Bun, să stabilim în primul rând ce înseamnă influencer. Din punctul meu de vedere, desigur. Adică, așa, mai pe business. Pentru că, nu-i așa, dacă există THE ÎNTREBAREA pe care TOȚI cei care se consideră influenceri mi-o adresează (în calitatea mea de jupân la agenția digitală Kooperativa 2.0, desigur) este ”cum pot să fac bani?”.
Ei bine, textul de mai jos este pentru voi. Adică exact pe ideea de făcut bani. Care vă interesează (dincolo de zbaterile de pleoape pe care, public, le comiteți mulți și vă dați jemomfichiști că nu vă interesează mundități de astea).
Influencer înseamnă nu că ai 3498 de catralioane de urmăritori, ci că reușești să îi activezi pe acești urmăritori într-o campanie comercială, în așa fel încât să aducă beneficii brandului care te plătește. Asta te face influencer.
Așa, pe scurt, zic. Căci pe lung, discuția este mai lungă (furculition). Ce ar fi de înțeles din asta este că doar relația cu brandurile te validează ca influencer în industrie.
Poți să fii influencer minunat fără să fii în relație cu brandurile? Desigur. Și chiar există. Și le urez multă sănătate și multă fericire. Doar că nu despre ei vorbesc aici. Ci despre cei care VOR bani de la branduri. Dar nu prea știu cum și cât și de ce și că cum, de astea.
Până o să scriu eu articol cu titlul (ceva de genul) ”Cele trei modalități prin care influencerii pot face bani” (este în draft, e pe vine, deci), vă zic despre o platformă de la 2 Performant, care intră în una din cele trei modalități, adică în cea pe care încă nu știu cum o să o botez în articol, dar probabil că o să fie o sintagmă care o să conțină ”marketplace”. Văd io.
Hoooooo, nu dați ochii peste cap! Căci nu vorbim despre afiliere aici (pentru asta sunt celebri cei de la 2Performant, desigur). Ci despre o extensie de business făcută de Dorin Boerescu and co. Și care este o platformă de influencer marketing.
Pe scurt, este vorba că tu, ca influencer, îți faci cont în platformă, completezi acolo toate câmpurile (inclusiv ce fee-uri îți vrea inimioara 2.0), iar brandurile sau agențiile se uită pe acolo și, în funcție de potriveala ta cu ce vor ele, te întreabă dacă ai vrea să intri în campanie sau nu. După care negociați voi pe acolo, zic.
Este o modalitate prin care poți face bani? Desigur. Principalul motiv, după umila mea părere (#aroganță) este că funcționează ceea ce eu aș numit fabuloasa putere a unei liste în vremurile nebune moderne.
Bine, poate fabuloasă este mult spus, știți cum zic. Dar faptul că un brand sau o agenție intră pe lista de influenceri care se regăsește în platformă și se uită pe acolo, iar tu ești acolo, îți crește masiv șansele să ai o șansă să prinzi o campanie.
În plus, făcând activ ceva (adică să vă înscrieți în lista aia), vă micșorați masiv șansele de a zice, again and again, ”pe mine nu mă caută brandurile și agențiile, deși sunt foarte bun!”. Ia faceți și voi un mic pas în direcția lor, s-ar putea să aveți niște surprize, zic. Căci statul și așteptatul după bani este o activitate de un donquijotism de-a dreptul înduioșător…
Da, știu, dați din mână a lehamite. Dar, dragi fete și băieți influenceri, fac asta de 13 ani de zile. Și vă spun că nu marea explozie de minunăție 2.0 vă poate aduce banul din campanii, ci acea mică picătură, cu încă o mică picătură și cu încă o mică picătură, care se tot adună, până ce, o anumită picătură reușește să spargă zăgazul și să lase toate picăturile alea de dinainte strânse să ajungă fix în paharul brandului.
Dacă vi se pare prea metaforic ce am zis mai sus, bine, vă zic direct: platforma de influencer marketing de la 2Performant vă poate crește șansele să prindeți campanii. Pe sistemul babei care tot îl ruga pe Dumnezeu să o ajute să câștige la loto (dacă nu știți bancul, întrebați și vi-l zic). Adică, dacă ești acolo, ai niște șanse. Dacă nu ești acolo, de unde Aladin să ai șanse să prinzi o campanie acolo?
Ah, și dacă vă întrebați de ce mă apuc să scriu abia acum despre această platformă (care a fost lansată în decembrie), răspunsul este unul simplu: întâi am testat-o. Cum e și firesc, de altfel. Căci a vă spune ceva fără să gust, ating, testez, nu face parte din feng shuiul meu pe acest blog.
Ce înseamnă testat? Înseamnă că inclusiv cu Kooperativa 2.0 am făcut o campanie în platformă (rezultate neconcludente, era perioada Sărbătorilor, cred…), care m-a ajutat să înțeleg cum funcționează din perspectiva unei agenții. Și înseamnă că zilele trecute ne-am întâlnit cu cei de la 2Performant la noi la birou, care ne-au explicat în detaliu ce și cum.
Bref, acum pot să vă recomand această platformă ca o variantă de lucru pentru voi, influencerii. Adică una din variantele prin care ați putea câștiga bani. Care merită măcar testată, zic.
Puteți vedea și în filmul de mai jos cum funcționează.
https://youtu.be/KqYdjOZFowk
4 thoughts on “În atenția influencerilor: s-ar putea ca platforma asta să vă aducă niște bănuți”
Salut, pâna la urmă nu pierdem nimic dacă încercăm. Problema e că sunt 3 categorii acolo și cu engleza e mai greu pentru unii, printre care și io, nici limba română nu o stăpânesc prea bine, dapoi engleza :D ,încerc cu google translate. Multă sănătate
P.S. ”Pe sistemul babei care tot îl ruga pe Dumnezeu să o ajute să câștige la loto” Dumnezeu I-a zis la un moment dat, cumpără și tu măcar un bilet.
Corect, nu pierzi nimic dacă încerci, ba chiar s-ar putea să câștigi ceva :D
Multumim, Cristi! M-am inscris si eu astazi .
Cu drag, sper să ajute! :)