Citește acest decalog al campaniilor cu bloggeri. O resursă de aur despre influencer marketing!

Am primit, în medie, 17,64 de comunicate de presă pe zi. Cum comentați?

Merg înainte pe drumul pe sistem de dat din bucătăria internă. Căci, după ce v-am raportat despre ce rezultate livrează butoanele de social sharing de la mine de pe blog și după ce v-am făcut statistica invitațiilor pe care le primesc, iată că acum vă spun despre câte comunicate de presă primesc.

Și am vrut să fac asta din fix două motive mari și late:

Motivul 1. Am văzut că vă plac astfel de priviri – hai să le zicem așa – în bucătăria mea internă, deci am zis să merg înainte pe calea asta și să creez conținutul aferent.

Motivul 2. O astfel de mini-analiză mă ajută și pe mine să văd cum funcționează networkingul meu, categoria ”cei ce trimit comunicate”, ca să îmi fac o idee dacă am calibrat bine acest aspect al vieții mele profesionale sau nu.

Intrând direct în subiect, statistica sună așa:

Am primit 247 de comunicate în două săptămâni, adică o medie de 17,64 comunicate pe zi.

Împărțite pe categorii (vezi mai jos precizări despre categoriile astea), avem așa:

Tehnologie, digital – 31 comunicate

Business – 26 comunicate

Filme – 26 comunicate

Muzică – 24 comunicate

Retail – 19 comunicate

Societatea civilă – 18 comunicate

Administrativ, politic – 15 comunicate

Sport – 15 comunicate

Cărți – 13 comunicate

Teatru – 11 comunicate

Arte vizuale – 10 comunicate

Financiar – 7 comunicate

Educație – 7 comunicate

Sănătate – 6 comunicate

Diverse – 19 comunicate

Câteva concluzii despre statistica asta

Discuția despre cum am împărțit eu categoriile astea s-ar putea duce. Dar o opresc instant zicând sentința: analiza mea, blogul meu, regulile mele! :D Am zis, oricum, un pic mai jos un pic despre metodologie, cei mai tehnici așa pot să consulte.

Evident că nu am cum să onorez, ca să îi zic așa, toate aceste comunicate. Pe blog intră extrem de puține (spre deloc…), pentru că strategia mea editorială din ultima vreme este să scriu articole cât mai evergreen, ca să le zic așa. Sau, după caz, articole pe care să le scriu de la fața locului, adică după ce, vorba argheziană, am pus mâna și am strigat ”există!”.

Selectez din ele, din când în când, și bag pe facebook, la rubrica ”ia luați-o p-asta” (oarecum celebră, adică așteptată, în niște mici cercuri) . Dar mai mult de atât nu am cum să prestez.

Unul din lucrurile care mi-a plăcut la ce a ieșit din exercițiul ăsta (cred că cel mai tare…) este că, practic, văd un echilibru foarte fain între domeniile mele de interes. Și mă refer aici la mine ca om, ca ființă civică, nu doar ca blogger sau ca antreprenor sau consultant social media.

Adică, dacă vă uitați din perspectiva omului care sunt și, și, și, adică o leacă de bătaie știu și profesional, dar îmi place enorm să ascult muzică și să citesc, bașca felia teribil de importantă pentru mine de rugby (categoria sport cam aia e, de fapt), iată că e chiar echilibru în ce primesc pe zona de comunicate. Și e bine, e foarte bine…

Dacă tot o ardem pe analiză, gen, este imperios necesar să ținem cont de context. Iar contextul se vede aici în special în faptul că la categoriile Filme și Teatru sunt mult mai multe comunicate decât într-o perioadă normală, ca să îi zic, așa. Contextul aici este că au fost foarte multe festivaluri de gen și foarte multe premiere.

Câteva chestiuni de metodologie (deși este mult spus, desigur, dar orișicât)

Am numărat comunicatele de presă pe care le-am primit în intervalul 15-28 octombrie 2018, adică fix două săptămâni.

Nu am inclus în statistică newsletterele, dintr-un motiv foarte simplu: eu am ales să fiu abonat la ele, știți cum zic. Altfel spus, dacă le-aș fi centralizat și pe ele, aș fi influențat masiv rezultatul, cumva pe direcția de simpatii sau interese proprii (că doar de aia m-am abonat la newsletterele alea!).

Am grupat comunicatele în câteva categorii, pe care le-am creat în ideea de a structura cât mai bine acest articol. Dar cu subiectivitatea inclusă. Pentru că, spre exemplu, în ce categorie bagi un comunicat de presă pe care îl primești de la o companie, dar în care afli că angajații companiei aleargă la un cros umanitar? Bagi așa ceva în categoria ”Business” sau în categoria ”Sport”. Eu am ales să pun astfel de comunicate în anumite categorii în funcție de ”cantitate” de informație care mi s-a părut mai multă într-o categorie decât alta. Ceva de genul.

Am încercat, acolo unde s-a putut, să ”sparg” analiza în cât mai multe categorii, ca să fie cât mai clară chestiunea. Spre exemplu, când spun categoria ”sănătate” mă refer la o inițiativă venită din domeniul de business sau administrativ, nu din cel al societății civile, al cărei ”miez” este sănătatea, nu businessul sau administrativul sau societatea civilă, care au categoriile lor distincte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.