Hai să afli cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare. Și să înțelegi cât de important este brandul „șefului” pentru un potențial angajat :)

Cum l-am cunoscut pe Joseph Pine și am învățat diferența dintre marketing și consumering

Știam despre Joseph Pine așa cum știe orice om care este cât de cât interesat de ceea ce îndeobște se numește business. Pentru că (măcar) cartea lui ”The Experience Economy” este un must-read pentru orice om din zona asta.

Ei bine, când cei de la Enel mi-au făcut propunerea să merg în Bogota (Columbia) pentru evenimentul #EnelFocusOn, am zis un ”da!” entuziast din prima.

Pentru că 1. Columbia!!! 2. am urmărit constant seria asta de evenimente și i-am dat mereu un Like virtual, ca să zic așa.

Abia apoi am aflat că Joe (așa ne-a zis chiar el să îi zicem) o să fie key-note speaker. Și brusc dorința mea de a ajunge cât mai repede în Bogota a primit o infuzie de andrenalină :D

Un american și un chinezu în Columbia :D

Vă zic așa, pe concluzie directă: Joe a fost excepțional în prezentarea lui. Aveți filmul mai jos (cu întrebarea mea la min 55.50 :D). Vă recomand la modul corespunzător să vă faceți timp să o vedeți.

Pentru că teoria sa cu trecerea de la marketing la consumering și, mai ales, argumentele sale o să îți întoarcă un pic feng shuiul pe dos. În sensul bun, însă. Adică o să îți dea multe teme de gândire.

Și, desigur, printre ele o să fie eterna și celebra (în cerul tău interior..) întrebare ”ce am făcut greșit?!”.

#EnelFocusOn a fost un eveniment foarte tare. Deși – între noi fie vorba :D – brieful pe care l-am primit a fost unul tare ciudat pentru mine: ”vorbește cu lumea de acolo, împărtășește experiența ta”. Atât. Ceea ce m-a confuzat masiv, recunosc, căci eu sunt obișnuit cu briefuri de alea pe puncte și subpuncte :D

Dar, odată ajuns acolo, am realizat că fix despre asta este vorba. Nu să slăvim brandul (chiar ni s-a atras atenție că nu este despre asta, despre a lăuda Enel sau ceva), ci să interacționăm pe tema dată, să ne aducem fiecare contribuția, astfel încât să plecăm toți de acolo mai câștigați.

Și fix așa s-a întâmplat. Căci, pe lângă excepționala contribuție a lui Joe Pine (nu doar în cadrul prezentării oficiale, că doar am mai băut niște ceaiuri cu el după aia :D), am povestit cu colegi din SUA, Spania, Italia, Brazilia, Agentina, Chile și, desigur, Columbia.

Și a fost minunat, pur și simplu minunat! Pentru că, deși digitalul ăsta pare că ne aduce din ce în ce mai mult la un numitor comun, de fapt, dacă stai să te uiți mai atent unii la alții (iar noi fix asta am făcut acolo), vezi că – vorba proverbului luat un pic la pilă – atâtea țări, atâtea digitaluri.

Deși îmi plăcea conceptul #EnelFocusOn înainte de Columbia (motiv pentru care am urmărit constant lucrările htagului, cum ar veni), după ce am participat în calitate de invitat am înțeles cu adevărat ce impact teribil au acele discuții, acele întâlniri, acele insighturi obținute acolo.

Este, probabil, una din cele mai faine activări de brand pentru cei care participă. Una în care singura presiune pe care o simți este aceea de a învăța cât mai mult. Doar că este o presiune pe care o pui tu singur asupra ta, nu vine din partea brandului :)

Bun, cum ziceam, merită să vă faceți timp să vedeți prezentarea lui Joe. Io am pus o întrebare la 55.50 :D Și poate îi citiți și cartea, zic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.