Hai să afli cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare. Și să înțelegi cât de important este brandul „șefului” pentru un potențial angajat :)

Câteva din variabilele care îi încurcă pe antreprenori (dar care pot fi rezolvate chiar ușor)

Sunt antreprenor de mai bine de 15 ani. Zic ceva de genul ”furculition: ah, cât de multe am învățat în toată această perioadă…

Probabil cea mai greu de gestionat parte a activității antreprenoriale ține de apariția unor variabile, care îți dau peste cap planurile gândite cu grijă și meticulozitate. Momente în care îți este cu adevărat testat ceeea ce eu numesc licărul indispensabil din ochii unui antreprenor.

Există variabile pe care le poți anticipa, dar a căror ”marjă de manevră” nu o poți ști. Spre exemplu, să zicem că vrei să lansezi un produs de Crăciun. Știi că și ceilalți o să lanseze tot felul de produse, ai anticipat asta, dar nu ai nici cea mai mică idee cam cât buget în promovare o să bage ceilalți. Poți estima, desigur (de cele mai multe ori a estima înseamna a spera…), dar mai mult nu ai cum să faci.

Așa că îți bazezi mișcarea de lansare pe estimarea X. Care, variabilă fiind, face ca orice variabilă. Și brusc, se multiplică de vreo 5 ori. Moment în care ești pus în fața unei decizii teribil de importante: mergi înainte cu lansarea (adică bagi bani cu riscul să nu iasă nimic) sau amâni (adică te încarci cu alte costuri de ”prezervare” a businessului până atunci)? Cam asta este, pe foarte scurt, varibila pe care o poți anticipa, dar nu știi cât să te întinzi cu ea.

Există variabile pe care nu le poți anticipa de nici o culoare. Și care, de cele mai multe ori, sunt înspăimântătoare. Aș putea face o listă foarte lungă. Dar o să vă dau doar două exemple (pe care le-am pățit).

Să zicem că ai prins un contract mare, care este o veste senzațională pentru businessul tău (în sensul că îți oferă vreo 70% din venituri). Doar că, înainte de a încasa un ban de la ei, se întâmplă ceva, total neașteptat (moare ownerul, compania este vândută fără avertizment, conturile îi sunt blocate etc.) și tu realizezi cu groază că nu îți mai poți lua banii de care depinde afacerea ta.

Alt exemplu este variabila numită contex. Care înseamnă că, în timp ce lucrurile par că merg foarte bine pentru afacerea ta, izbucnește o criză economică mondială (been there, remember?) și lucrurile se strică foarte repede. Sau apare un fake news care devine viral despre cât de dăunător este – ia ghici – fix produsul de a cărui vânzare depinde succesul afacerii tale.

Cum gestionezi aceste variabile te va căli ca antreprenor. Cum rezolvi aceste provocări ți se va impregna în ADNul tău antreprenorial. Răspunsurile pe care le găsești în aceste momente sunt cele mai bune întrebări pe care ți le poți pune ca antreprenor :)

Și mai aplicat, am întâlnit foarte multe cazuri în care antreprenorii îmi povesteau amuzați cum erau să rateze o întâlnire, o afacere sau o oportunitate pentru că nu le mergea… imprimanta. Apropo, dacă aveți și voi povești de astea, spuneți-le în comentariu. Ca să audă lumea și să nu pățească la fel :))

Pățaniile țineau, în principal, de ”fix atunci s-a terminat tonerul și nu aveam altul de schimb”, de ”fix atunci nu mai mergea conectivitatea cu imprimanta” sau de ”fix atunci mi-a dat nuș ce eroare”. Momentele ”fix atunci” fiind, desigur, fix când trebuiau printate niște documente de o importanță foarte mare pentru antreprenor și, după caz, pentru afacerea lui.

Imprimanta care să funcționeze când ai nevoie de ea este, deci, una din variabilele pe care le poți anticipa. Doar că pentru asta ar fi bine să ai o imprimantă gândită pentru antreprenori (și pentru freelanceri; eu tot antreprenori îi consider).

Canon are în desfășurare o campanie care se numește ”Small office. Home office”. În care vedetele sunt fix două imprimante care se potrivesc la fix activității antreprenoriale: Maxify și i-Sensys.

În ce constă campania? După cum urmează:

Persoanele care vor achiziționa un produs Canon aflat în promoție, vor primi înapoi o sumă de bani, plus o garanție extinsă cu o durată de 3 ani. Găsiți sumele alocate fiecărui produs pe site-ul oficial al campaniei (unde găsiți și regulamentul, pe care vă recomand să îți citiți), banii urmând să vă fie virați direct în cont.

La achiziționarea unei imprimante all-in-one MAXIFY, primești cadou un presenter fără fir Canon PR1100-R, iar la achiziționarea unei imprimante laser i-SENSYS LBP653Cdw sau i-SENSYS LBP654Cx un presenter fără fir Canon PR500-R. Cadoul se oferă pe loc, la achiziționarea de la retailer sau de pe magazinele online ale acestora.

Și vin cu o provocare: care dintre cele două promoții vi se potrivește? Apropo de variabilele care pot fi rezolvate relativ ușor, cu o mică anticipare și pregătire.

Ar fi util să discutăm despre asta. Nu neapărat pentru noi, cei care ”am dat cu capul de prag” deja :)) Ci pentru cei care urmează să dea. Iar noi, prin această discuție, i-am ajuta, practic, să nu se lovească atât de tare :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.