Ce vreau să vă spun după ce am băgat, ca blogger, în Facebook cam 10.000 de Euro în 4 ani

La un eveniment organizat de inepuizabilii colegi de la Biz, am fost întrebat cât câștig ca blogger (pardon, ca influencer, că tot uit că s-a schimbat nomenclatorul, dreaqu de bătrân senil care sunt!).

Aș fi vrut ca atunci să mă fi gândit (n-ai cu cine, vă zic io, dreaqu de bătrân 2.0 senil care sunt!) să am cifrele astea pe care vi le zic acum și pe care am căzut ca din întâmplare (desigur, tot ce fac eu este pură întâmplare, firește).

Adică 10.000 de Euro investiți în Facebook. Ca blogger, make no mistake, nu are legătură cu ce fac eu la Kooperativa 2.0.

Și aș fi vrut să am aceste cifre pentru că, din punctul meu de vedere (bătrân 2.0 senil, cum ziceam), a înțelege cu adevărat ce înseamnă un mindset de business când ești blogger (pardon, influencer!) presupune a înțelege ecuația cât investești versus cât câștigi.

Hai să facem un calcul ipotetic. Căci nu îmi place să stau în teorie. Eu sunt mai de la peluză, gen, mai practic.

Să zicem că ai o combinație (ah, acest cuvânt mizerabil…), în care, dacă investești 10 lei și câștigi 50 de lei, înseamnă că ai câștigat de 5 ori mai mult. Într-o matematică simplistă, desigur. Și care nu ține cont de nici o culoare de chestiunile pe care vi le zic mai jos. Și la care să vă uitați plecând de la ideea (furculition, desigur) că din start ”câștigul” tău (o să înțelegeți mai încolo de ce pun ghilimelele) este ăla fără cei 10 lei investiți inițial. Adică pornim de de la 50-10= 40 de lei.

Contextul fiscal (taxe, impozite, măsline, alte frecții). Să zicem, grosier, că vorbim despre 5 lei în minus. Adică 40-5=35 lei.

La banii ăștia care ar trebui să adaugi (în minus, desigur) costul muncii tale. Adică, dacă ai muncit 2 ore la activitatea care ți-a adus ăia 50 de lei, trebuie să calculezi și cât te-a costat să muncești atât. Ceea ce presupune că ar trebui să ai un tarif orar. Hai să zicem în cazul de față că e 5 lei per oră. Adică 35-(2×5)=25 lei.

Ai câștigat 25 de lei! Asta în cel mai fericit caz (căci tot ce am zis mai sus puteți încadra lejer la rubrica ”fericit”, trust me…). Și vine întrebarea întrebărilor întrebătoare: cât poți să trăiești cu ăștia 25 de lei?

Și întrebare ajutătoare: dacă ai fi investit 1.000 de Euro și ai fi aplicat același calcul, ai fi câștigat, in the end, 2500 de Euro?

Dap, aici dă cu virgulă multor influenceri. Care confundă incredibilul de necesar mindset de business cu printscreenul cu reachul. Care cred că jdemiile de Likes pot ține locul unei strategii de business. Care se oftică masiv pentru că ceilalți le cer un comportament de business (seriozitatea intră aici în cazul în care credeți că intră la ”bunele maniere” sau ceva) în loc să le aprecieze valoare lor de generatori de ingăigimânt.

Auto-promo deșănțat: nu v-ar strica de nici o culoare să citiți acest Decalog al campaniilor cu bloggeri. Cu influenceri, pardon.

Desigur, există și influenceri (na, ca acum am nimerit din prima titulatura!) care nu investesc nimic și câștigă bani căcălău.

Cum? Ce ziceți? Nu există așa ceva??? Nu mă șocați în asemenea hal, doamnelor, domnișoarelor și măi domnilor, nu cred că există oameni în lumea asta care câștigă o căruță de bani și nu bagă nici un leu în afacerea asta!

Ați putea întreba, pe bună dreptate #cumva, ”bine, măh, dar ce te roade pe tine grija că ei nu fac atât de mulți bani pe cât ar trebui?”. Ei bine, stimabilor, vă zic pe foarte scurt de ce mă doare (dacă unora vi se pare că e pe lung, imaginați-vă că aș putea scrie câte un scurt tratat despre fiecare din cele trei puncte de mai jos). Așa, în trei puncte principale mă doare.

Punctul 1. O astfel de atitudine din partea unui influencer transmite mesajul că nu are mindset de business. Mesaj care – iată o explicație frumoasă, cât de cât despre ”de ce nu mă ia lumea în campaniiiiiiiiiiiii” – este tradus de companii și de agenții (căci de aici vine banul, să fim clar înțeleși) cam așa: ”hai să nu ne batem capul cu influencerul ăsta că numai probleme o să avem cu el”.

Deși are cifre impresionante (ziceam că). Deși a făcut succesuri de reach teribile. Dar nu are API-ul (pardon my French) ăla de business în care companiile și agențiile să se ”înțepe” ca să își atingă obiectivele.

Și, totuși, revenind la posibila voastră întrebare, de ce mă roade pe mine grija? Pentru că activez în această piață. Și pentru că fiecare influencer care nu livrează sau care nu reușește să convingă companiile și agențiile să îl considere resursă utilă pentru ei înseamnă o piață mai mică. Iar eu vreau să trăiesc într-o piață mai mare. Pe principiul mai bine mai puțin din mai mult decât mai mult din mai puțin.

Punctul 2. Aici vorbesc în calitate de partener în agenția digitală Kooperativa 2.0. Unul din serviciile pe care le oferim (și lumea zice că nu suntem chiar praf) este de influencer marketing. Iar aici orice influencer cu care nu reușim să ne conectăm pe sistem de business (din varii motive, e mult de discutat și aici) înseamnă o resursă în minus pe care să o oferim clienților noștri. Iar mai multe resurse în minus înseamnă mai puțini bani pe piață. Adică, recte, o piață mai mică decât ar putea fi.

Punctul 3. Influencerii care se cred gaură din covrig și sâmbure din prună și care nu prind campanii (a se citi: văd că alții fac bani și ei nu) încep să devină frustrați. Și să – vorba Star Wars – alunece pe partea neagră a forței. Și încep un ciclul care se autoalimentează, gen.

Adică ei împroașcă, grămezile de frustrați de pe interneți reacționează, dau jdemii de Likes și alea alea, influencerul crede că face succesuri așa, drept pentru care iar împroașcă, ăștia iar îi dau jdemii de Likes și iaca poznă.

De ce poznă? Pentru că brandurile și agențiile (remember că aici sunt banii, da?) văd ciclul de negativism și de mizerie (dap, așa se vede de la branduri și de la agenții, înțelegeți asta odată, măh!) și se distanțează și mai tare de respectivul influencer. Pe principiul (atât de evident, măi, oameni buni…) că nu vor să își asocieze brandul cu niște mizerii.

Ah, iar dacă unii dintre voi credeți că dacă ziceți ceva nașpa de brandul X o să se bucure concurentul său, brandul Y, aveți dreptate, o să se bucure. Oamenii de la brandul Y, ei o să se bucure că și-o fură concurentul lor. Dar numai un pic. Pentru că după câteva secunde devin profesioniștii de la brandul Y, care intră într-o altă logică, una de business. Care logică le spune exact asta: ”nu putem asocia brandul cu astfel de mizerii”.

Așa, revenind la ce ziceam în titlu. Cam 10.000 de Euro am băgat eu ca blogger în ultimii 4 ani în Facebook. Adică, pe medie, cam 2.500 de Euro pe an. Și acum, luând ca model (dar așa, cam cum faci poză unuia pe care îl vezi în metroul care trece în viteză în timp ce stai tu pe peron) calculul pe care l-am făcut mai sus, calculați cam cât câștig eu din ce fac ca blogger. Pardon, influencer.

Sau ați putea face ceva mult mai util: să înțelegeți că intrarea în acel necesar mindset de business presupune nu a băloși invidios la câți bani face vecinul, ci la a înțelege cât de multă muncă, resurse și alte cele a investit vecinul să facă banii ăia. Ce ce vă doresc în draci, parol!

Cât despre ce mi-a adus mie această investiție (sper că v-ați prins, după tot ce v-am zis mai sus, că este investiție, da?), faptul că încă sunt bine înfipt în această piață, în ciuda valurilor peste valuri de ”ăștia noi o să vă omoare” ar trebui să vă spună ceva. Și și faptul că nu m-am oprit după, să zicem, primul an de investit în Facebook, dacă aș fi văzut că sunt bani aruncați. Sau credeți cumva că nu fac io calcule de astea și că îmi place mie să îi cumpăr o juma de led la casetofonul double-deck a lui Zuckerber?

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

13 thoughts on “Ce vreau să vă spun după ce am băgat, ca blogger, în Facebook cam 10.000 de Euro în 4 ani”

  1. Asa este. Un blog bun, castiguri mari (nu jdemiideeuro cum se presupune) inseamna enorm de multa munca, studiu, seriozitate si bani investiti.
    De ce munca?
    Pentru ca stai ore in sir in fata calculatorului, sa scrii articole bune, sa ai continut de calitate. Si munca e si interactionarea cu cititorii, aici se duc ore bune, sa raspunzi fiecaruia in parte.
    De ce studiu?
    Pentru ca zilnic descoperi cat de putine stii si ca e nevoie sa inveti alte si alte notiuni noi. Daca esti influencer, nu poti debita cai verzi pe pereti si sa sustii ca au culoarea vantului turbat. Trebuie sa-ti asumi ceea ce spui si sa dai informatii cat mai bine documentate.
    De ce bani?
    Pentru ca toate costa: si reclama pe febe, si un hosting bun, o tema buna, persoane care sa te ajute profesionist la diverse, ca nu le stii pe toate ca mama Omida. Iar ca blogger culinar, costurile sunt si mai mari. Noi avem nevoie de aparatura foto si video performante, sisteme de lumini si audio (daca facem video), vase, ustensile si diverse electrocasnice pentru gatit, vase de prezentare, tot felul de chestiute care ajuta pozele sa fie frumoase, gen bibelouri, floricele, fete de masa, servete etc…
    Adunate la un loc inseamna mii de euro.
    Da, daca vrei sa faci ceva de calitate, de top, totul costa. Si nu putin.
    Ca sa respecti aceste lucruri, trebuie sa le faci. Daca le faci tu, vezi ca si altii le fac, asa ca nu poti decat sa respecti si munca si investitia altuia in egala masura cum iti respecti munca si investitia ta.
    Cei care vorbesc si crapa de invidie privind capra mai grasa a vecinului, de fapt habar nu au ce inseamna toate aceste lucruri.
    E loc pentru toti sub soare, pentru fiecare in functie de cat merita. Prea putini sunt norocosi fara sa faca nimic pentru asta :)

  2. Bine ca ai spus-o. ..
    Pai nu se spune mai peste tot ca e simplu sa faci bani din online? Acum tu spui ca trebuie sa investesti si bani? Si inca mii de euro? :)
    Am 5 ani de cand scriu….de dragul de a scrie. Pentru ca vreau sa ajut putin la schimbarea metalitatilor de pe meleagurile astea. Si am investit bani nu pentru a castiga altii, ci pentru ca mesajul meu sa ajunga la cat mai multi oameni.
    Si ghici ce? Vin si banii, chiar daca nu ii cauti in mod special. Insa banii aduc alti bani, asta e cert :)

    1. Foarte frumos spus, minunat chiar! Să vrei să faci bine altora și să investești în așa ceva și să ți se întoarcă înapoi, ei bine ăsta este cel mai bun semn că ecosistemul în care activăm nu e chiar așa de nașpa cum zic unii :) Bravo!

  3. Mai bine de atat nu cred ca se putea scrie un astfel de text. Ai mare dreptate, eu am investit foarte putin in perioada in care ma ocupa de ComunicarePR, insa acum, noul blog va beneficia de investitii mult mai mari si mai bune! :)

  4. Eh, vezi? De-asta tu esti omul care a scris Decalog al campaniilor cu bloggeri, iar eu sunt TmBlog cu un blog obscur din Timisoara.
    Ma inclin in fata omului cu experienta asta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.