Un ciudat efect al pandemiei: românii au mai mult grijă de aspectul fizic cât stau… în casă

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Există un proverb chinezesc vechi: dă, Doamne, să nu trăiesc vremuri interesante. Noi, din păcate, am ajuns să trăim niște vremuri nu doar interesante, ci exagerat de interesante.

Dar, pentru că nu avem de ales, e musai să le trăim (adică ce să putem face, să refuzăm să existăm?), ideal ar fi să încercăm să găsim nu neapărat părțile pozitive din situația asta crâncenă (să nu mergem cu aspiraționalul până acolo, zic), dar măcar să încercăm să ieșim mai câștigați, ca să zic așa, din această perioadă.

Spre exemplu, eu urmăresc la modul constant și cu o curiozitate de-a dreptul acerbă cum îi schimbă pe unii oameni această criză. Pe unii în bine, pe alții în rău. Și trag niște concluzii despre caracterul lor.

Și mai citesc în draci studii făcute acum la cald. Pentru că sunt aur curat (mai ales dacă le pui unul lângă altul și îți faci o imagine mai contextuală de perspectivă) pentru înțelegerea modului în care funcționează românii, cum ar veni.

Chestie care te ajută nu doar să te prinzi care-i faza acum, dar să știi pe ce butoane să apeși (pardon my French), mai ales dacă ești din zona de a vine ceva românilor. Cum ar veni, să obții de pe acum celebrele în marketing insighturi despre publicurile tale țintă.

Studiul realizat de iSense Solutions este numai bun în acest sens. Uite niște concluzii mai jos. Le putem analiza și discuta, dacă vrei. Dar numai dacă vrei, desigur.

În contextul actual al pandemiei cauzate de noul coronavirus, românii își modifică comportamentul pentru a se adapta noii realități.

Astfel, 40% dintre românii din mediul urban declară că s-au implicat personal pentru a ajuta alte persoane, conform celui mai recent val al studiului Consumer Stress Score, realizat de către iSense Solutions.

Mai mult, 23% dintre utilizatorii de internet din România au donat bani către ONG-uri sau către spitale pentru a susține eforturile de combatere a virusului.

Datele prezentate fac parte dintr-un studiu omnibus, reprezentativ pentru mediul urban, realizat săptămânal de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, cuprinzând 500 de interviuri online în fiecare săptămână, cu un grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.  

Fără îndoială că schimbările sociale generate de epidemia de Coronavirus ne afectează pe fiecare în moduri mai puțin plăcute. Totuși, ne ajută să ținem cont și de faptul că, inclusiv în perioadele dificile, românii găsesc lucruri frumoase la care să se gândească și pe care să le facă, pentru a-și păstra o stare de spirit pozitivă și a-i ajuta pe ceilalți”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În condițiile recomandărilor oficiale de a rămâne acasă, 6 din 10 români (mediul urban) au alocat mai mult timp familiei, procentul fiind egal pentru bărbați și femei. Același procent –  60%  – au comunicat mai mult cu familia extinsă la telefon sau pe internet.

Grija pentru aspectul fizic nu a fost influențată de noul context, 61% au alocat același timp grijii față de aspectul fizic, 11% fiind chiar mai atenți cu acest aspect decât înainte de epidemie.

În ceea ce privește igiena personală, 7 din 10 români din mediul urban consideră igiena personală mai importantă decât înainte de actualul context. Astfel, 53% acordă mai mult timp acesteia, iar 44% alocă la fel de mult timp ca și până acum.

Pentru 40% dintre românii din mediul urban, a crescut preocuparea și atenția pentru starea personală de bine. 32% au afirmat că au stat de vorbă cu alte persoane despre aspectele care îi preocupă pentru a se liniști sau au utilizat tehnici de relaxare. În același timp, 35% declară că au alocat mai mult timp odihnei în această perioadă.

În ceea ce privește stilul de viață sănătos, 96% dintre românii din mediul urban consideră că mâncarea gătită acasă este mai sănătoasă, iar 23% dintre ei au alocat mai mult timp preocupării de a mânca sănătos în această perioadă.

Datele prezentate fac parte din studiul tracker omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban, realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.  

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “Un ciudat efect al pandemiei: românii au mai mult grijă de aspectul fizic cât stau… în casă”

  1. E fain findingul, si eu am pus o intrebare chiar aseara legata de cat de des se mai machiaza lumea si am descoperit cu surprindere ca patru dintre fetele care au raspuns se machiaza zilnic! Ma rog, o faceau si inainte, isi pastreaza rutina. Dar wow!
    Cat despre ce spuneai despre studiile “la cald”, si eu sunt de acord ca fiecare agentie aducem perspective unice, si e fain de urmarit ca un puzzle al realitatii pe care o traim

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)