Cum aș putea să vă spun eu despre Top Social Brands lansat de Revista Biz fără să pun farurile 2.0 pe propria-mi persoană? #aroganta :D Căci așa o să fac, după cum puteți vedea mai jos. Când vă raportez despre relația mea cu primele 10 branduri din acest top. Căci dacă aș fi scris despre cum m-am intersectat cu toate cele 50 m-ar fi apucat dimineața, zău așa :)) Deși, da, bine, ok, aveți dreptate, așa era profi să fac, pentru completitudinea postării, ca să zic așa. Aș vrea să vă dau alt motiv, mai celest, pentru care nu fac asta, dar adevărul gol-goluț este unul simplu: nu am timp :)
Bun, să purcedem așadar. Vă recomand doar să vedeți, apropo de acest top, ce cititori vizionari am :D
Locul 1 – Vodafone. Sunt client Vodafone de la începuturile mele de om activ, dinamic și alea alea. Adică am contract cu ei de prin 1999. Sau 2000. E mult de atunci, nu mai țin minte :D În ceea ce privește relația mea, ca blogger, cu brandul, pot să spun că a fost unul din brandurile cele mai active în social media și care a atact pe mai multe fronturi. Inclusiv culturale sau umanitare. Și am un trong feeling că nu se vor opri aici :D
Locul 2 – Petrom. Nu prea am ce să vă raportez aici. Căci în afară de faptul că apreciez ce fac ei în social media și îmi plac anumiți oameni din companie care se ocupă de partea de comunicare, nu am avut o relație directă cu ei. Adică la nivelul hai să facem ceva împreună și să vedem ce o să iasă. Așa că, repet, îmi place cum se mișcă în 2.0, dar o spun de pe gard, cum ar veni :))
Locul 3 – Pepsi. Aici subiectivismul meu crește simțitor. Căci pe lângă afinitatea pe care o am față de acest brand (eu cam Pepsi beau când nu beau bere, firește :D), atunci când ai o simpatică precum Ana care se ocupă de brand și un simpatic precum Matei cu care ții legătura pe linie de agenție, e greu să rămâi rece și obiectiv (și nici nu îmi propun asta :D). Este un brand care are nenumărate posibilități de a se juca în 2.0 și o face foarte bine. Cel puțin pe 2011 s-a mișcat cu mega talent. Și îmi pare că și în 2012 o să bage cărbuni la modul corespunzător :D
Locul 4 – Orange. Am o avut o singură interacțiune mai serioasă cu brandul. Și atunci prin agenție, nu direct. Așa că mi-e greu să zic ce și cum. Adică aș putea să o fac, dar aș intra în zona de speculații. Că e un brand beton, aici nu prea mai e de discutat. Doar că tot de pe gard îmi dau cu părerea, cum ziceam în cazul Petrom. Cu importanta deosebire că la Orange chiar nu știu pe nimeni.
Locul 5 – Danone. Aici o să fiu foarte scurt. Pentru că dacă mă apuc să scriu despre cât de strânsă este legătura dintre je și acest brand… De fapt, am spus-o aici, așa că nu mă repet :)
Locul 6 – Nokia România. Cum nu aș putea spune că dau pe dinafară când vine vorba de chestiuni de aste mai tehnice gen gadgeturi, deviceuri și alte alea, legătura mea cu Nokia a fost una mai mult platonică, dacă îmi permiteți :D Adică am văzut de la distanță ce fac și multe din aceste isprăvi le-am apreciat. În special Școala de blogging mi se pare o inițiativă excelentă. În rarele ocazii în care am colaborat cu ei, am făcut-o prin intermediul agenției, nu direct cu brandul.
Locul 7 – Heineken. Cred că cel mai bine ar fi să dați voi, dacă vă interesează cu adevărat chestiunea, o căutare după Heineken acilea pe chinezu.eu. Căci au fost multe și gustoase și spumoase și răcoroase colaborările mele cu acest brand, care, recunosc, are un locșor mai colea lângă inima mea de acerb și degrabă băutor de bere :D
Locul 8 – BCR. Categoric brandul cu care am colaborat cel mai bine și cel mai intens (need I remind you #refinantare? :D) de pe zona financiară. Și care a lăsat niște makere importante în social media cu niște campanii de referință. Cu un Daniel Pană vizionar și asumându-și masiv implicare în 2.0, lucru pentru care îl salut, încă o dată, și cu un Alex Negrea care bobinează fin :D, îmi pare că o să mai vedem niște isprăvi din partea lor.
Locul 9 – Ford. Despre relația mea cu acest brand, am scris aici, când v-am raportat cum a fost testul cu noul motor EcoBoost de 1 litru. De ce mi-a căzut cu tronc acest brand? Mi-e greu să vă spun. Căci implicațiile financiare sunt aproape de zero :)) Cred că e unul din acele momente în care pur și simplu lucrurile se leagă :) Bașca faptul că am găsit niște oameni foarte deschiși la cap acolo, iar agenția care se ocupă de partea de comunicare vorbește pe limba mea :)
Locul 10 – Avon. Aici e simplu: cu excepția prezentărilor pe care le-am văzut pe la tot felul de conferințe, relația mea cu acest brand este aproape de zero absolut :)) Cu mențiunea că, din ce am văzut, nu se mișcă deloc rău în 2.0. Ceea ce le doresc în continuare :D
Iar mai jos, așa ca să vă descrețiți frunțile după atâta vorbărie executată de yours truly (mă rog, cei care ați citit până la capăt și tot :D), vă dau filmulețul de mai jos. Care este de pe coperta noului număr al Revistei Biz. Da, de pe copertă, căci cei de la BrandsTalk au folosit tehnologia Aurasma ca să creeze o preafrumoasă augmented reality. Intrați la Manafu, că vă explică el mai bine ce și cum :)) Eu vă dau clipul de mai jos. Adică filmmul de pe copertă. Ocazie cu care veți înțelege care e faza cu căprioara 2.0 din titlu :D
3 thoughts on “Relația mea cu Top 10 Social Brands. Plus je, caprioara 2.0 :D”
Pingback: Brandul, în mod grobian « Blog făr' de blogosferă
Vodafone OK, Petrom OK, Pepsi mai mult decat OK (eu sincer i-as fi vazut si mai sus), Orange OK, insa Danone?… Daca e sa renuntam pentru putin la subiectivitate si sa o judecam la rece.. inafara de 2-3 campanii timide, nu vad ce au facut sa merite un loc mai bun decat Heineken sau Ford, de exemplu!
@andu
Asta inseamna ca nu prea ai urmarit ce se intampla in social media. Sau, poate, nu prea esti in target. Dar Danone a facut Calendarul bloggeritelor, Don Juan, Obiceiuri sanatoase, vizita bloggerilor la fabrica din Bucuresti, ca sa nu mai vorbesc despre Cupa Hagi Danone. Si astea mi-au venit acum in minte, nu am pretentia sa le fi enumerat pe toate.