Hai să afli cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare. Și să înțelegi cât de important este brandul „șefului” pentru un potențial angajat :)

Ce rezultate am obținut după 8 luni de affiliate marketing

Menționez din start că ce am făcut pe partea de affiliate marketing a fost cu obiectivul unic de a testa acest mod de a fi prezent pe net (ca să o zic pe șleau). Așa cum, de altfel, fac foarte multe în social media. Cu anumite costuri de rigoare, desigur, dar asta face parte din farmecul meseriei, ca să îi zic așa :)

De ce am vrut să testez această modalitate? Pentru că am vrut să intru un pic în pielea influencerilor (hai să le zicem așa, ca să fie mai clară treaba) care folosesc preponderent affiliate marketing în obținerea de bani din ceea ce fac pe internet (ca să o zic mai puțin tehnic).

De ce am vrut să intru în pielea acestor influenceri? Pentru că la Kooperativa 2.0 oferim inclusiv servicii de performance marketing, iar afilierea (in my book) întră în această categorie mai largă.

Avem inclusiv clienți pentru care gestionăm prezența pe platformele de afiliere pentru că nu este de ajuns doar să fii prezent acolo ca să ai succes, pentru că o astfel de platformă are o logică de marketplace, iar în marketplace tu trebuie să te agiți, nu îți pică nimic fără investiție. E mult de discutat, dacă vreți ne auzim pe office@kooperativa.ro să povestim mai multe.

Înainte de a vă arăta statisticile mele, se impune o necesară precizare (ca să nu se înțeleagă alte lucruri): am calculat cam cât din timpul pe care îl dedic social media mi-a luat partea asta de affiliate marketing și mi-a ieșit un ”stânjenitor” 3%. Cam atât am dedicat din timpul meu afilierii (practic, faptul că scriu acum acest articol crește masiv procentul, știți cum zic…).

Ei bine, lucrurile se complică în stânjeneală. Pentru că din acești 3%, mai mult de jumătate din timp mi l-am petrecut studiind platformele (în special 2Performant, de ProfitShare nu știu de ce nu m-am lipit prea bine…). Adică adevărul adevărat este că, în aceste condiții, procentajul scade pe la 1.5- 2%.

E puțin timp investit în affiliate marketing? Oooooooh, da! Doar că, again, eu am vrut să fac asta pe ideea de testare, de înțeles cum funcționează, nu de a obține cu adevărat beneficii din asta. Așa că, pentru mine, procentajul a fost ok.

Mai trebuie spus că, deși sunt prezent pe 2Performant de pe la sfârșitul lui 2017, abia în primăvara lui 2018 am început să apăs pedala de accelerație, ca să îi zic așa, și abia de prin vară m-am apucat serios de treabă.

Bref, statisticile de mai jos, dacă ar fi să le calculăm la modul real, reprezintă, cumulat, vreo 8 luni în care m-am ocupat la modul serios (mă rog, în procentajul despre care v-am zis mai sus).

Bun, să trecem la rezultatele obținute (valabile azi, 27 februarie 2019).

Am vândut 318 produse și servicii în valoare de 7.795,95 Euro, obținând comisioane cumulate de 613,92 Euro.

Nu vă dau alte statistici, căci ne prindem urechile și ne depărtăm de scopul acestui articol, zic. În plus, hai să zicem că nu dau chiar totul din bucătărie, știți cum zic (în special categoriile unde scorez catastrofal; dap, am și de astea…).

E mult, e puțin? Depinde din ce balcon te uiți. Din perspectiva unui Greucean care face DOAR afiliere, ce am făcut eu sunt peanuts. Din perspectiva cuiva care încearcă să obțină beneficii din social media, dar nu prea reușește, este ceva cât de cât frumos.

Pe mine m-a interesat, cum ziceam, testarea. Faptul că am niște numere pe care să pot face analiza este îmbucurător, zic.

Pe partea de concluzii pe care le-a, tras după această perioadă de testare, ar fi așa:

Dacă ești influencer (sau cum vrei tu să îți zici)

Mi-e greu să găsesc motive pentru care să nu încerci partea de afiliere. Mai ales dacă ai o comunitate deja formată în jurul tău. Măcar să o încerci, zic. După care tragi tu concluziile dacă merită sau nu.

Recomand să încerci să vinzi doar produsele și serviciile care ți se potrivesc sau care îți plac. Pentru că, altfel, nu o să îți iasă, pur și simplu simte lumea că nu se pupă cu ce ești și cu ce faci (vezi ce zic la mine, mai jos).

Nu ar fi rău deloc să te înscrii și în platforma de influencer marketing de la 2Performant. Am zis aici de ce recomand asta.

Dacă ești companie și vinzi în online

Merită măcar să faci un test. Costurile de intrare în platformă sunt de vreo 500 de lei la 2Performant, adică lejereanu, really, pentru un business care vrea să facă bani, zic. Pentru un test, zic.

Atenție: este vorba despre marketplace, nu este de ajuns să îți faci cont și aia e, treaba o să meargă, chiar este necesar să te ocupi mai mult de atât. Dacă vrei să povestim mai multe, dă-mi un mail pe office@kooperativa.ro și povestim ce și cum.

În ceea ce mă privește

75% din produsele pe care le-am vândut au fost cărți. Adică, apropo de ce recomandam mai sus influencerilor, oricum citesc în draci și comunitatea mea știe asta, așa că a fost absolut naturală asocierea mea cu recomandarea de cărți.

Am făcut cel puțin o vânzare pentru 23 de companii înscrise în platformă. Deși am încercat la de două ori mai multe companii. Bine, în sistem de testare, adică inclusiv la niște chestii tehnice, despre care nici nu înțelegeam cum funcționează. Motiv pentru care, evident, nu a mers.

Îmi pare rău că nu am făcut acest test mai devreme. Pentru că aș fi înțeles, din interior, cum a crescut această piață de affiliate marketing. Lesson learned, mergem înainte!

13 comentarii la “Ce rezultate am obținut după 8 luni de affiliate marketing

  1. Sorin Reply

    Affiliate marketing a fost si va fi o treaba tot mai profitabila, fara discutii. Prin 2012 imi aduc aminte ca era considerat “spam”, insa in prezent multi castigam un salariu bun din asa ceva. Bafta in continuare!

    • Cristian China-Birta Reply

      Da, da, asta era reacția oamenilor, că e spam :)) De aia ziceam că îmi pare rău că nu am început mai devreme, că aș fi fost în piață mai din timp, în sensul să văd din interior cum crește :)

  2. codruta romanta Reply

    Mi-am facut si eu cont de vreo lună bună pe 2Performant, tot aşa pentru un test, dacă merge ori ba, dar îmi cam prin urechile… Am făcut contul şi mă uit ca vaca la poarta nouă că nu ştiu de unde să pornesc… :))

    • Cristian China-Birta Reply

      Astea sunt costurile de învățare :)) Dar încet, încet o să te prinzi și o să vezi că, de fapt, este totul foarte logic :)

  3. Alina Reply

    Nu este atât de simplu precum pare. Daca faci afiliere pe conținut riscurile și frustrările sunt imense pentru că pierzi o grămadă de timp iar rezultatele vin târziu și sunt anemice. Statistic doar 5 la sută dintre siteuri pot să fie pe prima pagina într-un an cu anumite articole.In afiliere daca nu ești prima pagina nu câștigi mare lucru. Daca faci afiliere plătită și nu știi să setezi reclamele o sa fii pe minus o vreme până înveți. Nu contează cât câștigi, contează cât păstrezi.Daca tragi linie și scazi facturile la Google și Facebook și mai scazi impozitul de 10 la sută constați că nu este chiar atât de facil și distractiv sa faci bani. Cel mai frustrant e când un advertiser îți mai da și teapa.

    • Cristian China-Birta Reply

      Nu am zis că este simplu! Am povestit doar ce rezultate am avut eu raportat la investiția de timp pe care am făcut-o. Pot bănui doar cât este de greu să faci asta dacă investești mult mai mult timp decât am făcut-o eu :)

  4. Iont Reply

    Pe ce perioada ai facut testul? Faza e ca 2 performant are comisioane mici, nu prea se merita. Eu mi am luat teapa de la ei cu câteva sute de euro deoarece un advertiser nu a mai plătit către 2 performant. In clasamentul lor er la un moment dat pe locul 100 si aveam cam 36 de comisioane pe luna. Cert e ca primii 200 de afiliați din rețea vând, restul e de umplutura. O rețea destul de slăbuța, se pare ca nici advertiserii nu prea își dau interesul,nu pun feeduri, bannere maiulte, noutăți, nu ascund telefonului pe soteul de vânzare, au landing page praf, nu li se încărca repede pagina, sau nu le merge pe mobil. Concluzia e simpla: va trebui sa îmi căit loc de munca stabil

  5. Carla Reply

    As vrea si eu sa ma apuc, dar am nevoie de o estimare (stiu ca depinde de vanzari, deci ma intereseaza chiar o estimare) cu privire la venitul/luna pentru cineva care face asta full-time? Cam care ar putea fi o suma de inceput? E cam hazardată intrebarea, dar am nevoie de un reper.

    • Cristian China-Birta Reply

      Repere extreme privind veniturile ar fi așa: 0 dacă nu muncești și nu investești nimic în ce faci :)) Dar sunt și bloggeri care doar asta fac, adica afiliere, și câștigă și 3.000 de Euro pe lună. Dar ATENȚIE vorbim aici despre venit, care este impozitat și din care, o parte, o reinvestești în ce faci. Bref, nu aș recomanda, cel puțin pentru început, să te bazezi 100% pe asta.

      Recomand ideea de blogging ca second job, despre care am scris aici :)
      https://cristianchinabirta.ro/2011/04/05/cum-combini-jobul-de-zi-cu-zi-cu-scrisul-pe-blog/

  6. Carla Reply

    Pot face matematica în funcție de articol, dar ma refer la faptul că sunt cineva care nu are încă blog si o ia de la 0 :))

  7. Covrig Madalina Reply

    Si eu mi-am facut cont pe 2performant la invitatia unui brand si asta din dorinta de a mai castiga ceva pe langa blog. Vorba cuiva de aici, imi prind urechile, insa cert e ca daca faci treaba, sigur poti sa si castigi bine din asta. Ma bucur ca am gasit articolul dumneavoastra, ca incepusem sa ma descurajez desi nici bine nu m-am apucat:)))

    • Cristian China-Birta Reply

      Mai devreme de 3 luni să nici nu te gândești să renunți! Și după aia aplică din nou regula asta. De încă 2 ori :)) Abia apoi poți trage o linie cât de cât să îți spună ceva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.