Nou: Studiu bazat pe răspunsurile primite din partea a 153 de top influenceri. Cere gratuit rezultatele studiului aici.

15.000 de magazine online se bat pentru 11.7 milioane de internauți români

Uitați-vă un pic la statisticile de mai jos. Să înțelegeți cam ce face românul online. Dar nu vă opriți la faptul că social media rupe norma, cumva firesc, zic. Mergeți mai departe și vedeți și celelalte comportamente. Ca să înțelegeți mai bine națiunea asta a noastră 2.0. S-ar putea să vă ajute în viață. Sau nu.

Informații preluate pe filieră GPeC.

Ca să înțelegi mai bine contextul, vezi și următoarele informații:

Românii au făcut cumpărături online de peste 3,5 miliarde de Euro în 2018

80% din traficul magazinelor online din România este generat de telefoanele mobile

Ce nu le place românilor la cumpărăturile online

De câte ori, ce și de ce cumpără românii online

Care sunt categoriile de produse pe care le cumpără online românii

De ce 83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare

Potrivit INS, populația României este de 19.52 milioane de locuitori în 2018. Dintre aceștia, 11.7 milioane sunt utilizatori de internet, comparativ cu aprox. 11 milioane în 2017.

În 2018, principalele activități online ale internauților români au fost (*întrebare cu răspuns multiplu):

• Social Media (86%)
• Corespondență prin e-mail (59,3%)
• Căutarea de informații despre produse și servicii (58,6%)
• Audiție muzicală (50,9%)
• Cumpărături online (43,5%)

Din punct de vedere al numărului de magazine online, acesta s-a dublat de la aprox. 7.000+ în 2017 la peste 15.000 de comercianți în 2018. Creșterea este spectaculoasă dacă luăm în calcul și faptul că în 2016 erau aprox. 5.000 de magazine online.

O bună parte din comercianții online își încep afacerea direct în Marketplace-uri, fără a avea neapărat și o prezență online individuală (un website propriu).

De asemenea, potrivit ultimelor cercetări, există deja aprox. 35.000 de website-uri pe domenii .RO care au funcție de „adaugă în coș”, așadar pot fi considerate magazine online – dar traficul mic înregistrat de acestea le fac nesemnificative în peisajul e-commerce autohton.

Astfel, doar cei 15.000 de comercianți online sunt suficient de relevanți din punct de vedere trafic și comenzi pentru a putea fi luați în calcul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.