Sunt un veteran al evenimentelor organizate de dragii de la Revista Biz. Şi sunt foarte mândru de asta :) De aceea, pentru a nu mai tot repeta laudele la adresa organizatorilor :D, am zis că voi aborda altfel chestiunea. Adică despre cum a fost la Social Media Snow Camp de anul acesta o să îi invit pe participanţi să spună. Începem cu bloggerii. Sunt ai mei, mă înţelegeţi şi pe mine :D I-am rugat să răspundă la întrebarea „Cu cei ai rămas tu după Social Media Snow Camp?”. Iată ce mi-au răspuns.
Alexandru Negrea
După Social Media Snow Camp, la fel ca şi după celelalte tabere organizate de BIZ, am început diverse colaborări cu unii dintre participanţi. Lăsând la o parte componenta de socializare foarte benefică pentru mine, în contextul activităţii online pe care mă bazez în viaţa mea profesională, evenimentele şi conferinţele dedicate internetului vin la pachet, pentru mine, cu noi colaborări şi idei de proiecte. De fiecare dată!
Vali Petcu
m-am bucurat să văd că nu sunt singurul care crede că e nevoie de o nouă abordare a social media şi am întâlnit oameni care sunt de aceeaşi părere ca şi mine (părerea mea e în prezentarea susţinută acolo, care se găseşte şi pe blog). şi am luat pulsul anului viitor, ceea ce este întotdeuna un lucru bun. reiau pe scurt: avem nevoie de poveşti de succes şi campanii la care clientul să dea năvălă el să se laude cu rezultatele, nu să îl periem noi, lăudându-ne unii pe alţii cu campaniile cu rezultate modeste ca fiind super-campanii.
Sebastian Bârgău
1. Am fost convins de Gaben ca viitorul e pe video, prin urmare ma gandesc serios sa-mi deschid un canal pe Youtube si sa fac, alternativ, un videoblog.
2. Am povestit cu cateva companii prezente acolo si, tocmai pentru ca nu am fost presat de timp, am reusit sa gandim si chiar sa materializam niste colaborari pe termen lung (unele chiar pe un an) benefice pentru ambele parti.
Groparu
PR-istii mi-au lasat o foarte frumoasa, sunt din ce in ce mai buni de la an la an. Bloggerii sunt parca mai seriosi, nu dau impresia ca merg acolo doar la un eveniment oarecare. Principala concluzie: mai este de lucru. Mai este foarte mult de lucru. Dar asta este si partea frumoasa :)
Florin Roşoga
Participarea la Social Media Snow Camp mi-a adus cunostinte in plus pe care am inceput sa le folosesc in dezvoltarea si promovarea propriului blog, in special legat de utilizarea Facebook. Plus faptul ca am legat relatii cu niste oameni foarte faini.
Toma Nicolau
SMS Camp e genul de intamplare care-ti asigura elanul pentru cateva luni bune, atat cat vine vorba de inspiratie cat si de putere de munca. Din perspectiva personala am ramas cu o confirmare ca sunt in directia potrivita, iar din perspectiva ”parte dintr-un intreg” ce are interes comun, discutia despre responsabilitatea fiecaruia de a face industria sa mearga acolo unde trebuie se pare ca n-o sa dispara prea curand de pe lista ordinii de zi.
Dan Dragomir
Social Media Snow Camp este cel mai important loc de intalnire pentru bloggerii de top, reprezentanti din companii si agentii media sau online. Iar avantajul este ca petrecem trei zile impreuna, nu doar cateva ore. Am invatat foarte multe de la colegii experimentati, am aflat ce-si doresc agentiile si companiile de la o campanie social media si am vazut de asemenea topul greselilor, pentru a invata cum sa le evit. Am invatat despre branding, pozitionare, best-practices. In plus, componenta de networking. Si ne-am si distrat.
Ionuţ Tecuceanu
Pentru mine, participarea la evenimentele BIZ SMS Camp a devenit deja tradiţie – am fost la toate ediţiile de până acum şi plănuiesc să fiu prezent şi la următoarea. :) Iarna asta am plecat de la Pârâul Rece cu un set de idei care mi-au dat de gândit, majoritatea avându-şi sursa în prezentarea Bogdanei Butnar. În multe companii, social media are statut de „nice to have”, de anexă care poate fi oricând eliminată din ecuaţie, dacă bugetul nu-i mai poate susţine activitatea. Gândirea de business este orientată spre rezultate palpabile, de aceea, dacă un departament sau activitate nu prezintă susţinere pentru procesul de vânzare, riscă să fie scoasă din joc. Ceea ce determină succesul unei companii în SM este echipa departamentului de social media şi o metodă clară de măsurare/raportare a rezultatelor. Social media nu se face după ureche. Cei care practică social media după ureche nu înţeleg foarte bine ceea ce fac şi, prin urmare, nu pot explica nici altora utilitatea ei. Aceasta este partea cea mai gravă, deoarece există persoane în top-management-ul companiilor, care evită să intre în contact cu SM şi sunt reticente cu privire la adevăratele rezultate pe care aceasta le-ar putea aduce. Aceste persoane sunt cele care au putere de decizie, care împart bugetele.
Pentru companiile care se hotărăsc să investească în SM este foarte util să aibă un plan bine pus la punct, să se asigure că echipa care se va ocupa exclusiv de social media ştie ce este, cum funcţionează, ce beneficii aduce, are capacitatea de a explica top-management-ului utilitatea ei şi poate pune pe picioare un sistem complex de măsurare şi ilustrare a rezultatelor. Este foarte important ca social media manager-ul şi echipa sa să convingă nu doar pe directorul de marketing, ci pe reprezentanţii top-management-ului că statutul departamentului pe care îl formează nu este de „nice to have”, ci de „must have”.
Manafu
SMS-urile au fost mereu locul in care am facut contacte noi, din care am plecat cu idei noi pentru blog si in care am putut lua pulsul industriei de comunicare. Oamenii sunt mai relaxati si mai deschisi intr-o tabara!
Anca Duma
Dupa prima participare de anul trecut la Social Media Snow Camp am zis ca nu e loc de intoarcere si trebuie sa semnez condica de prezenta la fiecare editie. Si iata ca am revenit si in 2012 la Paraul Rece unde aveam sa petrec 4 zile altfel. Indiferent daca ai proiecte dezvoltate in social media sau nu trebuie sa intelegi dinamica lucrurilor in aceasta nisa, sa ai „update-ul” la zi si sa te poti adapta oricand cerintelor. Bloggeri, agentii, companii toate stranse la un loc pentru un singur scop: a intelege, a invata si a consolida comunitatea! Post #bizsmscamp pot spune ca am invatat multe lucruri si am putut intelege mult mai clar anumite aspecte ce tin de comunicarea companie – blogger, dar si de abordarea unor subiecte delicate. Din tabara sigur pleci cu idei noi de proiecte, planuri de atac si noi provocari! Bineinteles, se canta, se danseaza, se leaga prietenii – dar asta e farmecul aparte al taberei, pe care trebuie sa il traiesti pe pielea ta! :)
Haotik
Asa cum spuneam si la final, cuvantul care ar definii aceasta editie este „interesant”. Pentru ca a fost una din cele mai interesante editii. Interesanta si umitoare as putea spune pentru ca a venit cu prezentari noi, cu oameni noi, cu lucruri la care nu ma asteptam fiind deja obisnuit de la editiile anterioare cu cea ce urmeaza sa se intample. A fost uimitor pentru mine cand am aflat, de la una din agentiile participante, ca la una din campaniile in care am fost implicat am avut cel mai apreciat articol din intreaga campanie. A fost de asemenea foarte interesant feedback-ul obtinut de la cativa bloggeri. De asemenea sunt sigur ca vor exista cateva colaborari interesante (stiu ca tot repet cuvantul acesta) cu oamenii care au participat. Asa cum spuneam si altora, exista in aceasta tabara lucruri care nu le poti gasi in alta parte. Nu as fi in stare sa detaliez acum pentru ca tine de partea de socializare si de workshop-uri si cred ca pentru a intelege cu adevarat spiritul acestei tabere trebuie sa participi.
Piticu
Cu ce am ramas dupa Social Media Snow Camp? Cu impresia ca trebuie sa schimbam paradigma, ca trebuie sa gandim mai mult sa colaboram mai bine. Sa nu ne dam la gioale, ci sa construim ceva impreuna. Ca trebuie sa invatam sa nu ii dam in cap colegului de langa noi, doar pentru ca are o idee mai buna, idee care ne poate pune pe noi intr-o lumina proasta, ci ca trebuie sa invatam sa colaboram impreuna ca ideea lui, plus ideea mea sa aduca un plus valoare conceptului general. Cred ca ar terbui sa regandim putin ideea SMS-urilor. Da, teoria o stim cu totii, daca nu o putem afla la cafele, dar nu teoria ne intereseaza, ci practica ne omoara. Ce faci in momentul de criza, cum faci asta. Dar ce face colegul tau care e in echipa cu tine?
Ruxa (am lăsat-o la urmă pentru că face legătura într-un mare fel cu clipul pe care tot ea l-a recomandat :D)
De printreraduri.eu as spune ca dupa SMS Camp 4 am regasit optimismul in ceea ce priveste viitorul blogosferei si sansa de a atrage, totusi, noi companii si, desigur, noi bugete: Vocea Blogosferei e o realitate de care trebuie tinut cont, orice s-ar spune si doar cine nu incearca are de pierdut!
Tonul face muzica, se stie, iar eu cred ca va continua sa fie important in sinergia oricarei manifestari de comunicare in 2013, inclusiv, sau, mai ales!, in social media. Totul e sa nu mai cantam dupa ureche, ca suna faaaaals!, sa ne ascultam unii pe altii la repetitii, sa facem compozitii frumoase si spectacole atragatoare, la care sa se vanda si bilete. Momentan, as zice ca nu stam rau la solisti, dar avem o problema cand cantam in cor.
Al’fel spus, daca nu muncim, atat separat cat si impreuna – companii, agentii, bloggeri – in 2013 o sa vindem din ce in ce mai putine bilete iar la anul pe vremea asta, cum au spus prorocii, o sa cantam asta.
3 thoughts on “Cu ce au rămas bloggerii după Social Media Snow Camp”
Pingback: Cu ce au rămas companiile după Social Media Snow Camp • Chinezu
Pingback: Cu ce au rămas agențiile după Social Media Snow Camp • Chinezu
Pe langa urarile de sanatate, spor in toate si sarbatori blogosfericite si imbelsugate, ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa de Ajun.
Te bagi la leapsa sau la un comentariu?