-ar convinge pe non-cumpărători să facă pasul spre achizițiile online sunt (*întrebare cu răspuns multiplu):
• Prețurile produselor să fie mai mici decât în magazinele clasice: 65% în 2018 vs. 54% în 2017 (în creștere semnificativă)
• Livrarea cât mai rapidă a produselor: 38% în 2018 vs. 27% în 2017 (în creștere semnificativă)
38% din totalul persoanelor care fac cumpărături online au devenit mai nerăbdători în 2018 comparativ cu 2017, dorindu-și timpi de livrare cât mai scurți, ideal în aceeași zi în care au plasat comanda.
De asemenea, nu doar livrările rapide sunt dorite de clienți, cât și reacțiile reprezentanților magazinelor online la diferitele probleme sau întrebări ale consumatorilor. Astfel, clienții așteaptă un răspuns din partea magazinelor online:
• în timp real: 23%
• în câteva minute: 20%
• în câteva ore: 16%
• în aceeași zi: 31%
• în câteva zile: 6%
• oricând: 4%
Așadar, imensa majoriate a cumpărătorilor online (90%) doresc un feedback din partea magazinelor cel mult în aceeași zi în care au adresat întrebarea sau au ridicat o anumită problemă.
Cei care aleg să cumpere de pe internet în detrimentul magazinelor clasice identifică drept principale avantaje ale comerțului electronic (în această ordine):
• economia de timp
• compararea facilă a produselor între ele
• oferta mult mai bogată de produse decât în offline
• prețurile mai mici decât în comerțul tradițional
• comoditatea shopping-ului online
1 thought on “Ce nu le place românilor la cumpărăturile online”
Da, intradevar au bifat bine ceea ce nu le plac clientilor care fac cumparaturile online. Cateodata nu ai de unde sa alegi o firma serioasa de curierat.