Unele branduri în pandemie sunt ca braconierul cu căprioară aia de pe umărul stâng

Și cum se plimba pădurarul prin pădure, numai ce îl vede pe braconier cu o căprioară pe umăr. Se duce către el și îi zice:

Ce faci, măh, cu căprioara aia pe umăr?
Care căprioară?
Aia de pe umărul tău.

Braconierul se uită mirat pe umărul lui drept și zice:

Ce căprioară, bre?

La care pădurarul:

Aia de pe celălalt umăr, măh!

Braconierul se uită înspre umărul lui stâng și tresare:

Pfoai, dar cum a ajuns căprioara asta aici?!

Bancul ăsta, de o vechime impresionantă (îl știu de când eram copil), se potrivește la marele fix în contextul de astăzi. Cu referire la amprenta digitală a brandurilor. Sau, cum îi spun alții (și mie mi se pare nițel incomplet și nu prea atotacoperitor), prezența digitală a brandului.

Amprenta digitală este căprioara. Contextul actual, pandemia, este pădurarul. Iar braconierul este, desigur, brandul. Stai, stai, înainte să te ia oftica pentru că ți-am făcut brandul braconier, stai nițel să explic ce am vrut să zic. Pentru că, nu-i așa, suntem într-o metaforă. În plină pădure comercială, ca să zic așa. Chiar junglă, aș putea zice…

Care-i faza cu căprioara

Amprenta digitală este căprioara pentru că brandul oricum o purta pe umeri, chiar dacă – și aici mirarea unor oameni de la branduri este imensă când realizăm la agenție auditul brandului în social media – brandul habar nu avea că poartă o astfel de căprioară pe umeri.

Uneori auditul pe care îl realizăm (apropo îți recomand cu mega-căldură un astfel de audit; vorbim, dacă e) ne arată că este mai rău: brandul crede că poartă pe umeri o căprioară zvârlie, când de fapt habar nu are că duce în spate un popândău morocănos.

Ce vreau să zic cu asta este că indiferent dacă tu, ca brand, știi sau nu știi, vrei sau nu vrei o căprioară amprentă digitală oricum ai pe umeri. Sau un popândău. Sau o marmotă.

Când vrei și știi, ai cât de cât un control despre cum să arate amprenta digitală a brandului. Pentru că tu decizi pe ce canale să fie prezent brandul, cu ce tone of voice, cu ce tactici, cu ce periodicitate, cu ce resurse alocate, cu ce influenceri să te asociezi etc. Adică ești cât de cât în controlul despre ceea ce lumea ar trebui să afle despre brandul tău.

Spun ”cât de cât” pentru că social media este atât de mare și de imprevizibilă încât este absolut imposibil să crezi că poți să controlezi total amprenta digitală a brandului tău.

Ceea ce ne aduce la partea cu popândăul. Care apare pe umerii brandului atunci când brandul nu știe, nu poate sau nu vrea să își construiască o amprentă digitală cât de cât corectă. Caz în care oricum amprenta există. Doar că este construită de ceilalți. De toți cei care au zis ceva despre brandul respectiv în social media.

Iar asta înseamnă control fix zero al brandului respectiv asupra amprentei sale digitale. Pentru că nu brandul își construiește amprenta, ci o construiesc ceilalți din afara brandului. Și fac asta cum vor ei. Un risc pe care nu este deloc recomandabil să și-l asume un brand.

Ce înseamnă o construiesc alții? Simplu: cei care vorbesc în social media despre brand. Și o fac fix cum vor ei. Și, de cele mai multe ori, fix cum nu vrei tu ca brand să o facă. Și, în lipsa unei amprente digitale a brandului tău corect construită, care ar funcționa ca un fel de scut, iată cum amprenta brandului tău este construită de alții, nu de tine. Pentru că tu nu ai amprenta digitală, știi cum zic.

Care-i faza cu pădurarul

Pădurarul este pandemia. Sau, mai larg, contextul actual. Căci vorbim mai degrabă despre consecințele pandemiei decât despre pandemia în sine. Căci faptul că multe branduri s-au trezit (cumva ca braconierul din poveste) că pot ajunge la potențialii clienți doar în digital în timp ce amprenta lor digitală era varză este o consecință a pandemiei, nu pandemia în sine.

Mă rog, nuanțe. Dar importante. Chiar foarte importante. Pentru că, dacă te gândești doar la pârdalnica asta de pandemie, s-ar putea să fii în paradigma fals-aspirațională a lui ”o să treacă și asta”. Și ai avea dreptate, la un moment dat o să treacă și pandemia asta.

Dar consecințele pandemiei nu o să treacă. De aceea este extrem de important să te gândești la viitor în astfel de nuanțe. Pentru că – presupun că știi deja – viața unui brand este plină de nuanțe de gri și de variabile masive, nu de certitudine aprige. Deci, încă o dată, pandemia o să treacă, consecințele sale o să rămână multă vreme printre noi.

Iar acest pădurar numit contextul consecințelor pandemiei arată înspre căprioara de pe umărul brandului și întreabă brandul care-i faza cu ea. Sau, și mai bine, acest pădurar ajută brandul să vadă că fix pe umărul înspre care nu s-a uitat din prima poartă acea căprioară.

Moment în care brandul, dacă tot a descoperit că are ditai căprioara pe umăr, ar fi bine să se apuce să o și gestioneze cum trebuie. Adică să își construiască la modul corespunzător o amprentă digitală corectă.

Care-i faza cu brandul braconier

Că aici am vrut să te aduc. Să îți explic că logica bancului din punctul meu de vedere – cam metaforic, știu, dar îngăduiește-mi acest mod de a pune lucrurile – este că braconierul habar nu avea că purta căprioara aia pe umăr. Și că întâlnirea cu pădurarul a fost un noroc pentru el tocmai pentru că a aflat despre căprioara aia.

Poate nu este cazul tău, dar foarte mulți oameni care se ocupă de branduri au simțit de multă vreme că poartă o greutate mare pe umeri. Și nu știau ce este. De multe ori era fix căprioara aia numită amprentă digitală construită de alții, nu de brandul respectiv. De aceea era foarte grea. Pentru că nu știau că există și pentru că nu exista nici o urmă de control asupra ei.

Poate nu este cazul tău, dar foarte mulți oameni care se ocupă de branduri au simțit că pandemia le-a dat un cartonaș galben pentru că au neglijat amprenta digitală a brandului și s-au repezit înspre agenții, înspre freelanceri sau înspre ”știu eu un băiat” să le rezolve repede, de pe o zi pe alta dacă se poate, ceea ce au neglijat să facă ani de zile. Ceea ce este imposibil, desigur.

Poate nu este cazul tău, dar foarte mulți oameni care se ocupă de branduri au înțeles că ar trebui să iasă din pandemia asta cu lecția fundamentală învățată. Aceea că o amprentă digitală corectă a brandului nu doar că nu te încurcă deloc, dar uneori este singura variantă prin care mai poți ajunge la clienții tăi.

Iar dacă este cazul tău, dacă te-ai regăsit printre rândurile de mai sus, stai oleacă și cugetă. La ce ai de făcut de acum înainte. La căprioara aia de pe umărul tău stâng. Care ar trebui să devină o amprentă digitală a brandului, corect construită și pe care să o controlezi tu cât se poate de bine și de mult.

Pentru ca data viitoare când te mai întâlnești cu pădurarul să te salute cu respect și să îți ureze drum bun prin pădurea comercială. Care uneori este chiar junglă.

social media coaching
xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

2 thoughts on “Unele branduri în pandemie sunt ca braconierul cu căprioară aia de pe umărul stâng”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.