Ia faceți un experiment: uitați-vă la reclamele astea și faceți un calcul cam câte ați văzut. La ce vă ajută un astfel de experiment? Nu știu cum o să fie în cazu vostru, dar în cazul meu vă zic la ce m-a ajutat: am înțeles că trăim într-un internet atât de mare, încât avem toți loc, parol… :D
Alături de conținutul pe care milioane de oameni îl încarcă pe YouTube, reclamele pot fi un spectacol în sine. Existând de cele mai multe ori posibilitatea de a sări peste ele, reclamele pe YouTube trebuie să incite și să intereseze publicul, pentru a fi vizionate și reținute.
Google prezintă topul celor mai populare reclame care au rulat pe YouTube România în anul 2018, creații video care s-au remarcat prin conținut, capacitatea de a ține privitorul în fața ecranului și de a genera interacțiune.
YouTube Ads Leaderboard 2018 – România
- Vodafone Smart Family – Probam filtre
Companie: Vodafone Romania
Agenție de creație: McCann - JobZZ.ro – Mecanicii
Companie: JobZZ.ro
Agenție de creație: 23 Communication - Coca-Cola Zero Zahar x Inna = love
Companie: Coca-Cola
Agenție de creație: McCann - CatMobile.ro – Reclama Micutzu – Nu stii cand te
loveste ghinionul
Companie: CatMobile RO
Agenție de creație: Sector 7 - Privirile care lasă urme – un experiment social by
Vichy Dermablend
Companie: Vichy Romania
Agenție de creație: Screen Native - Kinder 50 de ani
Companie: Kinder Romania
Agenție de creație: – - Creditul pe repede ‘nainte | Salveaza-ti timpul |
Credit nou
Companie: ING Romania
Agenție de creație: Headvertising - VITAMIN AQUA | reclama FOARTE TARE FRATE cu Iulia
ALBU | Grasu XXL | PART 1
Companie: vitamin aqua
Agenție de creație: in house - Carla’s Dreams se demachiaza ca un profesionist cu
NIVEA MICELLAIR® EXPERT!
Companie: NIVEA ROMANIA
Agenție de creație: – - Descopera Drobeta II
Companie: Drobeta
Agenție de creație: Papaya Advertising
Topul YouTube Ads Leaderboard 2018 este creat după un algoritm care măsoară intenția utilizatorului de a vedea un anumit clip și interacțiunea cu video-ul respectiv – timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparație cu cele plătite.
Ruxandra Papuc, Group Creative Director McCann WorldGroup, agenția care a creat spotul de pe primul loc din topul YouTube Ads Leaderboard 2018: “Recunoașterea YouTube vine ca o validare binemeritată a eforturilor de creație și strategie de conținut digital pe care le dezvoltăm împreuna cu Vodafone. Sunt bucuroși să vedem că lucrurile funcționează așa cum ne-am dorit, iar asta nu face decât să ne ambiționeze și mai tare. Conținutul de digital a ieșit demult din sfera publicității, iar faptul că putem concura de pe o poziție de top cu tot ce înseamnă acest univers original e extraordinar. Mulțumim pe această cale clienților care se ambiționează să aibă încredere în noi și să facem campanii tari împreuna.”
Laura Barbu, Brand & Communication Director Vodafone: “O strategie de conținut robustă este ancorată în target analytics, depășind calendarele editoriale. La Vodafone, abordarea digital first deschide campaniile noastre, iar implicarea conținutului video este una dintre rutele organice preferate, lucru dovedit de campania Smart Family Filters.”.
Trenduri în publicitatea pe YouTube în 2018 – Aneta Pleșa, Google Romania
În România încă ne uităm foarte mult la televizor, dar vedem o schimbare la modul în care oamenii folosesc dispozitivele TV. Televizorul este ecranul care a înregistrat cea mai mare creștere în ceea ce privește vizionarea de conținut pe YouTube. În Uniunea Europeană, timpul de vizionare a YouTube pe ecranul televizorului a crescut cu 45% față de anul trecut. Televizorul a fost adăugat ca tip de dispozitiv în „targetarea” și raportarea campaniilor în Google Ads and Display & Video 360, alături de computere, telefoane mobile și tablete. În prezent pot fi adaptate campaniile specific pentru televizoarele conectate la internet.
O parte din acest public care vizionează conținut online pe TV face parte din ceea ce numim “light TV viewers”, cei care urmăresc mai puțin de o oră pe zi televiziunile prin cablu. Acum această audiență de poate fi accesată de către publicitari pe YouTube.
La sfârșitul lui 2017 a fost introdus în România un format nou de anunț video: bumper ads. Acestea sunt videouri publicitare de șase secunde, livrate în special pe dispozitivele mobile. Este un format la care nu se poate da „skip”, folosit în promovare pentru reach, teasing sau reminder, pentru oferte sau lansări. A început să fie folosit de foarte multe branduri în 2018 și acum este inclus în majoritatea strategiilor video.
Tot anul trecut s-au implementat multe campanii video care folosesc funcționalitatea povestirii secvențiale pe YouTube. Putem gândi o succesiune de formate și mesaje care să fie livrate în aceeași ordine pentru oricare utilizator din publicul țintă sau care să țină cont de interacțiunea cu videoul anterior.