Aaaaaaaaand… this happened.

Chinezu ăsta scrijelit pe banca asta poate fi oricine. Poate fi chiar un chinez de ăla cu acte în regulă. Cum poate fi o poreclă. Sau, cine știe, poate că cine a scris s-o fi gândit la mine (posibil, dar puțin probabil).
Dar de ce mi-a trimis mai multă lume poza asta? Pentru că ei îmi știu porecla de chinezu. Și, ca atare, consideră cumva că…
Că ce consideră? Că aici este chestiunea în cauză. Asupra căreia te invit să meditezi cale de câteva secunde.
Știi vorba aia cu nu este pentru cine se pregătește, ci pentru cine se nimerește? Ei bine, în construcția de brand personal este cumva fix invers: ca să te nimerești pe ceva (sau pe cineva), trebuie să te pregătești.
În cazul de față, eu tot am construit pe brandul meu personal. Din care porecla chinezu face parte inclusă ca impozitul. Dar DOAR pentru cei care mă știu destul de bine, o categorie de public crucială pentru reușita unui brand personal (spre deosebire de, să zicem, cei care abia acum intră în contact cu brandul meu personal, pentru care chinezu nu înseamnă nimic).
Cineva a scris ”chinezu” pe o bancă. Adică ”s-a nimerit”, cum ar veni. Iar eu, care ”m-am pregătit” cu construcția de brand personal, iote că trag beneficiile. Că la mine s-au gândit cei care mi-au trimis poza când au văzut ”chinezu”. Eu sunt șerif pe categoria asta mentală din sertarul din dulapul din camera din capul lor unde țin ei brandurile personale (o să revin asupra subiectului cu sertarele și dulapurile este de Champions League pe brand personal!).
”Bine, bine, dar o scrijelitură pe bancă ce beneficii îți aduce, serios acuma?!” – ai putea întreba. Și pe bună dreptate. La care io îți zic așa:
1. Beneficiul principal este că mi se confirmă faptul că am o strategie corectă de fixare a brandului meu în mintea unei părți importante a publicului meu țintă. ”Picăturile” astea chinezești mă ajută să mă intromisionez și mai tare în sertarul din dulapul din camera din capul lor unde țin ei brandurile personale. Astfel încât, la un moment dat, când au nevoie de ceva de la mine, să fiu primul la care se gândesc. Și pot să îți zic răspicat: funcționează fix așa. De ani de zile.
2. Gândește-te la mecanismul de funcționare, ca să îi zic așa. Nu neapărat la situația în sine, asta cu scrijelitura pe bancă. Gândește-te că în loc de scrijelitură cineva face o mențiune la ”aș vrea să mă apuc serios de construcția de brand personal”. Și cineva de lângă el, care mă are pe mine în sertarul din dulapul din camera din capul lor unde își ține brandurile personale, zice ”du-te la chinezu, că el e jupân pe treaba asta”. Și pot să îți spun răspicat: funcționează fix așa. Îmi vin leaduri așa de ani de zile.
Asta vine la pachet cu faptul că în construcția de brand personal că unii te pot ”scrijeli” în tot felul de părți, situații și percepții. Uneori nu cum ai vrea tu. Dar, per total, important este că în excelul acestui unit business numit brand personal (îți recomand cu o căldură devastatoare să te gândești așa la el) tu ieși pe plus, știi cum zic.
Aia zic.
PS Poza este făcută de stimabila Adina Saniuta. De ce mi s-a activat abia acum, când mi-a dat ea poza, dorința de a scrie ceva despre asta? Deși mi-au trimis mai mulți în decursul timpului așa ceva. Ei bine, asta este o altă discuție. Pe care nu am cum să o susțin până nu stau și cuget oleacă asupra ei…