Când vrei feedback, nu-ți pierde vremea cu păreri

– Mizerabil articol, nu ne mai pierde vremea cu el!

Așa a reacționat cineva la un articol pe care l-am scris pe blogul meu. L-am întrebat, cu maximum de politețe, ”dar de ce ziceți asta în termeni așa de duri și fără să îmi explicați de ce considerați articolul mizerabil?”.

Ca răspuns mi-a dat decisiva: ”Te deranjează feedbackul, e clar!”.

Așa că am întrebat pe contul meu de Linkedin dacă părerea omului despre articolul meu poate fi considerat feedback sau nu. Și a ieșit ce vezi mai jos.

Ceea ce mă bucură. Căci nici eu nu consider de nicio culoare că așa ceva este feedback. Ci părere. Opinie. Băgare în seamă. Cum vrei să îi zic. Dar nu feedback. În niciun caz.

De aceea vin și zic:

Când vrei feedback, nu-ți pierde vremea cu păreri.

Timpul tău este extrem de prețios. Este, de altfel, singura resursă pe care nu o poți comprima. Optimiza, da. Dar cu extraordinar de mult efort. În care efort intră și ce zic eu aici. Și ce fac, de altfel.

A-ți pierde timpul cu păreri de genul celei de la care am pornit sondajul și acest articol este fix asta: pierdere de vreme. Timp pe care nu-l mai recuperezi. Neam! Bine, doar dacă faci ce fac eu acum, adică o chestie de asta mai didactică, gen :D

În plus, costurile de oportunitate să gestionezi (aș fi zis direct ”să îți pese”, dar după aia iar zicea lumea că sunt hain la suflet…) aceste păreri sunt și mai mari. Mă refer aici la costurile care-s de două feluri: 1. de timp 2. de suflet.

De timp adică, furculition, îți ia timp să bagi în seamă părerile alea în loc să faci altceva mult mai util. De suflet, adică astfel de părerologii aruncate din goana internetului te afectează, te enervează, te irită și își influențează toată activitatea, ca să îi zic așa generic.

Adică, în loc să intri într-un dialog constructiv cu cei care chiar îți oferă feedback adevărat, tu stai să arzi gazul cu părerologii de serviciu. Chestie care nu te ajută de nicio culoare. Ba chiar te încurcă grav. Cum ziceam mai sus.

Și, ca o chestie de nuanță (dar teribil de importantă de multe ori), după ce te lași enervat de niște unii neica-nimeni, vii cu enervarea aia și în posibilul dialog constructiv cu cei care îți oferă feedback adevărat. Și, ghici ce? Exact. Ești mai iritat decât de obicei și le răspunzi în dou peri. Ceea ce duce la sucombarea decivisă a dialogului.

Totul se întâmplă pentru că ai acordat mai multă importanță părerilor decât feedbackului.

Și atunci vin și te întreb direct? Cine este de vină? Ăla care emite părerea degeaba? Sau tu că bagi în seamă așa ceva?

Aia zic.

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

3 thoughts on “Când vrei feedback, nu-ți pierde vremea cu păreri”

  1. O parere asa cum ai primit-o tu nu poate fi considerata feedback. Eu stiu ca un feedback este argumentat. Daca omul ar fi spus ”Mizerabil articol, nu ne mai pierde vremea cu el pentru ca – argumentul omului – !” poate il luai ca feedback. Dar asa, e doar o alta parere emisa degeaba, din frustrare. Mai desfa o bere si relaxeaza-te. Oricum, e bine ca ai si astfel de cititori :). Un studiu arata ca cei mai fideli cititori sunt tocmai cei de genul acesta – hateri :D.

  2. Educativ ar fi, după mine, sa le explici diferența dintre feedback și părere, opinie. Unii nu cunosc elementele feedbackului. cu alte cuvinte, să îi dai parerologului un feedback la opiniile lui. Desigur, ar putea fi o pierdere de timp, daca acea persoană este rigidă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)