#LaCeAjutaUnMBA cu Olga Șchiopu, director general Medpark International Hospital

Notă: Articol realizat în parteneriat cu City College Romania, University of York Europe Campus. Dacă te interesează mai multe informații despre înscriere la acest MBA, contacteaz-o cu încredere pe Alina Toader la alina.toader@york.citycollege.eu sau telefon 0722610561.

Doamnă, ce dor îmi este să ajung iar în mahalaua* vecină…

Așa i-am spus din prima doamnei Olga Schiopu. De cum a intrat pe ușă și i-am auzit primele vorbe. În dulcele grai moldovenesc. Și, brusc, mi s-a făcut un dor teribil de oamenii faini din Republica Moldova…

Pe care nu i-am mai văzut de vreo 3 ani. Că așa au fost vremurile, ce să mai zic…

Olga Șchiopu este director general Medpark International Hospital. Și am rugat-o să își facă un pic de timp. Și să îmi răspundă la întrebarea #LaCeAjutaUnMBA.

Ceea ce doamna a făcut. Între două zboruri. Motiv pentru care îi mulțumesc.Pentru că și dânsa, așa cum au făcut-o toți ceilalți lideri de business cu care am făcut interviuri în această serie (îți dau link în comentarii dacă vrei să le vezi), m-au făcut să mă decid: o să încep și eu un MBA la City College Romania, University of York Europe Campus.

Apropo de cei care ar vrea să facă un MBA și nu s-ar da în lături să fie și colegi cu mine :D

*În Republica Moldova, mahala înseamnă comunitate, vecinătate. Nu e ca la noi :)

Poți asculta varianta podcast a interviului pe: SpotifyApple PodcastYoutubeSoundCloud sau Libsyn.

Medpark este un spital multidisciplinar, cel mai mare spital din Republica Moldova localizat la Chișinău. Avem peste 160 de mii de vizite în ambulatoriu anual, facem intervenții chirurgicale dintre cele mai complicate. Suntem un spital înalt digitalizat și acreditat Joint Commission International. Facem lucruri mărețe pentru Republica Moldova.

Cu ce te-a ajutat MBA-ul?

În 2018 când am aplicat la acest program eram deja de 3 ani în calitate de director al spitalului Medpark. Făceam reforme și schimbări dar nu înțelegeam dacă merg în direcția potrivită. Pe lângă toate eram preocupată și de cei 3 copii ai mei. Eram activă și în toate proiectele din spital. Îmi puneam întrebări dacă ce fac e corect, dacă merg în direcția potrivită sau nu. Am făcut multe reforme, schimbări structurale majore. Am avut susținerea totală a investitorilor dar totuși aveam dubii, fac bine sau nu.

Așa am și aplicat la MBA, să verific ceea ce fac. Dacă fac bine sau nu. Eu nu aveam nici un background în spate de management, de specialitate fiind medic. Eu nu aveam vreo legătură cu acest domeniu, cu ceea ce ține de marketing, construcția departamentelor, etc. Absolut nimic. Am început să fac asta când am fost numită în funcție alături de echipa mea, oameni de valoare. Chiar și așa toată responsabilitatea îmi revenea mie.

Una dintre restructurările pe care am efectuat-o când am devenit director a fost revizuirea grilei integrale de indicatori de performanță a instituției. Erau într-un mod haotic acești indicatori, noi ne ghidam după exemplul altui spital ceea ce nu e deloc ok, trebuie să fie personalizați. Astfel am grupat acești indicatori. Atunci când am venit la MBA am înțeles că există o astfel de teorie a grupării, exact așa cum am făcut și noi. Analizând orice proces logic și critic nu ai cum să greșești.

Deși am făcut bine nu am făcut structurat, cum să lucrezi cu fiecare grupare a instituției. La MBA, am învățat sistemic cum se analizează productivitatea unei instituții. Am înțeles cum trebuie să fie lucrurile cu adevărat. Pentru fiecare modul de la MBA, am pregătit lucrări care au avut valoare aplicativă asupra spitalului. Aveam siguranța că nu fac doar cum cred eu că e bine dar cum e și corect.

Ce a fost cel mai greu la MBA?

Teza de curs. A fost o adevărată provocare, mai ales că era și debutul pandemiei. Astfel am pus-o puțin pe hold dar nu pot afirma că a fost foarte complicat. Cel mai important într-un astfel de proiect e motivarea.

Cred că momentul potrivit pentru MBA vine atunci când ești implicat în administrare. Dacă ești de pe băncile facultății puțin probabil că poți formula întrebări. Trebuie să ai o experiență profesională și personală în spate. Modulele pe care le-am avut despre organizational behaviour mi s-au părut cele mai interesante din MBA, eu fiind neurolog de specialitate. Având backgroundul medical a fost altfel. Plasticitatea e ceea de ce are nevoie creierul nostru, altfel acesta degenerează iar MBA-ul face acest lucru. 

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.