Mă refer la cazul în care ceri o ofertă pentru o campanie de influencer marketing. Și în care zici ”vreau și o listă cu 20 de influenceri dintre care să aleg”.
Până aici totul e normal, firesc, precum adierea primăvăratică a unui primăveri care nu mai vine. Nefirescul (și pe alocuri lipsa de bun simț în relațiile comerciale) vine când tu folosești lista aia de influenceri ca să îi contactezi direct. Și agenției care ți-a dat lista cu pricina nici măcar nu îi mai răspunzi la mailuri sau la mesaje. Agenția aflând de la influenceri că au fost contactați direct de tine ca client, desigur.
Ni s-a întâmplat și nouă la Kooperativa 2.0 de câteva ori. Și a stârnit frustrare printre colegii mei. Care au alocat câteva ore de muncă pentru fiecare ofertă.
Adică nu e că o listă de influenceri, care să se ”pupe” cu nevoile unui brand specific, se face cu copy/paste dintr-o campanie mai veche. Ci cu consultarea unor liste cu sute de influenceri. Ca să găsim cea mai bună variantă pentru brand.
De aceea întreb: ți s-ar părea ok ca agenția să îți răspundă că îți dă lista cu respectivii influenceri contra unui fee? De ce să plătești acel fee?
Pentru că obții ceva ce tu nu ai. Și nici nu știi cum să faci rost. De aceea plătești. Această plus-valoare.
Mai simplu de atât n-am cum să o explic. Desigur, în cazul în care derulezi campania cu agenția de la care ai primit oferta, fee-ul inițial pe care l-am plătit se ”reportează” în costul total al campaniei.
Deci nu pierzi niciun bănuț. Mai corect de atât n-are cum.
Ah, încă ceva: să nu crezi că cei care au făcut smardoismul ăsta reprezintă companii mici. Inclusiv cu companii mari și foarte mari am pățit asta.
5 thoughts on “Ai plăti un fee pentru a primi o ofertă?”
Si cereti bani pe oferte acum? Mi s-ar parea un pas extraordinar de bun inclusiv in industria de research, unde primim cereri de oferta “ca la piata”: vreau si un pic de analiza a competitiei, si niste renduri in piata, si ce zic consumatorii, puneti si un pic de focus grupuri.
Iar dupa ce stai ore (uneori zile) sa le researchuim metodologia, nici nu mai raspund la telefon.
Da, la noi asa este: platesti pentru research si, daca semnezi cu noi implementarea, iti scad acei bani din fee. Mai fair de atat n-are cum, zic.
Mi se pare o idee foarte buna! Si noua ni se intampla sa calculam sute de preturi pentru diverse licitatii si sa oferim solutii de tipar eficient. Care mai apoi, solutiile sa fie folosite pentru noi cereri de pret carte alte tipografii. Nu ne deranjeaza comparatiile dar daca tot oferim noi solutii de tipar eficiente de ce sa nu fie si platite? Si cum bine spui, la concretizarea proiectului se scad din valoarea totala a acestuia. Este o abordare perfect normala avand in vedere lisa de etica profesionala a unor oameni din companii.
Un singur lucru nu pricep:
„Ci cu consultarea unor liste cu sute de influenceri”.
SUTE??? Adică-n clipa asta există o listă în RO cu sute de persoane relevante (asta este influencer-ul, o persoană relevantă)? SUTE? Nu maximum 5, hai, poate 10?
Sunt mii, dacă e să analizăm câți influenceri sunt folosiți anual în campanii sau care, după caz, fac campanii ei (gen afiliere).