Românii economisesc cel puțin 23 de ore anual folosind Google Search și 3 ore pe an prin Google Maps

Să vă povestesc. Mă duc la evenimentul Google despre impactul acestui business (căci, în caz că nu știați, Google chiar este un business) în România.

Ajung la locul faptei, mă duc la măsuța aia unde să zic cum mă cheamă să îmi iau badgeul, zic numele, fetele (tinere, gen 20 de ani) mă caută pe liste, dar nu mă găseau.

La care una dintre ele mă întreabă: ”Aveți cumva un blog?”. ”Da”, zic. La care ea se luminează și mă lovește decisiv: ”Aha, deci presă”.

Și am avut așa, cum să vă zic io, o străfulgerare epifanică. În sensul că mi-am dat seama nu doar că pentru tânăra generație blogurile nu prea mai sunt nuș ce mare sculă, ci că imensa majoritate a populației funcționează după principiul ”ceva de pe net”.

Îi pasă Mariei că a găsit informația de care avea nevoie pe un blog, pe un site sau pe ceva platformă? Nope. I se rupe chiar. ”E ceva de pe net”.

Asta-i o lecție pe care ar trebui să o învățăm toți cei care, în diverse grade, facem ceva umbră internetului și ni se pare că suntem unici și irepetabili și, pe alocuri, de neînlocuit…

Google prezintă rezultatele unui studiu asupra impactului pe care produsele Google – de la Search, YouTube și Maps la Android, Ads și AdSense – îl au în viața oamenilor și companiilor din România.

Raportul, cu titlul „Impactul Google în România”, a fost realizat de compania britanică Public First, la solicitarea Google.

Raportul scoate în evidență beneficiile utilizării produselor și serviciilor Google în România, pe mai multe paliere: viața de zi cu zi, calitatea vieții, dezvoltarea companiilor, creștere economică, educație, antreprenoriat, carieră, inovație.

Potrivit estimărilor Public First, utilizarea serviciilor și produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei.

Această cifră se bazează în cea mai mare parte pe beneficiile generate de utilizarea Google Search și Google Ads.

În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search și Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, se adaugă în raport. 

130 lei/lună, valoarea utilizării produselor Google

Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps și YouTube este estimată la 130 de lei pe lună.

Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informații, conexiunile create, precum și date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiți dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse.

Utilizarea produselor Search și Maps înseamnă și economie de timp pentru oameni. Potrivit studiului, românii economisesc cel puțin 23 de ore anual folosind Google Search și 3 ore pe an prin Google Maps. 

Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăța lucruri noi. Majoritatea românilor, indiferent de vârstă, folosesc Search pentru a găsi informații.

Potrivit raportului Public First, 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informații despre un anumit subiect cel puțin odată pe lună.

59% dintre utilizatorii de Google Search de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăța lucruri noi.  

8 lei câștig pentru 1 leu investit în Google Ads

Pentru companiile din România, utilizarea produselor și serviciile Google este văzută ca un sprijin pentru dezvoltare și inovare.

Căutarea online reprezintă acum modalitatea cea mai importantă prin care clienții ajung la companii, se arată în concluziile studiului.

Potrivit calculelor estimative ale Public First pentru România,  în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câștiguri de 8 lei. 

Pentru angajați, utilizarea de  produse precum G Suite sau Search duce la creșterea productivității, deprinderea de noi competențe și îi ajută în dezvoltarea carierei.

Estimările Public First privind beneficiile obținute de firmele din România din economia de timp și creșterea productivității, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puțin 14 miliarde anual.

În ceea ce privește cariera, 74% dintre utilizatorii de Search din România cu vârsta între 18-24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

În ultimii ani, Google a oferit utilizatorilor săi produse utile în viața de zi cu zi – de la motorul de căutare, hărți și traducere la instrumente pentru companii, precum Global Market Finder lansat recent, dar și cursuri de competenţe digitale, sub umbrela Atelierului Digital. Raportul lansat astăzi dă o masura a impactului nostru în activitățile cotidiene și în economie, și totodată ne ajută să lansăm mai multe inițiative și proiecte viitoare în România”, declara Elisabeta Moraru, Country Manager Google România. 

Metodologia raportului

Raportul Public First „Impactul Google în România” a fost realizat utilizând o serie de metode pentru a cuantifica impactul economic și beneficiile pe care le aduc Google Search, YouTube, Android și alte produse Google.

Pentru început, au fost utilizate metode tradiționale de modelare economică, dezvoltate plecând de la estimări ale pieței Google din România, valori potențiale ale indicatorului ROI (Return on Investment) și estimări ale creșterilor de productivitate pentru a evalua activitatea economică generată de Google Search, Google Ads, AdSense, YouTube, Android și Google Cloud.

Pentru a contura o imagine mai amplă a beneficiilor, Public First a derulat sondaje publice la nivelul persoanelor fizice și companiilor care utilizează produsele Google.

A fost utilizat un eșantion reprezentativ la nivel național de 1000 de persoane adulte și 200 de manageri din companii mici, mijlocii și mari din România.

De asemenea, au fost analizate 25 de studii de caz despre cum companii și persoanele din diferite regiuni și industrii ale României utilizează produsele Google în afacerile lor. 

Deși Google a comandat realizarea acestui raport, compania nu a furnizat Public First informații financiare suplimentare, iar toate estimările au la bază informații publice, proprii sau din surse externe.

Public First este o companie britanică, membră a British Polling Council. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.