În primul episod al retrospectivei – cum ar veni – Social Media Snow Camp 2012, aţi văzut cu ce au rămas bloggerii după acea ispravă. Acum vă prezint părerea reprezentanţilor companiilor. Cei care au ceva de înţeles din asta sunt rugaţi să înţeleagă. Ceilalţi nu, desigur :D
Avand in vedere ca am ajuns vineri, in jurul pranzului, nu am asistat la toate prezentarile, dar un key learning ar fi urmatorul: o companie are succes in social media daca are si oameni dedicati pt asta, asadar e important ca oamenii respectivi sa lucreze constant atat la profesionalizarea, cat si la brandul lor personal. Cum sta treaba cu brandul personal am aflat cel mai bine de la Cristina Bazavan, nu in sensul ca a spus lucruri pe care nu le stiam, ci in sensul ca le-a sistematizat si le-a asezat intr-un cadru “de lucru” user-friendly.
Mi-a placut foarte mult mixul din sesiunea 1 de sambata dimineata (10:00-11:30 – Sesiunea 1: Branding personal online si offline) – social media, hr, branding personal, fashion :D mi-a demonstrat inca o data cat de interdisciplinar e domeniul asta, de unde si frumusetea lui.
In rest, mi-a placut ca am intalnit oameni noi si sincer mi se pare ca suntem pe drumul cel bun prin faptul ca de la an la an se mai pune cate o caramida la comunitatea asta.
Social Media Snow Camp este locul unde acumularea de cunostinte despre social media se impleteste cel mai bine cu networking-ul si legarea de prietenii. In cea de-a treia mea participare la tabara am invatat lucruri noi despre masurarea campaniilor in online, despre cum sa-ti construiesti si sa iti dezvolti brandul personal si despre asteptarile bloggerilor de la companii. In plus, am avut ocazia sa lucrez campanii de comunicare de criza, in social media, alaturi de bloggeri, experimentand cum se vede aceasta comunicare de partea cealalta a baricadei. Au fost 4 zile intense, care m-au incarcat cu energie creativa si inspiratie.
Dacă lucrezi în online şi în social media, întâlnirile de genul Social Media Snow Camp sunt „un must”. Este prima ediţie la am reuşit să ajung, însă, cu siguranţă, nu va fi ultima. M-am întors acasă cu idei noi, pe care abia aştept să dezvoltăm şi să le punem în practică. Din prezentări, dar şi discuţiile one to one, mi-am dat seama că sunt unele lucruri pe care le fac greşit sau nu suficient de bine.
Pe de altă parte, am realizat că oamenii din online ştiu să se distreze foarte bine (bravo, Groparu!) Au fost patru zile bine petrecute, ce să mai :)
Pe scurt, apreciez foarte mult faptul ca sunt toate cele 3 parti puse la aceeasi masa (clienti, agentii s bloggeri) si este o oportunitate foarte buna sa lucram impreuna si sa vedem perspectiva celuilalt.
Este a doua editie de SMSnow Camp la care particip si ce m-a bucurat si de data aceasta a fost mixul de oameni din online, agentii si corporatii. Mi se pare mediul ideal pentru a intelege mai bine perspectivele fiecaruia dintre ei, exprimate formal sau mai putin formal:-). Editia din aceasta iarna mi-a adus idei noi legate de modul in care folosesc Facebook (datorita prezentarii lui Alex Negrea), mi-a mai adancit intelegerea modului in care evolueaza oamenii din online (care pastreaza in mare parte dinamica din orice organizatie, cu juniori, seniori, formari, furtuni si apoi profesionalizare) si m-a ajutat mult sa inteleg zone in care nu am fost implicata pina acum prin studiile de caz pe care le-am avut (crize de comunicare – cum le poti gestiona, campanii de promovare – variante de a-ti atinge obiectivele). As mai pune la socoteala si cativa oameni cu care am avut ocazia sa discut mai mult si sper sa putem colabora in viitorul apropiat. Per total am obtinut mai mult decat ma asteptam:-)
Din pacate nu sunt cea mai in masura sa ma exprim cu privire la intregul eveniment. Am participat doar vineri la prezentarea Florinei si nu e suficient de relevant pt tot evenimentul. Ca sa-ti raspund insa la intrebare, in limitele de care iti spuneam, am ramas cu un gust foarte placut in urma ” Social Media Snow Camp”. O atmosfera placuta, deschisa, cu oameni inventivi si pofta de viata :).Noi oricum suntem sustinatori fideli si speram sa ramanem aproape si pe viitor.
Hmmm… am ramas in primul rand cu o vaga parere de rau ca nu m-am apucat pana acum de scris un blog. Multi mi-ar spune ca nu e timpul pierdut, asa ca s-ar putea sa ma apuc cat de curand :) Cu ce am mai ramas dupa… cu bucuria de a fi cunoscut multi oameni interesanti, personalitati puternice, oameni care stiu sa munceasca, dar sa se si distreze. Am ramas cu speranta ca putem fi si noi, „corporatistii”, cool si creativi si ca avem abilitati sociale si in afara grupului de referinta :)))). Si am mai ramas cu amintiri placute, cu „stiinta” noua, proaspata asupra social media, cu idei de proiecte noi… si cu dorinta de a reveni in tabara la vara.
Fara sa rumeg prea tare ‘raspunsul corect’, zic direct ce-mi rezulta (ordinea punctelor e aleatorie si nu reprezinta un top crescator sau descrescator al importantei acordate):
– m-am ales cu persoane de calitate in lista de posibili parteneri. Am cunoscut si interactionat cu oameni de referinta in domeniile lor, care insumati transpun experienta BIZ intr-un eveniment de networking punctat intr-un mod prietenos si eficient. Un punct de plecare clasa A pentru proiecte diverse din viitor;
– cu povesti de viata a unor profesionisti pe care ii admir de ceva vreme si pe care mi-a facut placere sa ii am alaturi;
– am mai pus o caramida bazei personale de cunostinte despre social media;
– mi-am conturat o noua viziune asupra pasilor ce trebuie urmati pe social media pentru compania in care ‘activez’. M-a ajutat, asadar, sa-mi conturez mai bine provocarea primei parti a anului 2013;
– cu mail-ul asta primit in inbox-ul meu. Adica am dreptate: am cunoscut oameni cu care imi face mare placere sa raman conectata. Asta da castig!
In primul rand am descoperit ca impresia facuta despre oamenii din spatele unor bloguri sau cu care interactionam doar in online e diferita sau se schimba atunci cand ii cunosti personal, in ipostaze de genul Social Media Snow Camp. In sens pozitiv, desigur, cu foarte mici exceptii. De aici si convingerea mea ca ar trebui sa umanizam mai mult imaginea pe care o cream despre noi celor care ne citesc.
Am invatat multe lucruri despre un domeniu pe care nu-l stapanesc, dar care mi-e din ce in ce mai drag.
Am ramas cu prieteni cu care m-am revazut cu placere chiar si dupa prima mea participare la un eveniment de acest gen, in vara 2012 la Social Media Summer Camp.
Am descoperit ca aplicam deja multe sugestii ale speakerilor de la sectiunea Brand Personal, dar si ca am rezerve in ceea ce priveste alte sfaturi.
M-am bucurat ca timp de trei zile am fost asaltat cu intrebari in ceea ce priveste aspecte financiare ale propriilor afaceri si totodata am observat la multi dintre cei prezenti o solida educatie de business.
Cam atat…
PS: Protestez oficial ca Marta ne-a furat cheia de la biliard si amenint public ca daca si in vara se va mai intampla la fel, ma voi inscrie in fiecare seara la Karaoke si va voi teroriza cu vocea-mi suava.
4 thoughts on “Cu ce au rămas companiile după Social Media Snow Camp”
Din cate am citit a fost o editie foarte reusita. Altfel spus lumea vorbeste la superlativ despre ea.
Buna centralizarea datelor!
Eu zic ca 2012 a fost mai bun decat 2011 si cred ca 2013 va fi mai bun decat 2012 ! HAI CA-S OPTIMIST !
In concluzie, sunt foarte multumiti de ceea ce se intampla si regreta ca nu au inceput mai repede.
Am observat ca sunt de acord ca este nevoie de oameni in acest domeniu, pt a reusi mai repede ceea ce si-au propus.
Pingback: Cu ce au rămas agențiile după Social Media Snow Camp • Chinezu