Antreprenoriatul social = ideile și oamenii care schimbă lumea

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Încep acest material cu recomandarea fermă să vă înscrieți în excelenta inițiativa Chivas – The Venture, care este, pe scurt, o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar și, nu în ultimul rând, de a obține un lucru visat de mulți: recunoaștere internațională. Mai aveți timp până la sfârșitul lui octombrie :)

Textul de mai jos este scris de Doina Vilcescu, în urma provocării mele, la care v-am cerut să îmi scrieți despre antreprenoriat social. Lectură plăcută :)

————————–

Interesul pentru acest domeniu este in crestere, fapt demonstrat nu doar de numeroasele proiecte dezvoltate, dar si de numeroasele programe de training si cursuri. In anul 2009, 149 de scoli de business din 24 de tari ofereau cursuri care vizau domeniul social.

Antreprenoriatul social înseamna a face business pentru mai mult decât profit – pentru impact pozitiv. Înseamna a crea valoare acolo unde i-a fost negata posibilitatea de a exista. FUNDAMENTALA PENTRU UN ANTEPRENOR SOCIAL ESTE MISIUNEA SOCIALA PE CARE SI-O ASUMA. Aceasta misiune este ceea ce deosebeste un anteprenor social de un anteprenor de afaceri sau chiar de o companie responsabila social. Realizarea de profit sau deservirea nevoilor consumatorilor pot fi printre obiectivele unui anteprenor social dar acestea sunt numai niste modalitati de atingere a scopului social.

Antreprenoriatul social înseamna a implementa un model de business inovator, care vizeaza atât obiective de impact social,cât si obiective de auto-sustinere financiara. Banii nu sunt conditia esentiala, ci buna organizare si dorinta de a implica o comunitate anume in rezolvarea unei probleme cu care se confrunta. Sunt oameni nascuti pentru a servi comunitatea. In antreprenoriatul social, banii initiali sunt mult mai putini.Pentru finantarea proiectelor de acest gen, exista o lege care spune ca fiecare angajat trebuie sa doneze 2% din impozitul pe veniturile obtinute,bani ce ar putea ajuta astfel de proiecte.

Este greu sa obtii rezultate foarte repede, este nevoie de ani, dupa care trebuie sa schimbi macazul, sa rezolvi o alta problema cu care se confrunta comunitatea. Trebuie sa ai abilitatea antreprenoriala de a schimba „macazul”. In plus, proiectul trebuie sa fie unul pe termen lung, care sa intre in spectrul activitatilor de dezvoltare durabila.

Ca o concluzie:

  • anteprenoriatul social este social deoarece cauta sa rezolve anumite probleme sociale
  • anteprenoriatul social este antreprenoriat deoarece foloseste principii de business în vederea rezolvarii unor probleme sociale.

Antreprenorul social este cel care identifica problemele sociale si gaseste solutii noi, la care ceilalti nu s-au gandit, pentru a aduce o schimbare sociala viabila pe termen lung. Asa cum sublinia si Bill Drayton, un antreprenor social nu se va multumi doar sa ofere peste sau sa invete oamenii sa pescuiasca. El nu va avea liniste pana nu va revolutiona industria pescuitului.

Antreprenorii sociali sunt agentii schimbarii sociale ai secolului al XXI-lea.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)