28.06.2016

Cum a fost vizita Bloggers Inc. la fabrica Holcim și de ce recomand activarea acestui concept

Așa, ca să înțelegeți un pic (dau din casă la greu acum :D) cum funcționez eu în anumite momente, vă zic o chestie: am uneori (atunci când facem niște lucruri în premieră la Kooperativa 2.0) momente în care las lucrurile să sedimenteze și abia după un timp (timpul, acest doctor imperturbabil când vine vorba despre a înțelege mai bine lumea și ce ți se întâmplă…) mă apuc să înțeleg ce am înțeles, ca să zic așa. Este una din metodele care nu dau greș niciodată în ceea ce mă privește. Și pe care o aplic cu o consecvență de-a dreptul imperială. Pentru că merge. Pentru că mă ajută enorm ca să înțeleg ce am făcut, de ce am făcut cum am făcut, ce merge și cum să facem să meargă mai bine data viitoare.

Iar asta funcționează și mai bine atunci când punem la bătaie, ca să zis așa, un concept. Pe care credem că l-am putea declina și în alte contexte, în alte formule, cu alte prilejuri. În acest caz este cu atât mai important să stai să cugeți cum se cuvine asupra a ceea ce s-a întâmplat, ca să tragi concluziile necesare.

Fix așa s-a întâmplat cu ceea ce eu consider acum (la aproape 1 lună de când s-a întâmplat, v-am spus, am lăsat lucrurile să se așeze) excelenta vizită a Bloggers Inc. la fabrica Holcim din Câmpulung Muscel. Conceptul pe care l-am ”dezlănțuit” în acest caz a fost Bloggers Inc., adică toți bloggerii aveam funcții de directori în cadrul acestei companii, doar că funcțiile erau în oglindă cu cele din organigrama Holcim. Vă dau mai jos lista cu directorii-bloggeri, ca să înțelegeți mai bine cine ce a fost și ce a făcut la locul faptei.

Ce s-a întâmplat în acea vizită ne-a confirmat faptul că acesta este un concept foarte bun și pentru clienți, și pentru agenția clientului (e mult mai ușor să activezi un concept decât niște bloggeri – poate o să revin asupra chestiunii), și pentru bloggeri (e mult fun, condiție esențială – după mintea mea – în ceea ce face un blogeger), si – foarte important! – pentru cititorii bloggerilor (expuși la un mesaj pus în context, cu fun inclus și cu entropie informațională mai mare – și asupra acestei chestiuni ar trebui să revin cândva…). Bref, merge. Și o să îl mai folosim.

Din punctul de vedere al bloggerilor, astfel de activări, pe un concept bine structurat, înseamnă următoarele beneficii (după mintea mea, desigur):

Împrietenire cu brandul. Nu este greu de înțeles că, atunci când te duci ”acasă” la brand, când vezi exact cum se face produsul, care este cultura din cadrul organizație și, foarte important, vezi oamenii care se ocupă (și care înseamnă, în cele din urmă) brandul, apoi e greu să nu rămâi cu niște relații faine. Și cu un feng shui mult mai mult legat de brand.

Content original. Puțini bloggeri ajung în astfel de contexte. Cu accent pe ”puțini”. Care, tradus, înseamnă că poți produce un conținut original, care se ”vinde” bine. Dacă îți vezi de treabă, desigur. Eu, spre exemplu, am fost încântat de ecovalor (compania din grupul Holcim, care procesează deșeurile și le transformă în combustibil pentru cuptorul de ciment) și am învățat cum se face cimentul, precum și diferența dintre ciment și beton (nu că nu o știam, dar acum chiar am scris-o, ca să fie ghid pentru toți cei care încă le confundă :D).

Poziționare în rândul celorlalți bloggeri. Aici chestiunea este mai delicată. Căci, firește, îmi aud de multe ori când organizez astfel de chestiuni ”dar de ce l-ai invitat pe X și pe mine nu?”. Firește, astfel de reacții nu s-ar stârni dacă vizita cu pricina nu ar fi tentantă pentru mulți. Ca răspuns, nu are rost să discutăm acum (o altă temă de tratat separat), dar spun doar atât: explicații există.

Câștigă experiență. În relația cu brandul. În scriitura – hai să îi spunem așa – comercială. Zic asta pentru că sunt mulți bloggeri care sunt foarte faini în scriitura lor, dar când ajung să scrie în context comercial, de brand, zici că le dispare tot farmecul. Și apoi se miră că nu se mai întâmplă nimic pe partea de oferte. Păi, moncher, ghici ciupercă ce-i? Trebuie experiență la faza asta, iar asta se câștigă doar pe câmpul de luptă, ca să zic așa.

Ce câștigă brandul dintr-o astfel de activare?

Împrietenire cu bloggerii. Pe același considerente pe care le-am zis mai sus, la bloggeri, doar că privite din perspectiva ”gazdei”.

Promovare cu human touch. Căci asta livrează bloggerii, umanizarea oricărei informații despre un brand. Iar asta este extrem de importantă în lumea 2.0 în care trăim acum.

– Arată deschiderea brandului către consumatori. Căci bloggerii funcționează în acest caz ca niște ambasadori ai celor de acasă. Iar o deschidere precum cea de la Holcim (am ajuns peste tot, am putut vedea tot, ni s-a răspuns la tot; totul cu un firesc masiv) arată un brand transparent, sigur pe ce face și pe cum face. Iar asta contează mult în lumea de azi.

Câștigă experiența 2.0. Atunci când vezi bloggerii la lucru, când povestești direct cu ei, când îi vezi cum performează live and acoustic, înțelegi mult mai bine cum ”funcționează” un blogger și – foarte important – că, de fapt, brandul ar trebuie să relaționeze cu omul-blogger, nu cu bloggerul-om, dacă înțelegeți această fină, dar îngrozitor de importantă nuanță :)

Cam acestea mi se par a fi principalele beneficii, de ambele părți, pe care o activare precum Bloggers Inc. le săvârșește. Dacă vreți să completați lista, feel free.

Ca să înțelegeți mai bine ce a însemnat vizita Bloggers Inc. la fabrica de ciment Holcim de la Câmpulung Muscel, vă recomand să citiți ce au scris bloggerii participanți, ocazie cu care vă dau și funcția fiecăruia, repetând faza că acestea sunt și funcțiile din organigrama Holcim (aia fiind și ideea, de altfel).

Și vă dau și un film sinteză foarte bun, realizat de Vlad Dulea, pe care vi-l recomand, firește :D Precum și o galerie foto de mare angajament, colea mai jos :D

Bloggers Inc.

Corina Scheianu – Director Marketing

Cristian China-Birta – director general (postare 1, postare 2)

Marius Matache – Director de Dezvoltare Durabilă

Claudiu Ciobanu – Director de Mediu

Andrei Vulpescu – Director de Calitate

Cristian Florea – Director de Producție

Vlad Dulea – Director Expediție

Vali Crintea – Director Cuptor

Bogdan Dărădan – Director de Mentenanță

Lucian Mîndruță – Director Securitatea Muncii

Cristian Bubu – invitat special :D

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Crucea Roșie Română va împlini sâmbătă 139 de ani de activitate umanitară

Proiectul „Jurnal de fapte bune” va oferi burse în valoare de 180.000 de lei

Un comentariu

  1. anonim
    joi, 16 iulie 2015, 14:24

    Am si eu nevoie de un sfat si nu stiu cu cine sa vorbesc. E vorba despre un schimb la nastere in care dupa un scandal de o ora pentru numerele de identificare am fost adus eu, cu parul blond . Bineanteles ca au iesit scantei si ies scantei si astazi zi de zi. Nu e de ras, e tragic. imi e frica sa nu ma fac de ras ca la teste nu am idee ce o sa iasa si sunt ca o cutie cu surprize cand e vorba de identitatea mea. Sau ca se lasa cu scantei in familie ca astia sunt obsedati…Imi cer scuze ca te intreb dar nu stiu ce sa fac. Ma fac de ras sau sa ingrop totul?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *