De ce 83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare

În afara informațiilor pe care le vedeți mai jos, vin și eu cu părerea mea subiectivă (adică de om pățit și răspățit): românii preferă rambursul nu pentru că nu au încredere în sistemele de plată online (cum am tot auzit astfel de păreri), ci pentru că așa, cu ramburs, curierul vine mai repede cu produsul, ca să își încaseze banii, desigur.

Acesta, cred eu, este principalul motor al rambursului în România. Feel free să veniți cu contra-argumente. Și cu alte păreri, desigur.

Ca să înțelegi mai bine contextul, vezi și următoarele informații:

Românii au făcut cumpărături online de peste 3,5 miliarde de Euro în 2018

80% din traficul magazinelor online din România este generat de telefoanele mobile

Ce nu le place românilor la cumpărăturile online

De câte ori, ce și de ce cumpără românii online

Care sunt categoriile de produse pe care le cumpără online românii

15.000 de magazine online se bat pentru 11.7 milioane de internauți români

Metoda de plată preferată a românilor rămâne rambursul într-o proporție covârșitoare de aprox. 83%, înregistrând o scădere extrem de ușoară față de 2017, când procentul era de 85%.

Potrivit procesatorului NETOPIA Payments, procentul mediu al plăților online prin card se situează în jurul valorii de 15%. Diferența de 2 puncte procentuale până la 100% este dată de alte metode de plată, precum Online Banking, Micro-Plăți prin SMS etc., cu precizarea că plățile prin SMS încep să câștige teren mai ales în cazul parcărilor, unde administrațiile publice devin interesate de implementarea acestei metodă de plată.

Trend-urile care au marcat anul 2018 din perspectiva plăților online prin card (sursa: NETOPIA Payments):

• Pentru prima dată, Mobilul a depășit Desktop-ul: 51% din tranzacțiile online plătite cu cardul au fost realizate de pe dispozitive mobile și 49% de pe Desktop
• Tot în premieră, provincia a depășit Bucureștiul în ceea ce privește plata online prin card, astfel că 58% din totalul tranzacțiilor plătite prin card au fost generate din provincie și 42% din București
• Bărbații sunt mai cheltuitori decât femeile: 62% din plățile prin card sunt făcute de bărbați și 38% de femei

Tot în privința plăților online prin card, potrivit studiului GPeC și iSense Solutions, suma maximă plătită cu cardul în 2018 a fost de 1.793 de lei în magazinele online românești (cu 21% mai mult decât în 2017) și de 301 euro în magazinele online din străinătate.

Însă, românii ar fi dispuși să plătească mai mult pentru cumpărăturile online: 2.351 lei în magazinele românești și 565 euro în magazinele din străinătate.

5 comentarii la “De ce 83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare

  1. Dragos Reply

    In cazul meu prefer plata cu ramburs doar pentru flexibilitate. Am facut o comanda la “cel mai mare magazin online”, am achitat cu card si nu am mai putut modifica (telefonic) comanda la 2 minute dupa plasare, tocmai din acest motiv. Mai sunt cazuri cand mai vrei sa adaugi ceva sau alta marime etc. Daca am vazut ca prin plata cu card nu exista flaxibilitate…

  2. eBogdan Reply

    parerea mea e ca plata prin ramburs e folosita mai mult pentru ca oamenii prefera cashul. Curiozitatea mea e alta, cate zile sta in curier marfa pana este achitata de client. Sunt multi care nu au bani, comanda si dupa 2-3 zile se duc la curier sau le vine curierul si achita.
    Eu unul nu prea stau cu cash la mine, prefer sa platesc online pentru ca daca imi vine curierul si nu am cash sunt nevoit sa ma duc la bancomat si nu imi place sa pierd timpul.
    Dar.. am mai observat ceva, comenzile achitate cu cardul ajung mai greu la client decat daca e cu ramburs. Nu am mai intalnit ca un colet trimis de pe o zi pe alta (comanda facuta la o ora rezonabila, gen pana in ora 14:00) sa ajunga in 24h de mult timp, ceea ce ma face sa cred ca se cam prioritizeaza coletele cu ramburs, sau nu stiu.. se asteapta confirmarea platii si dupa aia se trimite coletul.. cine stie.

  3. Paul Reply

    Chiar dacă imi place să plătesc cu cardul (deja utilitățile mi le plătesc așa) pe partea de comerț electronic voi opta întotdeauna pentru cash. De fiecare dată când am plătit cu cardul am primit coletul mult mai greu, nu poate fi o coincidență asta. Nu este vorba ca nu am incredere in procesorul de plăți ci problema este la magazin – bani încasări = interes redus de livrare. In plus odată plătit cu cardul ai sumă blocată pentru maxim 14 zile. Plătești online in produs, apoi iti trimite mesaj cu stoc inexistent si astepti, te rogi, milogesti sa ii primesti mai repede sa poti cumpără produsul dorit

  4. Vasile Reply

    Am un magazin online. Procesam cu prioritate comenzile platite cu cardul, ba chiar facem eforturi suplimentare sa furnizam produsele care ajung mai greu. Motivul este ca am incasat pe loc, nu mai stam pana la 30 de zile sa recuperam banii de la curier, apoi vrem sa evitam bataia de cap cu retunarea integrala sau partiala a banilor. Totodata rata de retur/refuz a comenzilor platite deja e aproape zero. Si nu, nu ajung mai tarziu – am analizat ultimele cateva sute de livrari si cele cateva intarzieri au avut cu totul alte motive.

  5. RB Reply

    Eu am mai identificat doua motive: faptul ca multi angajatori platesc salariile cash (chiar daca suntem in 2019) si atunci de unde plata cu cardul, daca omul n-are card? Al doilea ar fi ca oamenii se simt liberi sa anuleze comanda oricand (chiar si cand a ajuns curierul la ei cu produsul) daca platesc ramburs, pentru ca nu au nimic de pierdut. E un mod de gandire aiurea, dar aia e. Am lucrat la un magazin online si aveam 5-10 colete refuzate pe saptamana (din 400-500 de comenzi) din motive de genul “m-am razgandit”, sau “am uitat ca am plasat comanda si intre timp nu mai am bani”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.