04.12.2016

Sunteți de acord că succesul înseamna să reușești în ce este important pentru tine? (P)

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

În urmă cu 7 ani, când am început eu aventura mea în blogosferă, avem o idee foarte babană despre ce înseamnă succesul: să mă fac cunoscut, să audă cât mai multă lume de mine. Și, cu voia dumneavoastră, pot spune că am bifat chestiunea cu pricina. Căci, undeva prin 2010-2011, deja lumea știa de ”maimuța” Chinezu :)) Eram bucuros, mi-am atins obiectivul, bla bla bla, ce succes am făcut eu, de foioioi.

Dar apoi am simțit că trebuie să îmi setez următorul obiectiv. Tot pe linie de succes, desigur. Și m-am trezit că eram cam… neajutorat. În ceea ce privește setarea acestui obiectiv, nu vă gândiți la altceva, în rest bobinam corespunzător și, raportat la ceea ce credeam eu că trebuie să fie succesul ca blogger, atingeam toți parametri, ba chiar îi depășeam masiv.

M-am gândit mult prin 2012 ce trebuie să fac. Ce target să îmi setez. Și, cum mă gândeam io așa, ca ardeleanul cu vreo 20 de ani de București la activ, numai ce m-a pălit epifania. Care a sunat cam așa: ”băh, chineze, ce bou ești…”. Acela a fost momentul în care mi-am dat seama că succesul pe care îl credeam eu succes era doar o consecință a ceea ce făceam și că, dacă l-aș fi setat în continuare ca obiectiv în sine, aș fi făcut o mare greșeală. Așa că am regândit tot. Și bine am făcut.

ce inseamna succesul 1La începutul lui 2013 am luat decizia că, în ceea ce mă privește, de acum înainte succesul se va măsura doar pe un singur criteriu: dacă azi sunt mai bun decât ieri. Atât. Poate părea o abordare simplistă a chestiunii. Dar doar la prima vedere. Pentru că, dacă doar o lecuță stați să vă gândiți, de fapt ăsta este fundamentul succesului: să te raportezi în primul și în primul rând doar la tine, numai la tine. Și abia mai apoi (mult mai apoi) la ceilalți. Și, de atunci, lucrurile au intrat în normalitate, ca să zic așa :)

A venit apoi lansarea Kooperativa 2.0. Care s-a pupat la marele fix cu standardul pe care mi l-am propus. Pentru că, pe măsură ce dezvoltam această ispravă, analizam succesul în cheia auto-depășirii și îmi plăcea ce vedeam. Căci, cu fiecare pas pe care îl făceam cu Kooperativa 2.0, îmi dădeam seama că în fiecare azi eram un pic mai bun decât în fiecare ieri.

Partea frumoasă știți care este? Că, odată intrat în această logică a succesului raportat la nivel personal, cum ar veni, am bifat implicit și ”normele” succesului pe stil vechi, ca să zic așa. Ăla să mă cunoască lumea, să am notorietate, oareșce respect, alea, alea. Doar că, din fericire, acestea sunt doar niște consecințe ale mindsetului pe care îl am acum, nu niște obiective în sine. Iar pentru asta, dragii mei, mă pup de fiecare dată că am luat acea decizie istorică pentru mine de a compara pasul în față pe care îl fac doar cu momentul în care mă aflam când am făcut acel pas :)

Din această perspectivă, îmi place foarte tare ideea noii campanii de brand Vodafone, care sintetizează excelent, din punctul meu de vedere, ce v-am spus mai sus: ”Ai puterea să reușești pe drumul tău”. Vă recomand să vă uitați și la clipul campaniei, unde vocea maestrului Victor Rebengiuc o să vă dea niște fiori. Iar mesajele pe care le veți auzi sunt grozave. Că nu am cum să le caracterizez altfel.

Să recapitulăm un pic ideile principale, cum ar veni. De fapt, tot ce se spune în acest clip este o ”idee principală” în ceea ce privește noțiunea de succes personal. Așa că vreau neapărat să reiau cuvintele de mai jos.

Succesul. Este în firea noastră să îl căutăm. Dar prea mult timp am așteptat să ni se spună unde să-l găsim. Am zis că e pus de-o parte pentru unii. Sau undeva prea sus ca să-l atingem. Că trebuie să pleci din țară. Sau să rămâi, dar la putere. Sunt însă mulți care au descoperit deja că succesul stă în puterea lor. Că înseamnă să-i aduni pe cei ca tine și să aveți același glas. Să fii vedeta celor pe care îi iubești. Să auzi un “bravo” de la un necunoscut. De la doi. De la o mie. Să aduci un zâmbet pe fața cuiva care a uitat să zâmbească. Și să îi inspiri pe cei din jur să o facă. Să zâmbești la rândul tău, seara, în oglindă. Pentru că știi că ziua nu a trecut degeaba. Nimeni nu îți poate spune ce înseamnă să ai succes. Pentru că succesul înseamna să reușești în ce este important pentru tine.

ce inseamna succesul 2Repetați în gând acest mesaj: succesul înseamna să reușești în ce e important pentru tine. Și încercați să vi-l faceți un crez în viață. Și încercați să vă pese în primul și în primul rând de ceea ce credeți voi despre voi și abia apoi, după ce știți că vă înțelegeți mai bine, să vă pese de ce spun ceilalți. Iar dintre acești ”ceilalți” să îi alegeți pe cei care rezonează cu modul vostru de a gândi și de a simți că viața trebuie trăită. Veți vedea că o să vă fie mult mai ușor. Și mult mai bine. Și că, în timp, ceea ce este important pentru voi va deveni ceea ce este important pentru cei care contează din jurul vostru :)

Vă las cu încă niște cuvinte din campania Vodafone. Care se pupă la marele fix cu întreaga idee a acestor rânduri. Și în care sper să vă regăsiți cât mai mulți dintre voi.

Suntem 19 milioane de români în țara asta. Si n-om avea noi multe autostrăzi, dar sigur avem 19 milioane de drumuri spre mai bine. Și o rețea de încredere care te susține, oriunde și oricând, pe drumul tău spre succes. Ai puterea să reușești pe drumul tău.

De unde a plecat ideea campaniei

Într-o Românie în continuă evoluție, oamenii au început să creadă din ce în ce mai mult în puterea fiecăruia de a reuși. În acest context, Vodafone își reafirmă promisiunea de a pune tehnologia în slujba fiecăruia, pentru o viață mai bună, prin intermediul unei rețele certificate și garantate.

Prin noul Brand Manifesto, sub sloganul “Ai puterea să reușești pe drumul tău”, ne propunem să inspiram românii să își definească propriul drum spre succes și să reușească sprijiniți fiind de rețeaua lor de încredere, Supernet 4G, oriunde își doresc să ajungă.

Cele doua forțe – puterea fiecăruia în parte și rețeaua noastră – au inspirat Vodafone România să traducă esența brandului Vodafone – “Power to you” – cu “Ai puterea să reușești pe drumul tău”.

Cu ce noutăți vine Vodafone în această perioadă

În perioada 8 februarie și 13 martie, Vodafone oferă trafic de date gratuit pentru toți călătorii metroului bucureștean. Astfel, zona Metroului din București va deveni “Supernet 4G City”, una dintre cele mai mari zone de Internet din Europa. Utilizatorii vor putea naviga, urmări filme sau asculta muzică, prin aplicații mobile cum ar fi HBO GO sau Zonga, încerca noi experiențe digitale, precum conținutul îmbogățit al Bibliotecii Digitale în parteneriat cu Humanitas sau conținut digital de business, precum și să beneficieze de conținut util în aplicații ca MyVodafone sau să cumpere online de la Mega Image, prin platforma Emag Supermarket Online.

Începând din data de 16 februarie, toți utilizatorii vor putea oferi feed-back despre experiența referitoare la serviciile Vodafone România direct prin intermediul aplicației MyVodafone. Fiecare utilizator care oferă feed-back relevant primește o zi de Internet gratuit. Bonusul va fi activat in până la 48 de ore de la completarea formularului din aplicație și va putea fi utilizat timp de 24 de ore.

Pentru a experimenta capabilitățile superioare ale rețelei, toți românii pot beneficia și de un nou week-end de Internet nelimitat gratuit, în 13 și 14 februarie.

Master_Brand_4x3

 

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Hai să îl auzi pe Cornel Ilie. Vorbind, nu cântând. La Mastering the Music Business :)

Little People, acești imenși față de care simțim multă, multă, multă prețuire…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *