Citește acest decalog al campaniilor cu bloggeri. O resursă de aur despre influencer marketing!

Am primit 89 de invitații la diverse evenimente. În 14 zile. Adică o medie de 6.35 de invitații pe zi

Cei mai atenți dintre voi ați văzut că, din când în când, pun pe blog tot felul de statistici (termen generic, desigur) despre ce mi se întâmplă mie, ca blogger (spre exemplu, surpriza cu butonul de WhatsApp).

Fac asta mânat de un principiu de nezdruncinat: degeaba citești multă teorie, dacă nu știi cum este cu practica. Și, ca bonus principial, gen (nu cred că există așa ceva, dar zic și io, că doar e blogul meu!), degeaba ești numai practică, dacă nu analizezi (teoretic, deci) rezultatele acestei practici.

Doar 89?! Pauperule!
Sursa foto: Olivian Breda

Astăzi, vă raportez despre invitațiile pe care le primes ca blogger (ca influencer, pardon) la diverse evenimente, din partea diverselor entități (termen generic, desigur). Ca să înțelegeți mai bine lumea în care mă învârt. Ca să înțeleg eu mai bine de ce unii se supără pe mine că nu reușesc să ajung la cele mai multe din evenimentele la care sunt invitat (mai ales la cele anunțate de azi după-masă pe mâine dimineață). Că să vă ofer un fel de privire în bucătăria internă a unui blogger (influencer, pardon). Ceva de genul, v-ați prins.

O mențiunea foarte importantă pentru agenții, freelanceri sau oameni din companii: nu scriu acest material ca să vă descurajez să îmi trimiteți invitații la evenimentele pe care le organizați. Pentru că, nu-i așa, din invitațiile pe care mi le trimiteți aleg, totuși, acele câteva – puține – la care ajung. În plus (probabil principalul beneficiu pe care îl am când primesc invitațiile de la voi), de multe ori dau de veste mai departe despre eveniment și, când e cazul, știți că vă ajut cu ce pot. Scriu aceste rânduri doar din perspectiva a ceea ce am zis mai sus. Atât.

Am contorizat toate invitațiile pe care le-am primit în intervalul 1-14 octombrie. Adică timp de fix două săptămâni pline. Cu mențiunea că vorbim despre invitații personale (sau personalizate), nu de alea în care sunt și eu în bcc sau în cc (pe acestea nu le-am contorizat, mi se pare irelavante din, oh, atât de multe puncte de vedere). Adică, practic, am numărat doar invitațiile gen ”boss, ne-ar face mare plăcere să-ți miști superbul fizic de Apollo când era mic și avea pojar la evenimentul nostru”. Scrise cu mult mai multă politețe decât exagerez eu aici, firește.

Am primit 89 de invitații în aceste 14 zile. Adică o medie de 6,35 de invitații pe zi.

Doar aproximativ 15% din aceste invitații nu aveau finalitate (adică evenimentele nu se întâmplau) chiar în intervalul analizat, 1-14 octombrie. Așa că am putea liniștiți să echivalăm 1 invitație = 1 eveniment, dar fiind faptul că, dacă ne-am duce înainte cu această jalnică tentativă de studiu, aș primi invitații la alte evenimente, și tot așa, deci s-ar compensa, cumva.

Și vin și vă întreb: omenește vorbind, la câte astfel de evenimente aș putea să ajung? Vorbim despre, totuși, 6 evenimente pe zi. În condițiile în care – în ordinea importanței în viața mea – vreau să stau cât mai mult cu minunata mea familie, am treabă la prea-frumoasa agenție digitală Kooperativa 2.0, mai am și de scris pe blog (că doar nu rămân blogger, pardon, influencer, doar pentru că sunt frumos de pică și nu se mai ridică), bașca să mai ajung la niște meciuri de rugby sau la niște concerte (că de teatru nu mai zic nimic, parcă e excursie pe Jupiter în ultima vreme pentru mine…)?

La foarte puține, evident. Pe numărate – ca să fim exacți până la capăt – am ajuns la fix 7 din cele 89 la care am fost invitat. Nu vă mai fac procentajul la așa ceva, chiar nu are rost…

Pe partea de tipologie a evenimentelor la care am fost invitat, am făcut o sumară împărțire (am preferat categorii mai puține, ca să nu ne întindem cu pomelnicul cât China). Doar ca să aveți o idee despre chestiunea în cauză, nu să o ardem sociologic sau ceva.

Cultură – 30

Digital, social media – 19

Branduri, companii – 17

Societate civilă, administrație – 9

Parenting, educație – 6

Party-uri – 4

Sport – 4

De ce această împărțeală? De ce primesc atât de multe de pe zona culturală? Cum mi-am făcut eu networkingul, care, desigur, este principalul ”vinovat” că primesc astfel de invitații? Multe întrebări. La care nu prea am răspuns. Și – sincer – nici nu m-aș duce cu analiza până acolo. Căci deocamdată constat ce se întâmplă. Și las concluziile să dospească. Și apoi, dacă o să am chef și feng shuiul o să îmi fie cum trebuie, poate trag și concluziile corespunzătoare și o să acționez pe cale de consecință. Sau nu.

2 comentarii la “Am primit 89 de invitații la diverse evenimente. În 14 zile. Adică o medie de 6.35 de invitații pe zi

  1. Florin Răspunde

    Doar 4 party-uri !?!?
    Hmm, pot sa inteleg oarecum. Si eu am o varsta.
    No nu-i bai !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.