Îți amintești prima ta mașină? Ce sentiment de ”uau” ai avut? Cât de mândru te-ai simțit că, în sfârșit, ai intrat și tu în rândul lumii, cum se zice pe la noi :)
Pentru generația mea, mașina era o chestie de statut social.
Bine, sigur că te ducea și te aducea, dar nu aspectul ei funcțional era numero 1, ci faptul că, vorba aia, altfel te duceai după pâine cu mașina :))
Chestiunea asta cu mașina ca statut social s-a păstrat și pentru generațiile mai tinere, nu zic nu. Doar că a migrat un pic înspre zona de mașini premium. Adică nu orice mașina ”bifează” pentru generațiile tinere căsuța cu statutul social.
Celelalte mașini, alea mai puțin premium, ca să le zic așa, sunt pentru noile generații ceva funcțional, cu care să îți faci treaba. Pentru noi nu era așa. Orice mașină, orice primă mașină era ”uau”. Alte vremuri, desigur :)
Legat de mașina ca sculă funcțională (pardon my French), ea vine la pachet nu multe stresuri.
Dincolo de costurile sale de operare (benzină, asigurări, serviceuri etc.), vin și niște costuri mai greu cuantificabile, dar teribil de enervante.
Și menționez doar două aici: traficul și parcările.
Simt intens că în secunda în care ai văzut aceste două cuvinte ți-a și crescut tensiunea un pic. Este? :))
N-ai ce face, nu poți stăpâni acest sentiment, este deja reflex condiționat. Căci traficul și parcările (mai precis lipsa lor…) sunt două stresuri teribile pentru orice șofer.
Hai să vorbim un pic despre parcări
Și să facem un exercițiu de imaginație. Adică să ne gândim cum ar fi dacă toate parcările din orașul în care stai (sau în care ajungi, că doar circuli mult) ar fi deștepte.
Adică intri în mașină, bagi destinația unde vrei să ajungi (unde vrei să parchezi, deci) și vezi ce locuri sunt disponibile în zonă. Și rezervi un loc începând cu ora la care îți zice Waze sau Google Maps că o să ajungi (ish, desigur).
O să se ajungă și acolo. Dar primul pas este ăla care – furculition – este primul. Adică să existe parcări deștepte. Peste tot. La toate instituțiile. La toate complexele rezidențiale. La toate magazinele, mari sau mici. Peste tot, practic.
După care, când fiecare astfel de entitate (ca să îi zic așa) și-a implementat un astfel de sistem de parcare deștept, s-ar putea realiza ce am zis eu mai sus în exercițiul de imaginație.
De ce merită un sistem de parcare deștept
Dar să începem cu începutul, cum ziceam. Adică să îți răspunzi la întrebarea ”oare merită să implementez un sistem de parcare deștept?”.
Răspunsul este unul categoric: DA! Așa cum încerc să îți demonstrez mai jos, în parteneriat cu stimabilii de la sistemeparcareplata.ro.
Apropo, dacă te interesează subiectul și vrei să afli mai multe, dă un mail pe teodora.adamache@tritech.ro și spune-i că vii din partea mea. Sau nu-i spune nimic, tot aia e, Teodora e profi și o să îți dea toate informațiile necesare :))
Să începem cu avantajele pe care ți le poate aduce un astfel de sistem deștept de parcare.
1. Controlul traficului în parcare
Mai direct spus, parchează doar cine vrei tu, nu și cei cu ”o las și io 5 minute”, care se fac 3 ore jumate.
La faza asta avantajul nu este doar că oferi clienților tăi (ca să le zic așa generic) și NUMAI lor relaxarea că au un loc de parcare, dar – mai important, cred – te ocupi și de reversul medaliei: reduci mult din frustrarea acelor clienți că alții, care nu au treabă, au prins loc de parcare și ei nu. Gândește-te un pic la asta.
2. Fluidizarea traficului
Barierele sunt foarte rapide, au un ciclul de deschidere/închidere de 1,2 secunde.
În contextul în care – cumva furculition, dar eu tot o zic! – un astfel de sistem deștept de parcare îți ordonează teribil spațiul, adică nu mai există posibilitatea de haos, cum se întâmplă în multe locuri (cu nervii aferenți pentru toată lumea…).
3. Sursa de venit
Dacă te interesează acest aspect, adică parcarea cu plată, io zic să dai un mail pe teodora.adamache@tritech.ro, ca să afli mai multe. Căci s-ar putea să fie soluția corectă pentru ce ai nevoie.
Așa, ca idee (și ca bază de discuție), din experiența instalărilor anterioare de parcări deștepte, recuperarea investiției (bariere, stații de intrare și de ieșire, casa de plată automată sau asistată) se face în maxim 12 luni.
4. Monitorizarea gradului de ocupare
Țin minte ce mi-a povestit un CEO de companie mare, cum a pierdut un client baban tocmai pentru că… Dar să îți zic pe repede înainte povestea.
Zi mare, CEO-ul meu aștepta un potențial client foarte important. Ăsta, clientul, prefera să conducă el mașina, nu avea șofer. Și ajunge clientul la sediul firmei (central, fiță de fiță), dar nu găsește parcare.
Și îl sună pe CEOul meu. Și îl întreabă unde să lase mașina. Ăsta, CEOul, pentru că el avea locul lui rezervat, îl durea la patină de chestiuni de astea (”păi, de ce am io oameni pe care îi plătesc, să se ocupe de chestiuni de astea!”) nu are nici cea mai mică idee ce să îi zic (a dat-o cu ”trimit io nu băiat să se ocupe”, adică balcanisme de astea).
Clientul se enervează și pleacă. The end.
De prisos să vă spun că CEOul meu, după exeperiența asta, în fiecare job de conducere pe care l-a avut de atunci, faza cu parcarea o rezolva în primele săptămâni de la instalare. Așa tare l-a ”prăjit” întâmplarea :))
5. Fidelizarea vizitatorilor
Asta-i o chestie foarte interesantă. Pentru că, din nou, parcarea este un stres foarte mare. Așa că atunci când rezolvi acest stres aduci un mare, mare beneficiu unui client.
Cum poți face asta? Prin oferirea de ore de parcare gratuite pentru clienți sau prin închierea de abonamente cu acces în baza recunoașterii numerelor de înmatriculare.
Spre exemplu, se poate stabili un tarif orar diferit în anumite intervale orare sau se pot încheia abonamente pentru cei care locuiesc/lucreaza în zonele invecinate.
Și un beneficiu bonus: aspectul parcării. Nu că nu ar fi evident. Adică într-un fel arată o parcare unde fiecare ”împlântă” mașina după cum îl taie capul și abilitățile șoferistice (și nu de puține ori lipsa de bun simț…) și altfel arată o parcare precum cea despre care povestim acum.
Cât costă implementarea unui sistem de parcare deștept
Investiţia variază între 18.000 de euro şi 60.000 de euro, dar pentru parcările aferente centrelor comerciale sau aeroporturi investiţia poate fi de până la 400.000 de euro.
Beneficiarul poate dori să recupereze investiţia într-un timp foarte scurt sau poate eşalona amortizarea preferând să ofere bonusuri clienţilor sub forma posibilităţii de folosire a parcării (cum este cazul centrelor comerciale sau al hotelurilor).
Oricum cel mai bine este să dai un mail pe teodora.adamache@tritech.ro, ca să afli mai multe.
Apropo, cei de la Tritech Group, din care face parte si sistemeparcareplata.ro, te ajută inclusiv cu finanțarea. Poți analiza și această variantă, s-ar putea să îți convină.
Apropo de Tritech, sistemele companiei de parcare cu plată a asigurat aproape 8.000 de locuri de parcare până acum.
Dintre clienți: Aeroportul Internaţional Iaşi sau Centrul Istoric Alba Iulia, Băneasa Shopping City sau Patinoarul Telekom Arena.

Pentru cei mai tehnici, dau și niște variantea de parcări deștepte:
- Sistem cu jeton BFT
- Sistem stand-alone BFT
- Sistem interconectat Equinsa
- Sistem de recunoaștere numere inmatriculare
- Sistem de ghidare și numărare locuri libere
Uite trei filmulețe întru exemplificarea avantajelor unui sistem de parcare deștept.
2 thoughts on “Cinci motive pentru care merită să ai un sistem de parcare deștept”
Ok, ai dreptate, insa mai sunt variante cu cele etajate cum se mai gasesc prin Drumul Taberei. Eu deocamdata stau la parcare me de la bloc :).
Sa fie cat mai multe! Ca aia este ideea, sa vedem un pic de ordine si disciplina pe sectorul asta :D