#LaCeAjutăUnMBA cu Mircea Busuioceanu, Chief Risk Officer Raiffeisen Bank

Notă: Articol realizat în parteneriat cu City College Romania, University of York Europe Campus. Dacă te interesează mai multe informații despre înscriere la acest MBA, contacteaz-o cu încredere pe Alina Toader la alina.toader@york.citycollege.eu sau telefon 0722610561.

Mircea Busuioceanu este Chief Risk Officer la Raiffeisen Bank. Din această perspectivă am povestit cu el #LaCeAjutaUnMBA. Mircea este un om al cifrelor. Al exactității. Dar și al calculării de riscuri. Și de recomandat ce și până la ce nivel merită un risc asumat. Așa și cu MBA. Unde nu există neapărat riscuri, dar există niște costuri. Care țin în special de resursa de timp pe care o pui la bătaie. Doar că rezultatele depășesc cu mult investiția.

Ai mai jos atât varianta interviului cu transcrierea ideilor principale, dar și varianta video. De asemenea, poți asculta varianta podcast pe: SpotifyApple PodcastYoutubeSoundCloud sau Libsyn.

Jobul meu constă în facilitare organizației, de a descoperi și de a gestiona diverse aspecte, susținem eforturile băncii de a crea și de a menține un cadru de administrare a riscurilor adecvat. Băncile își realizează profitul din gestionarea riscurilor. Încercăm să fim decenți în a face asta.

La ce te-a ajutat MBA-ul?

Am simțit că e datoria mea față de mine ca să-l fac, trecuse un timp de la terminarea facultății și am simțit că vreau să merg la școală din nou, pentru mine. Cultura învățatului o am de mic, mama mea a fost cea care mi-a insuflat-o. Am simțit că trebuie să fac acest lucru, totul în jur se schimbă foarte repede. Asta a fost principala motivație. M-a ajutat foarte mult în carieră acest MBA. Lucrurile care le faci fără un scop anume câteodată te ajută.

Cel mult la 10 ani trebuie să treci printr-o școală. În societatea actuală ai nevoie de acest lucru. Sunt oameni care învață singuri și am un respect pentru ei grandios dar sunt oameni ca mine și ca tine care au nevoie de o anumită structură. Dacă tu ca individ nu investești în tine, timp sau bani e puțin probabil să primești rezultate. Trebuie să accepți că la un moment dat cunoștințele tale au nevoie de un refresh.

Care a fost refresh-ul pe care l-ai obținut din MBA?

A fost un refresh pe mai multe paliere. Pe palierul de cunoaștere a fost pe mai multe dimensiuni, am făcut cunoștință cu un alt stil de învățământ. MBA-ul facilitează procesul de învățare.

Au fost anumite subiecte care deși păreau noi la moment cu ajutorul profesorilor, modul în care abordează ei acele cunoștințe e cu adevărat valoros.

Colegii…

De la ei am învățat foarte multe lucruri, oameni din diverse domenii cu care comunici e și ăsta un mare câștig.

Ți-a fost greu să revii din nou în bancă?

Nu, a fost un sentiment foarte plăcut.

E multă matematică la MBA?

MBA-ul având o abordare holistică dar depinde și de domeniul din care vii ca să-ți fie mai la îndemână. Pentru mine partea de finance a facilitat foarte mult înțelegerea altor persoane, natura meserii lor.

La MBA intră cei mai de succes participanți și atâta timp cât dorești să înveți chiar te descurci.

Câtă importanță are diploma?

Din punctul meu de vedere contează. Procesul de promovare trebuie să aibă niște dimensiuni obiective. Procesul de MBA necesită un anumit timp de sacrificii iar momentul în care l-ai finalizat vorbește despre faptul că ești rezilient și îți dorești să investești.

Eu am un respect deosebit pentru antreprenori, ei creează valoare în societate. Aici un MBA ar ajuta la partea de scalare. Compania respectivă crește și trebuie să schimbe ceva ca să crească în continuare, ăsta e momentul pentru a trece la pasul următor.

Cele mai mari costuri

 MBA-ul eu l-am plătit singur, costul cel mai mare a fost cel de timp. În perioada aia, în 2009 și viața era mai agitată. Am plătit x suma și e pe 10-14 ani. Costurile anuale îți oferă o imagine foarte diferită dacă faci calculele.

3 beneficii pe care le obții dacă faci un MBA

Cunoștințe

Prieteni

Satisfacția interioară, e un bust de încredere de care ai nevoie pe parcursul vieții.

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

2 thoughts on “#LaCeAjutăUnMBA cu Mircea Busuioceanu, Chief Risk Officer Raiffeisen Bank”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.