Modul în care reacționezi la conținutul altora spune mai mult despre tine decât conținutul tău

Pentru început să ne uităm un pic la două dintre reacțiile de pe Linkedin la articolul meu ”Când nu acceptăm ce am fost, cum am putea fi împăcați cu ce suntem și cu ce vom fi?”.

Sunt activ la modul serios pe Linkedin chiar de când a apărut și varianta sa pe sistem de rețea socială, în 2017. Și în continuare, sudalma supremă a (autoasumaților) Linkediniști la adresa unui conținut este asta: e de FB, nu de Linkedin.

Ceea ce aduce în discuție chestiunea cu adaptarea conținutului pentru fiecare platformă socială în parte. Ceea ce este foarte important, uneori decisiv pentru succesul sau insuccesul respectivului conținut.

Căci a nu ști cum ticăie platforma respectivă este în imensa majoritatea a cazurilor echivalent cu semnarea unei sentințe definitive și irevocabile că mergi cu conținutul tău la locul de veșnică verdeață a conținuturilor. Ceea ce, în termeni de business, înseamnă beneficii zero barat.

A-ți adapta conținutul la fiecare platformă socială în parte înseamnă conținut diferit, de fapt, pentru fiecare platformă socială în parte. Chiar dacă adaptarea se face la nivel de formă, dacă vrei. Gen, pe Instagram pui video ăla la story în format vertical, pe FB îl pui orizontal, pe Tik Tok ai grijă să aibă nuș ce filtre la modă, pe Linkedin poate nu îl pui deloc etc.

Sigur, discuția este mult mai lungă aici și ține de un anumit feng shui pe care îl are fiecare rețea socială. De un anumit the new normal, care reprezintă un set de cutume care se schimbă constant. Spre exemplu, dacă pui acum mai mult de două htaguri pe FB, o parte din publicul mai premium (ce-o mai fi însemnând și asta) strâmbă din nas. Sau dacă pui pe Instagram fotografii pe orizontală (pe lat), exegeții acestei rețele te fac de telecomandă. Și tot așa. Dar, cum ziceam, discuția e lungă, nu o duce aici, nu-i momentul și nici rostul.

Așadar, adaptarea conținutului pentru regulile de funcționare pentru fiecare platformă în parte funcționează. Dar de cele mai multe ori este o condiție necesară, dar nu suficientă. Căci abia după ce ai bifat acest pas important, urmează adevărata muncă: să dibuiești ce conținut se potrivește publicului tău țintă. Iar aici munca devine și mai interesantă (a se citi foarte grea).

Care ia timp. Mult timp. De set-up corect al paginii sau al contului (ah, cât de multe se ratează pentru că nu se face acest pas teribil de important). De testare a tipurilor de conținut (text, video, foto, quizz, reel, story, poll, cu emoji sau nu, lung, scurt, mediu etc) pentru a vedea care este cel mai bun pentru publicul tău (care este ori stelist, ori dinamovist, ambele #NAreCum). De analiză a ceea ce ai testat. Apoi de ales cele mai bune modalități de acțiune. De alocat buget pentru ele. Și apoi, de multe ori, pentru că lumea digitală se schimbă teribil de repede, să te trezești că ești pus în situația de a relua întreg ciclul.

În plus, ca să se complice și mai tare lucrurile și așa deja super-complicate, pe lângă conținutul pe care îl faci pe conturile tale de brand, mai trebuie să ai în vedere și chestiunea de mai jos.

Ce spun despre tine reacțiile tale la conținutul altora

Jackie Bojor îmi reproșează că am pus conținut de FB pe Linkedin. Probabil pentru că în istoria sa de trial and errors în ceea ce privește cel mai bun conținut pe care să îl livreze publicului său țintă genul ăsta de remarcă funcționează. Sau, poate, pur și simplu valorile avatarului său de pe Linkedin (nu persoanei reale) nu se pupă cu genul acesta de conținut cum am pus eu, din care lipsește orice formă de excel sau de bolboroseală corporatistă.

În același timp, Ana Nicolescu spune că este cel mai fain articol de pe blogul meu. Probabil pentru că în istoria sa de trial and errors în ceea ce privește cel mai bun conținut pe care să îl livreze publicului său țintă genul ăsta de reacție funcționează. Sau, poate, pur și simplu valorile avatarului său de pe Linkedin (nu ale persoanei reale; deși în cazul Anei nu e cazul) se pupă foarte tare cu genul acesta de conținut cum am pus eu, din care lipsește orice formă de excel sau de bolboroseală corporatistă.

Modul în care reacționezi la conținutul altora spune uneori mai mult despre tine decât conținutul tău.

Căci, nu-i așa, atunci când îți creezi propriul conținut ții cont de anumite reguli (cum ar fi cea de mai sus cu forma filmului), de anumite obiective, te (auto)încorsetezi pe anumite calapoade, cum ar veni. Adică ești mai cu batista pe țambalul conținutului de pe propriul cont din social media.

Ei bine, de cele mai multe ori, când te duci să comentezi conținutul creat de alții, uiți de regulile pe care le respecți atunci când creezi propriul conținut. Sau, mai degrabă, evadezi din ele. Le revoci provizoriu. Le contești irefutabil. Și devii un comunicator totalmente diferit decât ești pe propriul cont.

Chestia asta, ruptura de percepție – sau cum să îi zic – îi derutează pe cei care sunt în comunitatea ta (ehe, și ce greu ți-a fost să îi aduni acolo…). Ei intră într-un soi de disonanță cognitivă. Și, de fiecare dată când pățesc asta, când văd că tu, ca brand, comunici într-un fel de contul tău și în cu totul alt fel când reacționezi la conținutul altora, de fiecare dată, zic, se mai depărtează un pic de tine, ca brand. Devin mai sceptici față de ceea ce le transmiți. Și, în cele din urmă, îți dau papucii 2.0.

Moment în care te invit să te uiți la cum am reacționat eu la cele două păreri. Și să îmi zici ce crezi despre asta.

Iar cel mai bun conținut pentru brandul tău este…

Urmărind în paralel cele două reacții, concluzia principală pe care încerc să ți-o induc fix ca un baros care se repede să spargă o spumă de bere este aceasta: faptul că persoana X are o strategie de conținut care funcționează nu înseamnă că toată lumea ar trebui să facă precum persoana X. Ba chiar e aberant să gândești așa.

Există un numitor comun, ca să îi zic așa, despre ceea ce ar fi indicat (nici măcar nu folosesc verbul ”a trebui”) să facă toți cei care încarcă conținut pe o platformă socială. Dar, odată acest pas bifat, depinde de fiecare brand ce conținut creează și cum merge mai departe din punct de vedere strategic.

În 15 ani de când fac marketing digital la nivel profesionist (a se citi: cu bugete mari și foarte mari), am învățat o regulă fundamentală (mă rog, o consecință-concluzie): ce se potrivește lui X în materie de conținut nu are nicio legătură cu ce se potrivește lui Y. Și nici cea mai mică legătură cu ce i se potrivește lui W. Despre H nici nu mai are rost să vorbim, desigur.

E greu să faci marketing digital cât de cât ideal? Foarte greu. Enorm de greu. Poate tocmai de aceea mulți încearcă, dar puțini reușesc cu adevărat. Nu poate. Sigur.

Aia zic.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Modul în care reacționezi la conținutul altora spune mai mult despre tine decât conținutul tău”

  1. LinkedIn ajunge cumva… uite că nu știu ce exemplu să dau în materie de elitism prost înțeles. Am să las doar treaba asta mai jos, la care am reacționat. Să se blocheze, să se raporteze, să se ceva, nu se mai poate cu ăștia care pun pe platformă ceea ce cred EU că nu trebuie pus…

    „Foarte multe persoane utilizează LinkedIn cumva invers…

    În loc să se promoveze sau să promoveze oameni ce își caută noi roluri sau joburi, să se implice activ în campanii și să ofere ajutor, marginalizează oameni, crează materiale conflictuale și se dau în bărci ca să spun așa, pe munca altor persoane.

    LinkedIn este o platformă în mare pentru #networking de calitate și căutare de noi roluri, promovarea muncii personale sau munca companiei și oferirea unor locuri de muncă.

    Din moment ce intriga și falsa modestie, grandomania și minciuna își fac loc chiar și pe o astfel de platformă, persoanele respective ar trebui să fie blocate sau raportate.

    Îmi este greu să cred că dintr-o platformă de genul acesta se poate face troacă și că există mai multe partajări sau comentarii la postări zeflemiste și atacatoare, față de comentarii la postări legate de muncă, joburi sau promovare personală.

    Sper totuși ca persoanele care sunt aici să ajute și să vorbescă cu rost, nu vor cădea în sfera cealaltă.

    Sunt multe persoane care chiar aduc lumina în viața celor ce caută material de calitate și oportunități și sper să rămână așa!”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.