Cu ce au rămas agențiile după Social Media Snow Camp

Hai că a venit rândul şi agenţiilor să spună cu ce au rămas după Social Media Snow Camp. Puteţi vedea şi ce au avut de comentat blogerii şi ce au avut de comunicat reprezentanţii companiilor :D

Andrei RoşcaSpada Digital
Am ramas cu doua idei. Ca exista suficienti clienti cu deschidere catre social media si ca „industria” (agentii, bloggeri etc) ar trebui sa se straduiasca mai mult sa demonstreze eficienta a ceea ce fac. Eu voi lucra in continuare la asta, ca si pana acum. Cred ca si ceilalti ar trebui sa faca acelasi lucru.

Daniela Caia
Social Media Snow Camp a fost pentru mine prima intalnire atat de aproape cu lumea bloggerilor. Cu aceasta ocazie am descoperit oameni speciali, unii dintre ei cu suflet foarte mare, oameni care au ce da mai departe, deschisi, curiosi, care au darul scrisului si al vorbitului in public, oameni pasionati de fotografie si muzica. Din momentul in care ii intalnesti, iti doresti sa le ramai prin preajma. Privind in urma, ma bucur cu toata sinceritatea ca am acceptat invitatia Martei. Nu vreau sa par ipocrita si trebuie sa recunosc ca m-a onorat invitatia Martei. Dar fiind o persoana „sensibila” cum ma descrie Mada, „timida” cum ma descriu eu, o astfel de expunere m-a scos din zona mea de confort. Acum insa pot sa spun ca a meritat fiecare emotie pe care am trait-o acolo. Am descoperit cateva modele de oameni care si-au construit un brand personal, de la care am ce invata si pe care-i voi urmari in speranta ca harul lor se va lua :)

Si as vrea sa completez raspunsul cu ceea ce mi-a spus fiica mea (Roxana, 14 ani si jumatate, clasa a-8a), dupa ce ne-am intors de la Paraul Rece: ” Pentru ca a fost primul eveniment de acest gen la care am participat, nu am stiut la ce sa ma astept. Insa, la sesiunea de branding personal mi-am dat seama ca pot invata multe lucruri despre modul in care sa-mi promovez blogul, astfel incat povestile pe care le scriu sa ajunga la cat mai multi cititori. Mi-a placut faptul ca cei pe care i-am rugat sa-mi dea cateva sfaturi, m-au luat in serios si nu mi-au pus biberonul in brate. Deja ma gandesc la tabara de vara…..nu stiu daca voi veti mai veni, dar eu o voi ruga pe Marta sa ma aiba in vedere” .

Una peste alta, a fost o experienta minunata pentru intreaga familie Caia (chiar si cainele nostru s-a simtit bine alaturi de voi).

Cristina CarpPremium PR

Recunosc, am pornit către Pârâul Rece, la BIZ Social Media Snow Camp 2012, cu o mică strangere de inimă. Pentru un om de PR care nu este specializat pe Social Media – chiar dacă nu e total străin de fenomen – să aterizezi într-o tabără plină ochi de bloggeri unul și unul înseamnă să ieși un pic din zona de confort. Dar, așa cum frumos spunea Cristina in prezentarea ei, pentru a reuși, trebuie să te lupți continuu cu tine însăți pentru a ieși din această zonă de confort. Și zău că se merită.

La BIZ SMS Camp 2012 – unde am bifat prima, dar sper, nu ultima participare – am ajuns să cunosc mai bine oamenii din spatele blogurilor, le-am înțeles mai bine perspectiva și m-am pus mai ușor în ”papucii” lor, am rămas – vă rog să mă iertați – foarte plăcut surprinsă de profesionalismul unora dintre ei și chiar am învățat lucruri noi despre mecanismele social media. Mult de tot mi-au plăcut și prezentările din ultima sesiune, ale specialiștilor în personal branding, care m-au inspirat și pe care mi le-am pus deoparte în minte la capitolul ”de pus în practică”.

Nu în cele din urmă, atmosfera din serile petrecute la Porțile Regatului, focul de tabără și batalul la proțap, cântările la chitară, sesiunile de karaoke și discuțiile lungi și frumoase cu oameni pe care îi admir sincer au completat așa, un puzzle de amintiri care cu singuranță îmi vor rămâne tare dragi.

Camelia Eremia – Saatchi PR
Pentru mine, ca novice la Social Media Snow Camp, a fost in primul rand o ocazie de a respira acelasi aer cu unii dintre cei mai importanti bloggeri:) Am venit convinsa ca social media e un „must” in mixul de marketing si comunicare si am plecat cu aceeasi convingere intarita de discutiile legate de profesionalizarea domeniului.
Dincolo de parerile personale pro sau contra unor campanii, mi-as fi dorit mai multe studii de caz si exemple concrete despre campanii pe bloguri si despre evaluarea rezultatelor in social media.

Bogdana ButnarGoogle România
Am stat putin la SMSC anul asta si imi pare rau. Imi pare rau ca nu e okay sa ajungi si sa arunci cu cateva cifre si apoi sa nu stii daca oamenii le-au internalizat sau discutat despre ele. Mi-ar fi placut sa raman sa vad daca agentiile vor raspunde „acuzelor” de plata tarzie, lipsa de concepte, neseriozitate, lipsa de obiective. Sau daca clientii vor putea sa explice mai clar ce isi doresc din social media ptr ca s-a discutat si optiunea ca acolo sa fie problema.

Dar mi s-a parut senzational ca in prima seara au fost oameni noi si mai ales ca printre vorbitori s-au numarat oameni care acum cativa ani erau considerati „bloggerii tinerii”. I-am vazut acolo pe Toma Nicolau si Anca Duma si cred ca e important ca totusi din generatia tanara au crescut oameni suficient incat sa poata prezenta cu siguranta si argumente idei importante despre relatia client blogosfera.

Evident e bine ca si cei care erau A list acum ceva vreme au ramas acolo. Asta inseamna ca strategia lor si continutul pe care il genereaza ramane fresh si vandabil. Ar fi bine cred daca problemele pe care le subliniaza fata de clienti si agentii sa nu fie mereu unele operationale. Ma gandesc ca e greu sa conduci un business de content dar clientii nu vor invata nimic daca preocuparile noastre sunt legate mai ales de partea administrativa a proiectelor.

Am vazut si multi clienti in sala si as fi vrut sa aud prezentarile lor. Stiu din experienta proprie ca cel putin doi dintre ei au strategii de social media extrem de puternice si ar fi bine daca toata lumea ar fi auzit cateva detalii despre aceste strategii. Cred ca e important ca oamenii care au o strategie sa o prezinte ca sa avem de unde invata.

Ioana Ursu – freelancer
1. Cu intrebari la care nu am primit raspuns in cele patru zile, dar am primit motive / dorinta de a cauta raspunsuri pe mai departe.
2. Cu raspunsuri la o serie de intrebari pe care mi le puneam deja, dar si la altele la care nici nu ma gandisem inca.
3. Cu o parere ceva mai bine conturata despre modul in care as putea lucra / nu ar trebui s-o fac / cu bloggerii / in social media.
4, Cu o idee (destul de vaga, dar mai buna decat nimic :) ) despre modul particular in care reactionezi / nu reactionezi intr-o criza in social media (chiar daca, trebuie sa recunosc, nu-s foarte de acord cu unele idei care s-au vehiculat la exercitiul practic – dar dezbaterea e intotdeauna constructiva…)
5. Cu dorinta de a afla mai multe despre social media (eu sunt acea persoana care habar nu prea are cu ce se „mananca”, dar vrea sa afle – si cu descrierea asta tot de la SMS Camp am ramas :) )
6. Cu o „fata umana” pentru multe dintre blogurile pe care le citeam deja, si care acum au alta savoare, pentru ca stiu si cum gandesc (un pic, macar) si cum arata oamenii care isi scriu gandurile si parerile acolo.
7. Cu multe cunostinte noi, oameni pe care nu i-as fi „abordat” / intalnit probabil altfel, dar pe care mi-a facut placere sa ii cunosc si cu care mi-ar placea sa tin legatura si pe viitor.
8. Cu discutii interesante, amintiri placute si intentia de a participa la SMS Camp si pe viitor
9. Cu revelatia ca bloggerii chiar stiu sa cante :) (nu-s sigura ca asta se pune)
10. Cu o raceala teribila (despre asta sunt destul de sigura ca nu se pune :)

Raluca DuţăGolin Harris
Cu ce am ramas eu de la Social Media Snow Camp?

– am inteles ca nimeni nu ma poate vinde mai bine decat pot eu sa o fac. Dar pentru asta trebuie sa admit ca in unele situatii e bine sa apelez la persoanele specializate in zona de recrutare si HR. Dar la fel de important este sa ai si conexiuni si contacte in domenii cat mai diversificate.
– am mai invatat ca in social media nu te numesti profesionist si nici nu administrezi profesionist o pagina de Facebook daca nu esti permanent conectat, indiferent ca e vacanta sau weekend. Trebuie sa fii acolo pentru fanii brandului pe care il reprezinti – cu un amendament personal – clientul sa inteleaga ca pentru asta ar trebui sa plateasca suplimentar specialistul, ptr asistenta 24/7 pe pagina lui
– am mai invatat ca e timpul ca brandurile sa investeasca mai mult pe zonele nisate, in bloggerii nisati si sa isi programeze campaniile mai strategic decat au facut-o pana acum. Cu accent pe cifre, dar cat mai mult pe continut.

Valeriu IspirGolin Harris
Probabil cel mai important beneficiu cu care am plecat de la acest eveniment este faptul ca am observat mai atent dinamica dintre membrii blogosferei si felul in care acestia se raporteaza la agentiile de PR. Am inteles mai bine care sunt asteptarile lor, cum si-ar dori sa se desfasoare campaniile in care sunt implicati, lucru care cred ca ne va ajuta sa dezvoltam o relatie benefica pentru ambele parti.
Pe de alta parte, as fi simtit nevoia de mai multe studii de caz, pentru a discuta concret anumite aspecte care ne intereseaza pe noi, oamenii de comunicare.

Roxana DibaGolin Harris
Social Media Snow Camp ma provoaca intotdeauna sa cunosc oameni noi. Si cred ca asta este cel mai important lucru cu care raman dupa fiecare editie. De aici pornesc ideile grozave, schimburile de experienta si de feedback, raspunsurile la intrebari si lamuririle, cand este cazul. Mai mult, aceasta tabara ma ajuta sa am perspectiva de ansamblu asupra a tot ceea ce inseamna social media in Romania, sa descopar tool-uri noi si sa caut noi metode de abordare in campanii.

Ştefan Liuţe – Storience
Sunt un newcomer la SMSC, dar am participat, vorbit și/sau jurizat la mai multe evenimente decât pot ține socoteala. Cele serioase au fost de multe ori fie tensionate, fie plictisitoare – oricum, cu prea puțin sau deloc fun. Cele relaxate au fost adesea superficiale (ca să nu spun de-a dreptul neserioase), atât de superficiale încât n-au însemnat ceva pozitiv nici pentru învățare, nici pentru networking sau teambuilding, după caz.

Și în ciuda șederii mele scurte, SMSC mi s-a părut că a fost printre puținele evenimente serioase și relaxante în același timp. Oamenii au discutat liber despre subiecte cu adevărat relevante pentru ei, dar s-au servit și cu porții copioase de detașare și distracție. Pentru cineva cu ani mulți de ulcer, asta e întotdeauna o surpriză foarte plăcută :)

Un comentariu la “Cu ce au rămas agențiile după Social Media Snow Camp

  1. albinuta veninoasa Răspunde

    Io raman masca la ceea ce citesc aici, dar mai surprins sunt de ceea ce au realizat organizatorii. Nu le prea am io cu ce au de facut unii si ceilalti, dar dupa povestile celor doua tabere, vad numai multumiri. Observ o bucurie din partea tuturor ca si-au facut timp sa se intalneasca la „masa”.
    Dupa aceasta intrunire vad numai rezultate f. bune.
    Felicitari organizatorilor si tuturor celor care au participat, tuturor care doresc o schimbare.
    An nou, bun si fericit va doresc la toti !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: