Nou: Tot ce trebuie să știi despre influencer marketing în 10 scurte filmulețe.

80% din traficul magazinelor online din România este generat de telefoanele mobile

Există un fel de rugăciune, dacă vreți, în rândul agențiilor digitale (ia să bag io aici un promo deșănțat pentru Kooperativa 2.0), al developerilor și al tuturor celor care știu cât de cât o leacă de bătaie 2.0 când vorbesc cu clienții care vor o prezență cât de cât, ceva frumos, pe internet: mobile first.

Studiu de mai jos, realizat de cei de la GPeC, vine ca apa la roata morii pentru ce ziceam mai sus. Cu mențiunea că, pentru cei care vând online, a nu ține cont de rugăciunea mobile first este, cum să vă zic io, de parcă ai face duș cu hainele pe tine: te uzi, dar nu prea te speli

Ca să înțelegi mai bine contextul, vezi și următoarele informații:

Românii au făcut cumpărături online de peste 3,5 miliarde de Euro în 2018

80% din traficul magazinelor online din România este generat de telefoanele mobile

Ce nu le place românilor la cumpărăturile online

De câte ori, ce și de ce cumpără românii online

Care sunt categoriile de produse pe care le cumpără online românii

De ce 83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare

15.000 de magazine online se bat pentru 11.7 milioane de internauți români

Românii folosesc tot mai mult telefonul mobil pentru a naviga pe Internet, aprox. 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online fiind generat de dispozitivele mobile, în creștere cu 10% comparativ cu 2017 și cu 30% față de 2016.

Potrivit ultimului raport al Institutului Național de Statistică (INS), 86% dintre utilizatorii de internet se conectează online de pe telefonul mobil, iar statisticile ANCOM arată că numărul de conexiuni de internet mobil în bandă largă a crescut considerabil de la 16.6 milioane în 2017 la 19.3 milioane în 2018.

Spre comparație, numărul de conexiuni la internet fix în bandă largă a crescut de la 4.6 milioane în 2017 la 4.9 milioane în 2018.

Per ansamblu, 72.4% din gospodăriile din România au acces la internet în 2018, potrivit datelor INS. Cifra a crescut cu aprox. 4% compartativ cu aceeași perioadă a anului 2017.

Atât în mediul urban, dar mai ales în mediul rural, utilizatorii se conectează la internet de pe telefonul mobil, așadar magazinele online trebuie să își adapteze și să își optimizeze website-urile pentru Mobile pentru a nu pierde potențiali clienți.

Totuși, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorității magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informații despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacția de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil.

Există însă și excepții, în cazul magazinelor online consacrate și a magazinelor online care au aplicație mobilă dedicată, caz în care rata de conversie depășește deja Desktop-ul.

Potrivit statisticilor 2Performant, românii cumpără anumite tipuri de produse cu preponderență de pe telefonul mobil. De exemplu, 78.5% din tranzacțiile magazinelor care comercializează articole pentru copii sunt realizate de pe telefonul mobil și doar 21.5% de pe Desktop.

De asemenea, produsele din categoria Fashion sunt cumpărate de pe telefonul mobil în proporție de 66%, precum și cosmeticele și produsele din categoria Beauty, 63.2%.

În cazul electronicelor, electrocasnicelor și produselor IT, românii încă preferă Desktop-ul (57.3%) în detrimentul mobilului (42.7%), deși procentele sunt relativ apropiate. Același lucru este valabil și în cazul produselor destinate adulților (56% Desktop vs. 44% Mobile).

Procente cu adevărat echilibrate regăsim în cadrul categoriilor:

• Home & Garden (52,6% Desktop vs. 47,4% Mobile)
• Auto & Moto (51% Desktop vs. 49% Mobile)
• Pet Shop (50,4% Desktop vs. 49,6% Mobile)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.