Citește acest decalog al campaniilor cu bloggeri. O resursă de aur despre influencer marketing!

Pariul pascalian pe care îl fac vegani și vegetarienii în legătură cu vitamina B12

Eu sunt omnivor. Deși, în ultimii ani, am redus consumul de carne cu mai mult de 70%. Nu pentru că m-a obligat cineva, ci pentru că așa am vrut eu. Pentru că am considerat că, de la 40 de ani încolo, trebuie să am mult mai multă grijă de mine, să ies din atitudinea de indiferență cruntă față de corpul meu, care m-a caracterizat până la această vârstă. Moment în care am pornit cursa de recuperare a propriei mele sănătăți, traseu pe care mă aflu chiar și când scriu aceste rânduri.

Alex, fiul meu de 19 ani, este de vreo doi ani vegan. Decizia lui. Pe care o respect și pe care, pe alocuri, o admir. Doar că am învățat alături de el că trecerea la un astfel de stil de viață înseamnă anumite provocări. Legate în special de o disciplină alimentară pe care trebuie să ți-o impui și de faptul că ești limitat în opțiuni (a se vedea când mergi la un restaurant ”normal” cât de slabă este oferta pentru vegani).

Dintre toate aceste provocări, pe mine m-a îngrijorat cel mai mult discuția despre deficiența de vitamină B12 în cazul regimului vegan. Am citit mult pe tema asta (am găsit mai mult păreri pro decât contra, ca să zic așa), am discutat aceste chestiuni cu Alex și, bref, el a luat decizia ca ar fi mai bine să ia niște suplimente de B12. Decizie pe care am salutat-o.

Părerile specialiștilor (și nu prea… e plin netul de ”părerologi”) diferă. Ca să nu zic mai dur. Eu personal tind să îi cred pe cei care susțin nu că este OBLIGATORIU un aport de vitamina B12 prin suplimente pentru un vegan (sau un vegetarian, e cvasi-asemănătoare situația). Ci pe cei care afirmă că, în lipsa stabilirii unui adevăr de necontestat în această chestiune, nu strică acest aport de suplimente.

Mie toată această discuție mi-a adus aminte de celebrul pariu al lui Pascal legat de credința (sau nu) în Divinitate. Care pariu, simplificat, sună așa, în cazul celor pe care îi putem numi atei:

Dacă Dumnezeu nu există, nu ai perdut nimic. Dar, dacă Dumnezeu există, ai pierdut totul.

Făcând o paralelă cu subiectul discuției noastre, dacă nu există nici o problemă cu deficiența de vitamina B12, este ok. Dar, dacă există această problemă și tu nu iei suplimente, atunci pierderea pentru sănătatea ta este foarte mare.

Există mai multe simptome care ar trebui să te pună un pic pe gânduri. Mai ales dacă vorbim despre o perioadă mai lungă de timp în care acestea apar constant. Sau, mai rău, dacă nu reușești să scapi de ele.

Închei acest articol chiar cu îndemnul Asociației Veganilor din România:

ATENTIE! Pentru a va asigura ca aveti o cantitate suficienta de B12 in organism, va recomandam sa luati suplimente cu vitamina B12 (de preferat sublingual) inca din prima luna de cand ati trecut la o alimentatie 100% vegetala. Totodata, va recomandam sa va faceti anual urmatoarele analize:

  • Homocisteina
  • Acid metilmalonic
  • Holotranscobalamina

Articol realizat în parteneriat cu B12 Vital.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.