De ce este greșit că tinerii se informează în principal de pe internet despre viața sexuală

Am zâmbit când am văzut studiul ăsta. Așa, cu nostalgie, dacă vreți, de la cei 45 de ani ai mei, dacă înțelegeți ce vreau să zic :D

Și nu m-ar fi atras foarte tare să îl bag în secțiunea mea de studii, analize și comentarii, doar că am văzut faza cu sursele de informare lor despre viața sexuală.

Internetul este pe locul I. Abia pe locul II vin prietenii. Ceea ce este foarte greșit.

Căci internetul ăsta (din care io trăiesc bine merci de vreo 15 ani și mi-e drag de foioioioi) când vine vorba despre sănătate (ca să o zic direct), a te informa de pe el seamănă fix cu a folosi un prezervativ găurit în timpul actului sexual: ai impresia că ești protejat, dar de fapt canci.

Un studiu realizat de Durex România în cadrul UNTOLD arată atitudinile față de metodele de contracepție în rândul participanților la festival.

Studiul face parte dintr-o campanie amplă Durex România ce are ca principal scop educarea românilor care merg la festivaluri – să se distreze responsabil și să-și amintească serile de festival pentru motivele potrivite- distracția cu prietenii, muzica și nopțile în care au dansat până în zori”, declară Laura Țogui, Category Marketing Manager Personal Care Reckitt Benckiser.

Generația Z versus Young Millennials

Generația Z (ani de naștere: 1995-2012) este mult mai deschisă să folosească prezervativele decât Young Millennials (ani de naștere 1989–1997)

  • 8 din 10 Gen Z au luat prezervative cu ei la UNTOLD si mai puțin de 4 din 10 Millennials declară același lucru.
  • 8 din 10 tineri din Generația Z declară că folosesc prezervativul în prezent, în timp ce doar 6 din 10 tineri de peste 25 de ani spun că îl folosesc.
  • Principala motivație pentru care tinerii nu folosesc prezervativul este legată de pierderea romantismului (pentru genZ) și diminuarea intimității de cuplu (în cazul Young Millennials).  
  • Primul motiv pentru care tinerii folosesc prezervativul este evitarea sarcinilor nedorite (75% dintre Gen Z și 85% dintre Millennials), în timp ce evitarea bolilor cu transmitere sexuală este plasată pe locul 1 de doar 13% dintre tinerii Z și 11% dintre Young Millennials.
  • Jumătate dintre tinerii din Gen Z consideră că festivalurile sunt o bună ocazie pentru a face sex, în timp ce doar 4 din 10 tineri Millennials consideră asta.

Prezervative  și festivaluri

  • La Untold, peste jumătate dintre respondenți declară că au un prezervativ în bagaj. Mai mulți bărbați (65%) decât femei (47%) au cu ei un prezervativ, cele din urmă declarând în mai mare măsură (44%) că nu au și nu intenționează să cumpere.

Surse de informare

  • Internetul (62%) și sfaturile prietenilor mai experimentați (49%) au fost sursele principale de informare folosite înaintea începerii vieții sexuale, fără diferențe între grupurile sociodemografice.
  • În prezent, cele mai de încredere surse când vine vorba despre sfaturile cu referire la prezervative sunt doctorii (53%) și părinții (50%).

Încă o dată, cifrele vin să contrazică percepția publică despre Generația Z. De multe ori neînțeleși, tinerii din generația <<cu telefonul în mână>> sunt blamați și acuzați de superficialitate. Vedem o incidență de utilizare a prezervativului mai ridicată decât în rândul altor segmente de vârstă, iar asta se traduce, în ciuda opiniei publice, în responsabilitate și un grad de informare mai ridicat”, ne spune Silvia Luican, sociolog iZidata.

Metotologie studiu

Studiul a fost realizat în colaborare cu iZidata, pe un eșantion de 230 de respondenți aflați la UNTOLD, în timpul evenimentului. Perioada de colectare a datelor a fost 1- 4 august 2019. Modalitatea de cercetare a fost SAQ (self-administered mobile questionnaire).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.