Ce pot să facă influencerii (speriați că nu mai prind campanii) în perioada asta

Încă de la începutul acestei perioade de stat acasă, am fost unul dintre cei care am ”propovăduit” să încercăm pe cât posibil să desfășurăm activitățile într-un ritm normal. Adică să încercăm să nu facem o ruptură și mai dură decât pe cea pe care o suferim deja.

Aplicat, pe ce fac eu în viață, faptul că sunt consultant de marketing digital și – zic unii… – și niscaiva influencer, ceea ce înțeleg eu prin mersul înainte pe sistem de normalitate înseamnă inclusiv, dacă tot s-au oprit unele bugete (din rațiuni lesne de înțeles), să menținem legătura cu brandurile cu care am colaborat în anii în care a fost bine, ca să zic așa.

Am recomandat cele de mai jos influencerilor cu care am vorbit zilele acestea și care erau îngrijorați că urmează o perioadă de ”secetă” financiară.

Recomandarea în legătură cu brandurile

”Fă-ți un Top 5 branduri cu care ți-a plăcut să colaborezi în ultimul an, întreabă-le cu ce le poți ajuta în această perioadă și bagă!”, le-am zis.

”Arată brandurilor că ești deschis la colaborarea adevărată, care presupune inclusiv să le fii alături când trec prin momente dificile (iar criza asta este unul din cele mai dificile momente prin care poate trece un brand…), nu doar să îți pese de ele când îți virează banii pentru ceva campanie”, le-am zis.

”Fă asta, cere brandurilor cu care ți-a plăcut să colaborezi să îți spună cu ce le poți ajuta și o să vezi că o să câștigi un mare capital de simpatie în rândul oamenilor de la brand, care o să ți se întoarcă după ce nebunia asta se potolește”, le-am zis.

Recomandarea în legătură cu (măcar un) start-up

”Alege o companie aflată la început de drum și oferă-ți ajutorul pentru promovarea pe interneți”, le-am spus.

”Așteaptă-te să nu știe cum să pună problema, nu sunt ca brandurile mari, forjate în lucrul cu influencerii, așa că ai răbdare cu ei, nu uita că obiectivul tău este să îi ajuți”, le-am spus.

”Ajută un start-up nu pentru ca să obții mulțumiri pentru gestul tău celest, ci pentru că așa este bine, din toate punctele de vedere, să oferi ajutor, ca să te simți tu mai bine în viața ta”, le-am spus.

Recomandarea în legătură cu (măcar un) ONG

”Alege un ONG și oferă-te să îi ajuți pe oamenii de acolo într-o acțiune punctuală: campanie de fundrasing, de SMSuri, un eveniment, ceva cât mai practic, mai aplicat pentru că asta îi doare pe ei cel mai tare, să obțină beneficii directe”, le-am spus.

”Ține cont de faptul că mulți oameni din ONG sunt oameni cu suflet mare, dar cu gura și mai mare, așa că nu îți lăsa orgoliul să iasă la înaintare și adu-ți perrmanent aminte că obiectivul tău este să îi ajuți, nu să îți arăți mușchii în fața lor”, le-am zis.

”Gândește-te că oamenii aceștia ajută alți oameni, indiferent cum o răsucești tu, așa că imaginează-ți că beneficiarii ajutați de ONG sunt ajutați și de tine, fă asta ca să nu îți vină să renunți la un moment dat”, le-am spus.

Vor ține influencerii cont de ce le-am zis? Unii da, alții nu. Dar eu mi-am făcut datoria să le zic, din perspectiva experienței mele de vreo 15 ani în digital (adică am mai prins niște perioada nașpa, nu ca asta, dar cumva principiile se aplică) ce ar fi bine să facă.

Pentru că pot. Pentru că vreau. Și pentru că (încă…) mai cred că unii dintre influenceri au un suflet mai mare decât și-au dat seama până în acest moment…

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

8 thoughts on “Ce pot să facă influencerii (speriați că nu mai prind campanii) în perioada asta”

  1. Geniale recomandările! La ceva în genul acesta mă gândeam și eu… Bine, nu se compară cu ceea ce am citit, dar p-acolo se învârte ideea. Mersi mult pt inspirația dată!
    Merg să caut cele menționate de tine și sa mă pun pe treabă!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4200 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)